ביוליין גייסה 25 מיליון דולר בנאסד"ק בדיסקאונט של 27%

מניית חברת התרופות ביוליין איבדה היום 12% בעקבות הודעת החברה על תמחור הנפקה לציבור בנאסד"ק ■ הגיוס האחרון נערך במארס 2015, ומאז איבדה מניית החברה 43% מערכה

חברת הביומד ביוליין / צילום: אתר החברה
חברת הביומד ביוליין / צילום: אתר החברה

מניית חברת התרופות ביוליין איבדה היום (א') 12% בעקבות הודעת החברה על תמחור הנפקה לציבור בנאסד"ק. החברה גייסה 25 מיליון דולר בדיסקאונט של 27% על מחיר המניה. שווייה של החברה לאחר הירידות הוא כ-253 מיליון שקל (כ-69 מיליון דולר).

הגיוס האחרון של ביוליין   נערך במארס 2015, בתנאים כמעט זהים: לפי שווי של 72.3 מיליון דולר ודיסקאונט של 29%. מאז איבדה מניית החברה 43% מערכה.

המוצר המוביל של החברה הוא מוצר לטפול בסרטן, שפותח במקור על ידי חברת ביוקיין. החברה מפתחת אותו לשתי אינדיקציות: כתרופה לסרטן הדם, וכתרופה לעידוד ניוד של תאי גזע (גם כן, בסופו של דבר, לשם טיפול בסרטן הדם). המוצרים האלה נמצאים בשלב השני של הניסויים הקליניים.

שיתוף-פעולה עם נוברטיס

באחרונה רכשה ביוליין את חברת אגאלימיון (Agalimmune) בעסקה הכוללת מקדמה של 6 מיליון דולר במזומן ומניות ותשלומי אבני דרך ותמלוגים בהמשך הדרך, כתלות בהצלחת המוצר. שני המוצרים האלה הם מתחום הטיפולים האימונותרפיים (מבוססי מערכת החיסון) לטיפול בסרטן.

לביוליין שיתוף-פעולה עם חברת נוברטיס, שבמסגרתו שילבה בפעילותה שלוש תרופות נוספות הנמצאות כיום בשלב הפרה-קליני של הפיתוח. בעלי המניות המובילים בביוליין הם חברת התרופות נוברטיס וסנווסט מנג'מנט. קרן פן אטלנטיק, שהיתה בעלת מניות גדולה בחברה בעבר, חדלה באחרונה להיות בעלת עניין. מנכ"ל החברה הוא פיליפ סרליין, שהחליף בתפקיד את ד"ר כנרת סוויצקי לפני כחצי שנה. בקופת החברה, נכון לסוף 2016, היו 36 מיליון דולר.