תגמולים של 13 מיליון שקל למנכ"ל אדמה ב-2016

יהיה זכאי גם לפיצוי במזומן של כ-7 מיליון שקל, כשיושלם המיזוג עם סנונדה הסינית ■ שכר של יותר מ-10 מיליון שקל לאיציק וייץ, מנכ"ל קרסו מוטורס ■ לב לבייב עם תגמולים בסך 6.5 מיליון שקל

חן ליכטנשטיין / צילום: יונתן בלום
חן ליכטנשטיין / צילום: יונתן בלום

סוף השבוע האחרון של פרסום הדוחות הכספיים השנתיים ל-2016 צירף כמה שיאני שכר נוספים לצמרת הטבלה, ובהם בלטו בכירי חברת הדשנים אדמה (לשעבר מכתשים אגן) בראשותו של המנכ"ל חן ליכטנשטיין, שתגמולים של 13 מיליון שקל בשנה החולפת הדביקו אותו צמוד לעשיריית השיאנים.

חבילת התגמולים שקיבל ליכטנשטיין אשתקד כללה שכר של 2.7 מיליון שקל, מענק של 6.3 מיליון שקל בגין 2016 וכן תגמול ארוך-טווח במזומן של 4 מיליון שקל. נוסף על כך, הדירקטוריון החליט כי בכפוף להשלמת המיזוג של אדמה עם חברת סנונדה הסינית, יבוטלו אופציות שהוענקו בעבר לנושאי משרה בחברה, ובמקומן יקבלו הבכירים פיצוי כספי במזומן. חלקו של ליכטנשטיין בפיצוי זה יעמוד על 6.7 מיליון שקל, אולם הוא יופיע רק בדוחות 2017.

גם הסמנכ"לים של ליכטנשטיין באדמה נהנו מתגמולים נאים, בטווח של 4.8-5.9 מיליון שקל כל אחד, וסך עלות העסקת חמשת בכירי החברה, הנמצאת בבעלותה המלאה של כמצ'ייינה הסינית, הצטברה ליותר מ-34 מיליון שקל.

שם בולט נוסף שהצטרף לרשימת שיאני השכר בסוף השבוע הוא של איציק וייץ, מנכ"ל קרסו מוטורס, שעל רקע שנת פעילות מוצלחת שסיכמה יבואנית רכבי רנו וניסאן נהנה ממענק של יותר מ-8 מיליון שקל, שיחד עם שכרו הצטבר לסכום כולל של יותר מ-10 מיליון שקל.

6.5 מיליון שקל ללב לבייב

ומהצלחה לכישלון מהדהד: חברת ההשקעות אפריקה ישראל, העומדת בפני הסדר חוב שני במספר, סיכמה אמנם את שנת 2016 עם הפסד כבד והערת "עסק חי" של רואי החשבון, אך הדבר לא מנע ממנה לשלם לבעל השליטה לב לבייב תגמולים של 6.5 מיליון שקל אשתקד - מהם שכר של 3.5 מיליון שקל ותגמול מנייתי של 2.4 מיליון שקל נוספים.

מנכ"ל אפריקה ישראל, אברהם (נובו) נובוגרוצקי, הסתפק ב-2.1 מיליון שקל, ורונן גינזבורג, מנכ"ל החברה הבת דניה סיבוס, קיבל 3.6 מיליון שקל - 2 מיליון שקל מתוך כך מענק. עוד באפריקה ישראל, נדב גרינשפון, יד ימינו של לבייב, המכהן כסגן יו"ר החברה בהיקף משרה של 140 שעות חודשיות, נהנה מדמי ניהול של 1.6 מיליון שקל.

חברת טמפו משקאות סיכמה שנת פעילות מוצלחת, וכך גם בעל השליטה בה ז'ק בר, שקיבל ממנה 6 מיליון שקל בתפקידו כיו"ר ומנכ"ל (90% משרה) - עיקר הסכום (4.2 מיליון שקל) כמענק, ועיקר היתרה כשכר. אחיינו של בר, אמיר בורנשטיין, המכהן כסגן יו"ר בטמפו, קיבל מענק של 2.8 מיליון שקל, ובסך הכל נהנה מתגמולים של 4.4 מיליון שקל.

מנהל נוסף שנהנה ממענק נאה, של 2.3 מיליון שקל, הוא אסי שמלצר, יו"ר שלמה החזקות, שהקפיץ את עלות העסקתו ל-5.9 מיליון שקל, ואחיו טובי שמלצר הסתפק במענק של פחות מ-400 אלף שקל, וסך עלות העסקתו כמשנה למנכ"ל שלמה ביטוח עמדה על 1.6 מיליון שקל. אמם של השניים, עתליה שמלצר, נשיאת החברה ובעלת השליטה בה, קיבלה מענק של 1.5 מיליון שקל ובסך הכול תגמולים של 3.3 מיליון שקל.

שמות בולטים נוספים מהדוחות האחרונים הם דודו זבידה, מנכ"ל חברת הנדל"ן כלכלית ירושלים, שקיבל מהחברה שהוא מנהל 5.6 מיליון שקל, ואלי אלעזרא, בעל השליטה בקבוצת אלעזרא, עם תגמולים של 5.4 מיליון שקל בתפקידו כיו"ר ומנהל העסקים הראשי של הקבוצה. רף הכניסה לרשימת 100 שיאני השכר ב-2016 עומד על קרוב ל-4.5 מיליון שקל, והסכום המצרפי שקיבלו 100 השיאנים מצטבר לכ-750 מיליון שקל.

שיאני השכר הבולטים האחרונים ל-2016
 שיאני השכר הבולטים האחרונים ל-2016