רשמית: סינרון נרכשת ע"י אייפקס בכ-397 מ' ד' - פרמיה זעירה

החברה הישראלית העוסקת בתחום הרפואה האסתטית נסחרת לפי שווי של 366 מיליון דולר בוול סטריט ■ המניה עלתה כ-27% מאז שהתפרסמו ספקולציות לגבי עסקה עם אייפקס בתחילת פברואר

חברת סינרון הישראלית הודיעה היום (ב') באופן רשמי כי היא תירכש על-ידי קרן אייפקס תמורת כ-397 מיליון דולר, שהם 11 דולר למניה - פרמיה קלה ביותר לעומת מחיר הסגירה של המניה ביום שישי בוול סטריט.

מחיר הרכישה מהווה פרמיה של 27% לעומת מחיר הסגירה ב-10 בפברואר 2017, יום המסחר שקדם ליום שבו התפרסמו ספקולציות בנוגע לעסקה עם אייפקס. סינרון , העוסקת בתחום הרפואה האסתטית, נסחרת כיום לפי שווי של 366 מיליון דולר.

נראה כי קרן אייפקס מאמינה כי תוכל להשתמש בפלטפורמה הקיימת של סינרון כדי לרכוש פעילויות נוספות, בין היתר פעילות בתחום הביתי, שבו היא חלשה כרגע. 

שמעון אקהויז, יו"ר ומייסד של סינרון, אמר כי "רכישה זו היא הכרה משמעותית במובילות של סינרון קנדלה בשוק המכשור הרפואי לתעשיית האסטתיקה, בטכנולוגיה של החברה, ובנוכחות הגלובלית הייחודית שלה. נכסים יוצאי דופן אלה הם תוצאה של עבודה מאומצת רבת שנים של העובדים המסורים והמוכשרים של החברה בכל רחבי העולם. אנו בטוחים שאייפקס פרטנרס תוסיף ערך משמעותי ומומחיות לסינרון קנדלה במהלך ישום אסטרטגיית הצמיחה של החברה ומתן פתרונות טכנולוגיים חדשניים ללקוחות החברה ומטופליה. בנוסף, אני מאמין שעסקה זו הינה תוצאה חיובית עבור בעלי המניות שלנו".

סטיבן דייסון, שותף וראש תחום משותף של תחום ה-Healthcare באייפקס פרטנרס הוסיף: "זיהינו את תחום האסתטיקה הרפואית כתחום השקעה אטרקטיבי, לאור פוטנציאל הצמיחה ארוך הטווח שלו. לסינרון קנדלה נוכחות גיאוגרפית נרחבת, פורטפוליו מוצרים רחב ומוביל, יכולות מחקר ופיתוח יוצאות דופן וטכנולוגיה חדשנית. כל אלה ממצבים את החברה במקום מצוין למינוף הזדמנות צמיחה זו. אנו מצפים לחבור לצוות החברה כדי להמשיך במסלול של צמיחה מואצת ולהרחיב את הערך המוסף שניתן ללקוחות החברה ומטופליה".

דירקטוריון סינרון אישר פה-אחד את העסקה, והיא כפופה לתנאי סגירה מקובלים, הכוללים בין היתר אישור בעלי המניות של סינרון וקבלת אישורים רגולטוריים. בכפוף לכללי חובת נאמנות מקובלים, ד"ר אקהויז, המחזיק ב-7.4% מהחברה, חתם על הסכם הצבעה מקובל, לפיו הוא מסכים, כבעל מניות, להצביע בעד העסקה. השלמת העסקה אינה מותנית במימון חיצוני.

את קרן אייפקס ייצגו עוה״ד דני גבע ואסף הראל, שותפים במשרד מיתר, ליקוורניק, גבע, לשם, טל ושות.