גרונר: "עם ראש הממשלה ואיתי, אתם יכולים להיות רגועים"

מנכ"ל משרד רה"מ על הכוונות לסגור את מכל האמוניה במפרץ חיפה: "לא נאפשר לפופוליזם להשתלט על השיח, ונדאג לכך שלא נאבד תעשייה לתפארת עם אלפי עובדים"

אלי גרונר / צילום: תמר מצפי
אלי גרונר / צילום: תמר מצפי

"אתם יכולים להיות רגועים. עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ואיתי כמנכ"ל משרד ראש הממשלה, נמשיך להילחם נגד הפופוליזם ובעד הצמיחה" - כך אמר היום (ג') מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אלי גרונר, לבאי הוועידה הלאומית לאנרגיה על רקע הכוונות לסגירת מכל האמוניה במפרץ חיפה. 

גרונר הוסיף: "לא נאפשר לפופוליזם להשתלט על השיח, ונדאג לכך שלא נאבד תעשייה לתפארת עם אלפי עובדים, המהווה 2.5% מהייצור התעשייתי של מדינת ישראל".

גרונר סיפר כי הושפע מאד מקריאת ספרו של מומחה האנרגיה האמריקאי דניאל ירגין על השפעת האנרגיה לתהליכים הפוליטיים המרכזיים במאה ה-20.

"חשבתי לעצמי, איך לעזאזל בכל העולם יוצאים למלחמות על משאבים כאלה, ואצלנו - בגלל ריבים בין כל מיני גופים אינטרסנטיים - לא מצליחים להוציא את הגז הזה, לא מצליחים לפתח את לוויתן. כשבאתי לתפקיד ביום הראשון של התפקיד כינסתי את הגורמים המקצועיים אצלי במשרד, ואמרתי לכולם: 'היו הרבה עיכובים, מעכשיו והלאה המתווה הכי נכון זה המתווה שמוציא את הגז מהאדמה הכי מהר שאפשר. חמש שנים היו לכם להתעסק עם הדברים האלה, עכשיו הגיע הזמן לעבוד'. נכון שבעולם אידיאלי, בחלומות הוורודים של כולם, היינו עושים את הדבר הכי מושלם - אבל בעולם, ובטח במגזר הציבורי, נאלצים להתפשר. מטרת העל שלנו היא פיתוח משק הגז וצריכים להיות ממוקדי מטרה.

כשמתעסקים בתשתיות ובטח בגז ואנרגיה צריך לחשוב 30-40 שנים קדימה. אנחנו נתקלים היום לצערי שוב בתופעה בעייתית של פופוליזם וחשיבה לא מספיק אסטרטגית - יש רוחות שרוצות לתת למחר ולמחרתיים לגבור על העשור הקרוב ואני מתכוון כמובן לאמוניה. יש לנו תעשייה לתפארת, תעשיית הדשנים בישראל, ויש גורמים שעושים להם מה שעושים לכם לפני שנה וחצי. הממשלה קיבלה החלטה ברורה לסגור את מכל האמוניה בחיפה ולפתוח במקביל מפעל אמוניה בנגב. חייבים לפעול בשקילות בחוכמה".