הסכם קיבוצי חדש ברפאל: תוספות שכר וקליטת עובדי קבלן

כ-1,800 עובדים ברפאל יזכו כחלק מההסכם לתוספת שכר מצטברת שתגיע ל-23% ולמענק חתימה מיוחד בגובה משכורת ■ 180 עובדי קבלן ייקלטו להעסקה ישירה בחברה

חברי ועד ההנדסאים והעובדים של רפאל / צילום פרטי
חברי ועד ההנדסאים והעובדים של רפאל / צילום פרטי

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, מנכ"ל חברת רפאל האלוף (במיל') יואב הר-אבן וראשי ועדי העובדים בחברה חתמו הערב (ה') על הסכם שכר חדש ועל הסכם לקליטת עובדי קבלן ברפאל להעסקה ישירה.

הסכם השכר יחול על כ-1,800 עובדים, חברי ציבור האקדמאים והמהנדסים בחברה, עובדים מקצועיים-טכניים (עובדי ייצור) ועובדי הדירוג המנהלי הוותיקים. העובדים מועסקים באתרי רפאל השונים ברחבי הארץ, רובם במכון דוד באזור הקריות ובמפעל לש"ם בגליל.

תוקף ההסכם הינו ל-5 שנים, מ-2017 ועד 2021, ובמסגרתו נקבע כי העובדים יקבלו תוספות שכר מצטברות שיגיעו עד ל-23% לאורך שנות ההסכם. כחלק מכך ייהנו העובדים מתוספת של 8 ימי גשר בשנה ע"ח המעסיק, הגדלה של התגמול הרבעוני, תוספת תפקיד למנהלים ותוספת של 8 ימי מחלה בשנה לעובדים שלהם 3 ילדים לפחות. בנוסף לכך, עם חתימת ההסכם כל עובד יקבל מענק חתימה מיוחד בגובה משכורת אחת.

במקביל להסכם השכר, נחתם גם הסכם לקליטתם של 180 עובדי קבלן ברפאל להעסקה ישירה, כך שיהיו עובדי החברה לכל דבר ועניין, לרבות שיפור משמעותי בתנאי שכרם והעסקתם. הצדדים הסכימו על המשך מו"מ שיעסוק בין היתר בקליטות נוספות של עובדים ב-2019. יודגש כי כחלק מההסכם, לעובדי הקבלן שאינם נקלטים בשלב זה יינתנו תנאי רווחה בסך של 2 מיליון שקל.

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן , מסר עם החתימה על ההסכם: "אני מברך את כל הצדדים על חתימת ההסכם שמביא לשיפור דרמטי בתנאי העסקתם של עובדי רפאל בשנים הקרובות".

מנכ"ל חברת רפאל האלוף (במיל') יואב הר-אבן , ציין: "רפאל היא דוגמא לחברה שמצליחה גם בזכות יחסי העבודה הקיימים בה ומאפשרים לה ובעיקר לעובדים ליהנות מפירות ההצלחה. שני הצדדים יכולים להיות מרוצים מההסכם עליו חתמנו".