לפיד ונתניהו מברכים את ממשל טראמפ על התקיפה בסוריה

רה"מ: "מקווה שמסר נחוש זה מול הפעולות הנוראיות של משטר אסד, יהדהד לא רק בדמשק, אלא גם בטהרן, פיונגיאנג ובמקומות אחרים" ■ יו"ר יש עתיד: "כך צריך לפעול מול מי שמשתמש בנשק כימי כלפי ילדים"

בשאר אסד / צילום: רויטרס
בשאר אסד / צילום: רויטרס

בישראל מגיבים לתקיפת ארה"ב בסוריה, שבה נורו 59 טילי טומוהוק אמריקאים על בסיס חיל האוויר הסורי בתגובה למתקפה הכימית של בשאר אסד השבוע. 

ראש הממשלה בנימין נתניהו כתב היום בפייסבוק שלו כי "בדיבורים ובמעשים שלח הנשיא טראמפ מסר חזק וברור: שימוש בנשק כימי והפצתו, הם בלתי נסבלים. ישראל תומכת תמיכה מלאה בהחלטת הנשיא טראמפ ומקווה שמסר נחוש זה מול הפעולות הנוראיות של משטר אסד, יהדהד לא רק בדמשק, אלא גם בטהרן, פיונגיאנג ובמקומות אחרים".

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד כתב: "יש מקרים שבהם אין דבר מוסרי יותר מאשר השימוש בכוח. אני מברך את ממשל טראמפ על התקיפה בסוריה. כך צריך לפעול מול מי שמשתמש בנשק כימי כלפי ילדים". 

שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, אמר: "משטרו הרצחני של אסד ממשיך לחצות קווים אדומים והתקיפה האמריקאית העבירה מסר חד וברור: לא עוד. הפעולה מהווה מגדלור מוסרי לעולם כולו".

שר החוץ אביגדור ליברמן: "התקיפה האמריקאית בסוריה היא מסר חשוב, הכרחי ומוסרי של העולם החופשי בהובלת ארצות-הברית, שהוא לא יסבול את פשעי המלחמה של משטר האימה בראשותו של בשאר אסד כלפי אזרחים חפים מפשע. את הזוועות הללו חייבים לעצור, ולאכזריות הזו יש מחיר. טוב שארצות-הברית בהובלת הנשיא טראמפ, מנהיגת העולם החופשי, מתחילה לגבות אותו. העדכון האמריקאי לצה"ל ולמערכת הביטחון טרם התקיפה בסוריה, הוא הוכחה נוספת לעוצמת היחסים ולעומק הקשר בין ישראל לבת בריתנו הגדולה ארצות-הברית".