"יצרנו מודל חדש של פרסום שבו החוויה היא הפרסומת"

הסטארט-אפ Winni פיתח פלטפורמה חכמה לפרסום במובייל באמצעות משחקי תוכן חווייתיים, וגולת הכותרת – זכייה בפרסים בזמן אמת

פרסום דיגיטלי אייפד טכנולוגיה / צילום: shutterstock
פרסום דיגיטלי אייפד טכנולוגיה / צילום: shutterstock

"אנו חיים בעולם דינמי ותזזיתי, שבו השגת שתי דקות של קשב במסך הקטן הופכת למשימה בלתי אפשרית. אין זה חדש תחת השמש שהיקף ההשקעה בפרסום דיגיטלי, ובפרט בפרסום במובייל, הולך וגדל בשנים האחרונות" - כך אומר איציק ברבי, מייסד ומנכ"ל Winni, בראיון ל"גלובס". 

"בעולם של מותגים, בן אדם ממוצע נחשף לאלפי פרסומות מדי יום בכל פלטפורמה אפשרית - טלוויזיה, רדיו, עיתונים, שלטי חוצות וכמובן אינטרנט. אדם שנחשף לאלפי פרסומות מדי יום מפתח עור של פיל והופך להיות כהה למסר. כשבחנו את השוק, הגענו למסקנה שהבעיה הגדולה של ענף הפרסום היא שהוא לא מצליח להשתלב בחוויה של המשתמש עצמו. אז ייצרנו מודל חדש של פרסום שבו החוויה היא הפרסום". 

- איך זה עובד? 

"המשתמשים של Winni נכנסים לאפליקציה כדי לשחק וליהנות וגם כדי לזכות בפרסים אטרקטיביים. כשיש תמריץ, יש עניין, וכולנו מחפשים אחר כסף קל, אז למה לא להרוויח אותו כשאנחנו משחקים להנאתנו ועל הדרך גם מתוגמלים?

"אנחנו רואים את עצמנו כמובילים עידן חדש של פרסום במובייל: במקום להחביא את הפרסום בדלת האחורית, אנחנו מביאים אותו למשתמש בפנים. לכן פיתחנו משחק שבו השחקנים נמצאים לכל אורך המשחק בעולם שכולו ממותג, החל מצבעי המשחק וכלה במסרים שמוטמעים בתוך המשחק, ובסוף גם יכולים לזכות בפרס שווה שמעניק המותג. כך יצרנו חוויה, שהפרסום הוא חלק ממנה.

"אנחנו רק בתחילת הדרך, וכבר ייצרנו שיתופי-פעולה עם עשרות מותגים, ואנו למדים מעשרות אלפי המשתמשים שלנו שהם נלהבים ומצפים למשחק הבא, וכבר מציבים לעצמם מטרות לגבי זכייה בפרס הבא".

- מה השלב הבא? 

"המודל העסקי שלנו מאפשר לנו זכות קיום באמצעות הכנסות ממפרסמים, ומן הצד השני קהל יעד שאותו אנו מנגישים למפרסמים. כרגע אנו מתמקדים בשוק הישראלי, אבל כבר בוחנים אפשרויות להתפתח לשווקים נוספים בעולם. אנחנו כבר עובדים על פורטפוליו של משחקים, כשהחזון הוא להפוך לבית משחקים למאות ואלפי משחקי תוכן, באופן שיאפשר לכל מותג לבצע קמפיין דיגיטלי על גבי הפלטפורמה שלנו במגוון רחב של תחרויות". 

- גייסתם כסף עד היום? 

"עם יציאתנו לדרך גייסנו הון ראשוני ממשקיעים פרטיים. ההון הזה שימש אותנו לשלב הפיתוח שהחל לפני כשנה, וליציאתנו לשוק בימים אלה כשהאפליקציה כבר בחנות של אפל וגוגל. כבר בהשקה שקטה גייסנו עשרות אלפי משתמשים שמשחקים באופן חוזר ונשנה. עם יציאתנו לשוק הבינלאומי והרחבת סל המשחקים שלנו, נצא לסבב גיוס נוסף. אנו מאמינים שמוצר טוב בשילוב עם צוות מקצועי והיתכנות גבוהה בשוק הם המתכון להצלחה".

Winni הוקמה על-ידי 4 מייסדים: איציק ברבי (מנכ"ל), עומר מויאל (סמנכ"ל פיתוח עסקי), יהודה כרייף (סמנכ"ל שיווק) ואביהו עמר (סמנכ"ל פיתוח), שאף אחד מהם לא מגיע מרקע של פרסום, אבל מביא עמו ניסיון רב ביזמות ובתפקידי ניהול בכירים.

"אנו מעין כור היתוך, מגיעים עם רקע שונה וניסיון בענפים שונים. אני, למשל, כיהנתי בתפקידים בכירים בצה"ל, וכיום אני אלוף משנה במילואים. שותפיי מגיעים עם רקע של יזמות בשוק הפרטי וכישורי הנדסה. התמהיל הזה מאפשר לנו להגיע בצורה טובה יותר לכל קהלי היעד עם ראייה אסטרטגית רחבה יותר ועם זווית רעננה לתחום", אומר ברבי. 

- מה האתגר הגדול ביותר בעומד בפני החברה?

"העולם התרגל למודל אחד של פרסום, כזה שמפציץ אותך בשלטי חוצות, באנרים או פרסומות מעצבנות ביו-טיוב שכמעט תמיד אתה מדלג עליהם, ואנחנו מנסים לגבש מודל חדש שבו הפרסום יהפוך לחברו הטוב של המשתמש. זה כמו להפוך משהו שנוא למשהו אהוב.

"האתגר הוא לא פשוט, אבל אנחנו מאמינים בתבונתו של המשתמש, ובכך שהוא יודע מה טוב לו ומה משרת אותו בצורה הטובה ביותר. ככל שנשפר את החוויה שלו ונעניק לו תמריצים חיוביים - כך הוא יהיה נאמן למותג. כבר היום מרבית המותגים מבינים כי זו הדרך, ואין דרך אחרת, ואנו סבורים ומשוכנעים שמותגים שלא ישכילו להבין זאת, יאבדו משתמשים יקרים מפז".