מדהים: צפו ברובוט אנושי חדש שנחשב למילה האחרונה בתחום

הרובוט של rethink robotics לא רק מדבר בשפה אנושית ומזהה חפצים שיד אנושית מצביעה בכוונם, אלא גם יודע לשאול שאלות כשהוא רוצה הסבר נוסף, להבין מתי בקשה היא אינה הגיונית, וגם לקרוא את מחשבות האדם העומד מולו

רובוט בקסטר/ צילום: מתוך הוידאו
רובוט בקסטר/ צילום: מתוך הוידאו

רובוטים המתוכנתים למשימה מסוימת ואפילו כאלו המסוגלים לעבד מידע ולהגיב למציאות משתנה כבר יצא לנו להכיר אבל רובוט שגם מתקשר בשפה אנושית וגם חושב שוב ומנסה להבין אם הפקודה שניתנה לו אכן היא אכן הגיונית, זה באמת משהו קצת שונה מן המקובל. חברת רה-ת'ינק רובוטיקס (rethink robotics) יחד עם קבוצת מדענים מאוניברסיטת בראון פיתחו את בקסטר (baxter). רובוט שלא רק מדבר בשפה אנושית ומזהה חפצים שיד אנושית מצביעה בכוונם אלא שגם שואל שאלות כשהוא רוצה הסבר נוסף.

הרובוט מצויד בטכנולוגיית הקינקט של מיקרוסופט אשר מאפשרת לו לפענח תנועות גוף והוראות קוליות כך שהוא מסוגל להבין לאיזה מהחפצים המונחים על השולחן אצבע אנושית מכוונת אותו ואכן לבצע את הפעולה הנדרשת.

אולם החדשנות האמיתית, כך על-פי המדענים, היא לא בזה שהרובוט מבצע את הפעולה המתבקשת אלא גם ביכולת שלו לתקשר מול האדם שממולו ולחשוב שוב על הפעולה המבוקשת. יש לכך חיוניות גדולה מאוד בעיקר כשמתכננים רובוט שאמור לבצע פעולות בבתים של קשישים הזקוקים לעזרה בעבודות הבית, מיון תרופות, הכנסה והוצאה מהמיטה או הרכב והשגחה. כשהפעולה המתבקשת אינה הגיונית עבור הרובוט הוא ישאל שוב ואפילו במקרים מסוימים יסרב לעשות אותה.

השלב הבא בתקשורת שבין אדם ורובוט, וגם את זה ממחישים המדענים בסרטון הווידאו, הוא תקשורת המבוססת על קריאת מחשבות של ממש. האדם עוטה על ראשו כובע EEG המחובר לאלקטרודות אשר מעבירות את האותות החשמליים במח ומשדרים אותם אל הרובוט. החזון הוא כמובן רובוט שיוכל לסייע כך לאדם עיוור או אילם. אנחנו אמנם עדיין לא שם, אבל כפי שניתן לראות, אנחנו בהחלט בדרך.