גאדג'טים: אוזניית בלוטות' של פלנטרוניקס - נוחה לשיחות רחוב

ה-Voyager 5200 היא כנראה אוזניית הבלוטות' הטובה ביותר שאפשר למצוא היום: היא נוחה, מספקת זמן סוללה ארוך, ואיכות השיחה שאפשר להוציא ממנה נהדרת ■ כדאי לקחת בחשבון שהעיצוב שלה לא יקרוץ לכל אחד

אחת מאוזניות הבלוטות' הנוחות שניסינו הייתה ה- Voyager Legend של פלנטרוניקס. לאחרונה השיקה החברה בארץ את הדור החדש - Voyager 5200. מדובר באוזנייה באותו עיצוב, עם שיפורים במיקרופונים ובמסנני הרעשים ההופכים את ניהול השיחות במשרד או ברחוב לתענוג נטול רעשים.

עיצוב: סדרת ה-Voyager מעוצבת בצורה המזכירה מכשירי שמיעה. הסיבה לכך היא הקשת העבה היושבת מאחורי האוזן. המיקרופון עצמו יושב על מקל קטן. את האוזנייה ניתן לשים על אוזן ימין או שמאל, כאשר היא יושבת על ציר מסתובב המאפשר את שינוי הכיוון.

ה-5200 או הדגם הקודם Legend, אף פעם לא היו האוזניות הכי קטנות או היפות בשוק (הן בולטות על האוזן), אבל הן מפצות על כך בנוחות ובאיכות המיקרופון. ה-5200 שוקלת 20 גרם, היא נוחה מאוד על האוזן והיא יכולה לשבת עליה זמן ארוך מבלי להפריע. היא גם עמידה בפני זיעה ונתזי מים, כך שלא אמורה להיות בעיה להסתובב איתה בגשם.

הפעלה: החיבור הראשוני מתבצע באמצעות התקן NFC פנימי הקיים ב-5200. מניחים את האוזנייה על הטלפון לאחר התקנת האפליקציה. כמובן שניתן לבצע את החיבור הראשוני גם בדרך המסורתית - הגדרות הבלוטות' באנדרואיד/אייפון. ל-5200 מתג הפעלה/כיבוי, המאפשר לבצע את הפעולה הזו במהירות, בניגוד לאוזניות אחרות, הדורשות לחיצה ארוכה על כפתור יעודי.

אחד הדברים שתמיד אהבנו באוזניות של פלנטרוניקס הם החיישנים שלהן. האוזנייה יודעת אם היא נמצאת על האוזן או לא. כאשר נכנסת שיחה, פשוט מניחים את ה-5200 על האוזן והשיחה מתקבלת באופן אוטומטי. אם מחליטים להוריד את האוזנייה במהלך השיחה, זו עוברת באופן אוטומטי לרמקול של הסמארטפון. אם האוזנייה כבר נמצאת על האוזן, ניתן לענות בפקודה קולית באנגלית "Answer" או ללחוץ על כפתור.

סאונד: פלנטרוניקס שילבה שלל טכנולוגיות יעודיות עבור המיקרופונים שלה, בינהן האפשרות לציין 4 מיקרופונים מנטרלי רעשים, וטכנולוגיית WindSmart המזהה את כיוון הרוח וכמובן מנמיכה את הרעש הנוצר ממנו. כל זה בסופו של דבר גורם למשתמש להישמע חד וברור, גם שהוא הולך ברחוב, גם שיש רעשי רקע וגם אם יש רוח.

אפליקציה: האפליקציה של פלנטרוניקס מציעה ביצוע עדכוני קושחה ל-5200, חיווי על מצב הסוללה וגם יכולת חיפוש של האוזניה על-ידי הפעלה צליל מהאוזנייה עצמה. כך, אם היא אבדה מתחת לספה או בין הכסאות ברכב, ניתן למצוא אותה בקלות. כמו כן, האפליקציה מציגה על גבי מפה את המיקום האחרון שהאוזנייה היתה מחוברת לסמארטפון. לפלנטרוניקס יש אפילו אפליקציה עבור שעוני אנדרואיד המאפשרת שליטה מפרק כף היד בעוצמת הצליל או ביצוע Mute לשיחה.

סוללה: דגם ה-Legend כלל מחבר טעינה יעודי, ב-5200 פלנטרוניקס עדיין משלבת את המחבר שלה עבור מטענים שהיא מוכרת בנפרד, אבל היא גם כוללת מחבר מיקרו USB המאפשר עכשיו טעינה של האוזניה עם כל מטען. נמשיך ונשאל למה לא לעבור ישר למחבר USB-C? זמן העבודה של הסוללה עומד על כ-7 שעות.

בשורה התחתונה, ה-Voyager 5200 של פלנטרוניקס היא כנראה אוזניית הבלוטות' הטובה ביותר שאפשר למצוא היום: היא נוחה, מספקת זמן סוללה ארוך ואיכות השיחה שאפשר להוציא ממנה נהדרת. כדאי לקחת בחשבון שהעיצוב שלה לא יקרוץ לכל אחד.

מחיר: 450 שקל

ציון: 9.

צחי הופמן היה כתב הטכנולוגיה והגאדג'טים של "גלובס". כיום הוא מנהל בלוג ביקורות פרטי ("the gadget reviews") ועובד בחברת בלונד 2.0, המתמקדת ביח"צ לחברות סטארט-אפ