נמצאה הדרך שתאפשר לפלאפון להאיץ מהירות ללקוחות

לפלאפון הותר שימוש זמני בתדרי ה-850 מגה הרץ עד סוף 2019 ■ החברה התחייבה להחזיר התדרים למשרד עד אז ועקב כך הודיעה כי תשיק רשת LTE Advance שתגביר את הקצב פר לקוח בעשרות מגה

משרד התקשורת התיר לפלאפון להשתמש בתדרים ה-850 מגה הרץ שברשותה עד סוף 2019, המועד שבו היא תהיה חייבת לפנותם. בעקבות הסידור הודיעה פלאפון היום שהיא משיקה שירותי LTE Advance על בסיס תדרים אלה, בתוספת התדרים שיש לה בתחום ה-1,800 וה-2,100 מגה הרץ. עד אז, מקווה פלאפון שמשרד התקשורת ישלים את כל מפת התדרים מחדש, והיא תוכל לקבל תדרים חלופיים במקום תדרי ה-850 מגה הרץ.

שירותי LTE Advance מבוססים על איגוד של תדרים מתחומים שונים כדי להרחיב את רוחב הפס ולהגביר את הקצבים שניתן לספק למנויים. החברות הראשונות שהפעילו את השירות הן פרטנר והוט מובייל ברשת המשותפת שלהן PHI. נזכיר רק שמשרד התקשורת סירב לאפשר ל -PHI להשתמש בתדרי ה-900 מגה הרץ שיש ברשותה לצורך שירותי ה - LTE Advance, בשל החשש מהתגובה של פלאפון וסלקום שרמזו שישקלו לפנות לבג"ץ בשל אפלייתם לרעה.

כתוצאה מכך, משרד התקשורת הבהיר ל - PHI שהוא לא יתנגד אם את איגוד התדרים היא תעשה בין תדרי ה-1,800 מגה הרץ ובין תדרי ה-2,100. לגבי השימוש ב-900 המשרד רמז שיכולה להיווצר בעיה. PHI הבינה את הרמז וכאמור כדי שהמשרד לא יעצור אותה היא מימשה את הטכנולוגיה על הפתרון הפחות מועדף.

כעת מסתבר שהמשרד מסוגל לגלות גמישות ויצירתיות כשהוא רוצה ונותן לפלאפון את ההיתר להשתמש בתדר שהיא אמורה להחזיר, וזאת בתנאי שהיא מודעת לכך שהתדרים יוחזרו למדינה עד 2019.

מעניין למה הוא לא גילה את אותה יצירתיות כש-PHI רצתה להשתמש בתדרי ה-900 מגה הרץ שלה ורמז לה שלא תבקש. יהיה מעניין לראות כעת האם PHI תחליט לפנות למשרד התקשורת ולבקש להפעיל את תדרי ה-900 במסגרת ה-LTE Advance שהיא כבר מפעילה. במשרד התקשורת הבהירו שהם יעשו כל שניתן כדי לקדם השקעות בתשתיות תקשורת והיכן שניתן יהיה להקצות תדרים שיסייעו לחברות הסלולריות הם יעשו כן.

בעקבות הסיכום עם משרד התקשורת הודיעה פלאפון במקביל שהיא גם סוגרת את רשת ה-CDMA הישנה שלה. סגירת הרשת תשפיע על מנויים המחזיקים מכשירים אישיים או דיבורית ברכב, הפועלים בטכנולוגיית CDMA. החברה תפסיק לספק שירות למנויים בעלי ציוד זה ביום סגירת הרשת.

לדברי המשרד החברה תחליף לכל לקוח זכאי, על חשבונה, ללא תמורה ישירה או עקיפה, את הציוד הישן בציוד החדש. תהליך ההחלפה יתבצע בכל אחד ממרכזי השירות והמכירה של החברה במשך שנתיים, כמפורט ברישיון החברה.

רן גוראון, מנכ"ל פלאפון אמר היום כי "הרשת המתקדמת של פלאפון תמשיך ותהיה הרשת המהירה בישראל גם באמצעות פריסת רשת דור 4.5 בזמן הקרוב. פלאפון תעניק ללקוחותיה את חוויית הגלישה הטובה והמהירה ביותר, עם הפנים קדימה לדור החמישי. פלאפון מתמקדת בסלולר, ותמשיך להשקיע ברשת ובטכנולוגיות נוספות לטובת לקוחותיה".