מיי סייז: בוטל ההסכם מול הדואר, המניה צונחת, ויוסי בניון מוכר

מפתחת אפליקציית המדידה בסלולר קיבלה מהדואר מכתב על סיום הקשר ביניהם ■ בניון עשוי למכור כ-30 אלף מניות תמורת כ-60 אלף דולר

בכירי מיי סייז בפתיחת המסחר במניה בנאסד"ק / צילום: נאסד"ק
בכירי מיי סייז בפתיחת המסחר במניה בנאסד"ק / צילום: נאסד"ק

מפתחת אפליקציית ההלבשה בסלולר, חברת מיי סייז, דיווחה היום (א') באופן סופי על סיום ההתקשרות שלא השלימה מול דואר ישראל, לאחר שבשבוע שעבר עדכנה על הסכם לשיתוף-פעולה בין הצדדים, למרות שבפועל הסכם שכזה לא נחתם מעולם. הדיווח האחרון של מיי סייז פורסם לאחר שהחברה קיבלה מכתב מהדואר, שמעדכן על החלטתו לסיים את הקשר עם החברה, ואשר בו הביעה החברה את חוסר שביעות רצונה מהמידע הלא מדויק שפרסמה מיי סייז בנוגע לקשרים ביניהן.

תחילת הפרשה ביום רביעי האחרון, אז דיווחה מיי סייז   על הסכם לשיתוף-פעולה עם הדואר, אשר תוך זמן קצר התברר כדיווח מוטעה. בהמשך, לאחר סיום המסחר בבורסה ביום חמישי האחרון פרסמה מיי סייז הבהרה ולפיה הדיווח הראשון שפרסמה בנושא לא היה מדויק.

כך או אחרת, נראה כי מיי סייז מתקשה בינתיים לקבל בחזרה את אמון המשקיעים, והיום איבדה המניה כ-7% אחרי צניחה של יותר מ-11% שרשמה ביום חמישי, וזאת כשבבורסת נאסד"ק איבדה המניה כ-12% מערכה בשני ימי המסחר האחרונים (ה'-ו').

במקביל לאירועים האחרונים, פרסמה מיי סייז בשבוע שעבר טיוטת תשקיף לאחר סיום תקופת החסימה של מניות שהחזיקו כמה משקיעים, שעשויים כעת למכור עד כ-6% מהונה (קרוב ל-1.1 מיליון מניות), בהם בולט שמו של יוסי בניון. מהטיוטה עולה כי היקף המכירה האפשרית עשויה להגיע עד לסכום של כ-2.5 מיליון דולר, לפי מחיר מניה מקסימלי של כ-2.2 דולר - גבוה בככ-10% משווי המניה הנוכחי בנאסד"ק.

בעלת המניות העיקרית שתוכל כעת למכור נתח ממניותיה היא לונגסייד ונצ'רס (LongSide Ventures), עם כ-450 אלף מניות בנוסף לחבילת אופציות, ואילו חלקו של בניון במניות שהשתחררו הוא על קרוב ל-30 אלף מניות שיוכל למכור אותן תמורת עד כ-60 אלף דולר.

מיי סייז, שנמצאת בשליטת שושנה זיגדון (20%), המנכ"ל רונן לוזון (10%) וישראל לוי (9%), מפתחת אפליקציה שמאפשרת למדוד את מידותיו של אדם באמצעות טלפון סלולרי כדי להקל על רכישת בגדים דרך האינטרנט.

כותרות מפוצצות ורכבת הרים במניה

בימים האחרונים פרסמה מיי סייז באיחור את דוחותיה הכספיים ל-2016, אותה סיכמה בהפסד של כ-4.5 מיליון דולר, לצד קופת מזומנים ריקה, וזאת כשהיא עדיין אינה מציגה הכנסות. הירידות האחרונות במניה משלימות צלילה של כ-35% מתחילת החודש,לשווח חברה נוכחי של כ-120 מיליון שקל (ושווי של כ-35 מיליון דולר בנאסד"ק).

מניית מיי סייז עלתה לכותרות בחודש פברואר האחרון, לאחר זינוק אדיר של כ-185% בערכה שנרשם תוך יום מסחר בודד בבורסת נאסד"ק, שלווה בהמשך בעליות חדות פחות גם בבורסה המקומית. בהתייחסות להתנהגות המניה אז אמר המנכ"ל לוזון כי הוא "לא יודע למה זה קפץ". מאז איבדה המניה כמחצית מערכה בתל אביב, והיא רחוקה יותר מ-80% משווי השיא שרשמה באותו מועד בנאסד"ק.

בשנה שעברה גם "עשתה החברה כותרות", לאחר שעיכוב ברישום מניותיה למסחר בחו"ל קושר בתקשורת ליצחק זיגדון - בעלה של בעלת השליטה שושנה זיגדון, שמופיע ברשימת המבוקשים של האינטרפול בגין תרמית ניירות ערך. ואולם, בעניין זה אמר אז לוזון כי בעת שבחנה החברה להירשם בבורסת AIM בלונדון, "הרגולטור בעצמו אמר לנו שזה ברמה של סיפור צהוב".