יצרנית הנעליים ג'ימי צ'ו שמה עצמה על המדף

הצעת החברה למכירה צפויה לעורר עניין בקרב קונים אסטרטגיים אמריקאים וכן בקרב קונים מהמזרח התיכון, סין ורוסיה ■ מחיר המניה משקף שווי של 700 מיליון ליש"ט

נעליים של ג'ימי צ'ו. התאוששות במחיר המניה / צילום: בלומברג
נעליים של ג'ימי צ'ו. התאוששות במחיר המניה / צילום: בלומברג

יצרנית נעלי היוקרה ג'ימי צ'ו מציעה את עצמה למכירה לאחר שמחיר המניה התאושש באופן עקבי לרמה גבוהה מהמחיר בהנפקה הראשונית לציבור ב-2014.

החברה תערוך בחינה של האופציות האסטרטגיות העומדות לרשותה, כדי להפיק ערך מרבי לבעלי המניות, וכעת היא מעוניינת בהצעות רכש, על פי ההודעה שיצאה היום (ב'). בהודעה נאמר כי JAB Luxury, המחזיקה בגרעין השליטה של ג'ימי צ'ו, והשייכת לזרוע ההשקעות של משפחת המיליארדרים ריימאן, תומכת בתוכנית.

ג'ימי צ'ו, שעם חסידיה נמנות הנסיכה דיאנה המנוחה וקארי ברדשו מ"סקס והעיר הגדולה", עברה שנתיים קשות לאחר הנפקתה הראשונית לציבור באוקטובר 2014, וביוני 2016 צללה מנייתה לשפל של 95.95 פני מ-140 הפני שבהם נמכרה בהנפקה הראשונית לציבור (שווי של 550 מיליון ליש"ט). בסוף 2016 התאושש המחיר לרמת ההנפקה הראשונית לציבור, ומאז המשיכה לעלות בתגובה להתאוששות בביקוש למניותיהן של יצרניות מוצרי מותרות.

בנק אוף אמריקה, מריל לינץ' וסיטיגרופ מטפלים בהליך המכירה הפומבית, לדברי ג'ימי צ'ו. בתגובה לידיעה, קפצה מניית ג'ימי צ'ו ב-5% ל-177.35 פני, ושיקפה שווי של קרוב ל-700 מיליון ליש"ט לחברה.

הצעת החברה למכירה צפויה לעורר עניין בקרב קונים אסטרטגיים אמריקאים, וכן בקרב קונים מהמזרח התיכון, סין ורוסיה.

ג'ימי צ'ו, הידועה בזכות העקבים הבלתי אפשריים שלה, הוקמה בלונדון ב-1996 בידי מעצב האופנה המלזי ג'ימי צ'ו, ועורכת מדור האקססוריס של "ווג" דאז, תמרה מלון. החברה מפעילה 150 חנויות ברחבי העולם, לאחר שהשיקה אשתקד 10 חנויות נוספות, ועיצבה מחדש 16 חנויות. אשתקד קפצו הכנסות החברה ב-15% ל-364 מיליון ליש"ט, מכיוון שהצבעת הברקזיט החלישה את הליש"ט והדבר מגדיל את ערך הכנסות המכירה בחו"ל כשממירים אותן למטבע הבריטי.

החברה אמרה כי בריטניה - שאליה זורמים תיירים ציידי-מציאות מאז הצבעת הברקזיט - וסין היו השווקים בעלי הביצועים הטובים ביותר במחצית הראשונה של השנה. חברות מוצרי מותרות, מ-LVMH ועד יצרנית השעונים Richemont, מדווחות על גידול במכירות בסין לאחר כמה שנים של ירידה במכירות בעקבות המהלכים שנקטה ממשלת סין למיגור השחיתות.

ייתכן שתהליך מכירת ג'ימי צ'ו יושלם בסוף הקיץ, לדברי החברה, שציינה גם כי עד מועד פרסום ההודעה עדיין לא קיבלה שום פניות מקונים פוטנציאליים.