שופרסל יוצאת בפורמט חנויות ייעודי למגזר העסקי

תקים סניף ראשון בסוף 2017 ■ בכך ממשיכה הרשת ביישום תוכנית "שופרסל עסקים", שכוללת פעילות בשוק המוסדי ומכירה סיטונאית בעתיד צפויים להיפתח סניפים נוספים

רשת שופרסל מרחיבה את הפעילות: ל"גלובס" נודע כי הרשת תפתח פורמט חנויות חדש ייעודי למגזר העסקי, שנקרא על-פי התוכנית האסטרטגית של החברה "שופרסל עסקים", ובמסגרתו היא תפעיל חנויות ייעודיות למגזר. החנות הראשונה צפויה להיפתח בסוף 2017.

על-פי דוחות החברה, במהלך שנת 2016 המשיכה שופרסל ביישום התוכנית העסקית שלה, שבמסגרתה פעילות בשוק המוסדי ומכירה סיטונאית תחת השם "שופרסל לעסקים", זאת לאחר שבחודש יוני 2014 אישר דירקטוריון החברה תוכנית עסקית לחברה שמטרתה "יצירת תשתית מסחרית ותפעולית לצמיחה לשנים הבאות, חיזוק כושר התחרות ושיפור הצעת הערך ללקוח ובכלל זה הוזלת סל הקנייה ושיפור השירות".

שופרסל, שבשליטת דסק"ש מקבוצת אי.די.בי של אדוארדו אלשטיין, היא רשת הסופרמרקטים הגדולה בישראל, עם 272 סניפים בשטח כולל של כ-503 אלף מ"ר. היא מעסיקה כ-14 אלף עובדים, והמחזור השנתי שלה עומד על כ-12 מיליארד שקל.

שופרסל סיכמה אשתקד שנת פעילות חיובית, שבאה לידי ביטוי בזינוק של 71% ברווחיה, שהצטברו ל-262 מיליון שקל, וזאת לצד שיפור שיעורי הרווח הגולמי והתפעולי שלה מהמכירות. ברבעון הרביעי של 2016 המגמה דומה, ובסיכומו עלו רווחי שופרסל ב-25% ל-96 מיליון שקל, וזאת בתמיכת רווחי שיערוך נכסים בהיקף של 24 מיליון שקל, וגם בסיכום רבעוני נרשם שיפור בשורה הגולמית והתפעולית.

מחזור קניות האונליין של הרשתות הקמעונאיות מוערך ב-1.6 מיליארד שקל בשנה. שופרסל מחזיקה ב-70% מהנתח, עם מחזור של כ-1.1 מיליארד שקל בשנה, המהווה כ-11% מפדיון הרשת.

התחזית של החברה ל-2017 היא להגדיל את המכירות באתר שופרסל, במהלך הכולל קמפיין ומבצעים אגרסיביים. עם עליית הקמפיין, בהשקעה של 3 מיליון שקל, אמר מנכ"ל שופרסל, איציק אברכהן, כי "אתר שופרסל אונליין הוא אחד הנכסים המרכזיים של הרשת, והוא מהווה חלק חשוב מהאסטרטגיה של שופרסל לשנים הבאות".

בימים אלה ממתינה שופרסל לאישור רשות ההגבלים העסקיים לעסקה לרכישת רשת ניו-פארם מידי קבוצת המשביר לצרכן. אם רשות ההגבלים תאשר את העסקה, ייתכן כי חלק מהמיקומים של ניו-פארם יצטרכו להתבטל, בהתאם לקרבתם לסניפי שופרסל. ההערכות בשופרסל הן שהחנויות יישארו עצמאיות ולא יהפכו לחנות בתוך חנות.

בשבוע שעבר דיווחה רשת ויקטורי כי היא מוכרת לשופרסל שני סניפים למגזר החרדי, באשדוד וברכסים, ב-9.3 מיליון שקל. העסקה אושרה על-ידי הממונה על ההגבלים העסקיים.

משופרסל נמסר בתגובה: "בהמשך ליישום התוכנית האסטרטגית של החברה ובמסגרת פעילות 'שופרסל עסקים', תופעל פעילות למגזר זה במסגרת חנויות ייעודיות שייפתחו החל מהשנה. החנות הראשונה צפויה להיפתח לקראת סוף שנה זו".