הרובוט הראשון שיסייע לרופא השיניים לבצע ניתוחים דנטליים

חברה לייצור רובוטיקה רפואית בשם נאוסיס קיבלה את אישור ה-FDA לפתח ולייצר רובוטים שישמשו כעוזריהם הצמודים של רופאי השיניים ■ חלק מהפעולות הדורשות דיוק רב יבוצעו מעתה ע"י רובוט מתוחכם שיהפוך לחלק מהותי מצוות הטיפול במרפאת השיניים

רופא שיניים / צילום: shutterstock
רופא שיניים / צילום: shutterstock

אם עד היום היו לכם פחדים מרופאי שיניים, איך תרגישו אם לרופא השיניים שלכם תתלווה גם זרוע רובוטית גדולה שתסייע לו למנוע מכם כאבים מיותרים?

נאוסיס (NEOCIS), חברה ליצור רובוטיקה רפואית ממיאמי פלורידה, הכריזה כי קיבלה את אישור ה-FDA - מנהל המזון והתרופות האמריקאי, ליצור הרובוט YOMI - הרובוט הראשון בעולם שיסייע לרופא השיניים לבצע ניתוחים דנטליים.

ה-YOMI סורק באופן תמידי את המטופל באמצעות סורק CT וכך לאחר שאבחן את המיקום המדוייק ואת העומק הוא מכוון את הזרוע שלו ומבצע את הקידוחים הנדרשים בלסת המטופל בעת ניתוח. YOMI יודע גם לתקן את המיקום שלו ולבצע מעקב אחריו בדומה ל GPS.

ה-YOMI, כך על פי מפתחיו, מבטיח דיוק מירבי בניתוח ופחות כאבים למטופל, שעד כה, נאלץ לסמוך על קשר העין-יד של רופא השיניים. הרובוט דינמי ומתנהל תמיד תחת עינו הבוחנת של רופא נוסף. ה-YOMI בהחלט מסמן את העתיד בתחום רפואת השיניים שמצריכה דיוק רב. כמו כן, עצם היכולת לחסוך בכאבים מיותרים יוכל לשכנע לא מעט מטופלים שהפחד מפני הכאב יצר חוסר מוטיבציה לביצוע טיפולי שיניים.