שילם ביוקר: אדם תקף רובוט אבטחה מתקדם - וזה מה שקרה

בחור בגילופין תקף רובוט אבטחה חדשני בשם K5 ■ מדובר ברובוט במשקל 136 ק"ג המיוצר ע"י חברת Knightscope, אשר מפטרל ומשגיח במגרש חניה בסיליקון וואלי בקליפורניה

תקף רובוט K5 / צילום: מתוך הוידאו
תקף רובוט K5 / צילום: מתוך הוידאו

לא מעט פחדים עולים בכל הקשור לבינה מלאכותית, השתלטות עוינת של רובוטים על מקומות העבודה שלנו ובכלל פחדים כאלה ואחרים שנובעים בעיקר מצפייה מוגברת בסרטי מדע בדיוני.

בחור אחד ממאונטיין ויו קליפורניה, לקח את זה קצת רחוק מידי ותקף את רובוט האבטחה - K5, רובוט אבטחה חכם השוקל 136 ק"ג, שפותח על ידי חברת הרובוטיקה Knightscope אשר פועלת בסיליקון ואלי.

הבחור שככל הנראה היה בגילופין תקף את הרובוט מסיבה שעדיין לא ממש ידועה אולם k5 הפעיל באופן מיידי את מערכת האזעקה. החשוד ניסה לברוח מן המקום אך משטרת מאונטן-ויו הצליחה ללכוד אותו.

K5 כך נמסר מחברת נייט סקופ סבל מפצעים שטחיים בלבד, בעיקר בגבו, אולם הוא התאושש וכעת הוא שוב מפטרל ומבצע את עבודתו לשמחתם של עובדי החברה.

זאת לא הפעם הראשונה בה נתפס אדם תוקף רובוט תמים. בשנת 2015 בחור קצת מסומם ביפן תקף את פפר הרובוט האנושי של חברת SoftBank כשזה ככל הנראה לא נתן לו שירות מספיק טוב.

העתיד כך נראה עוד יזמן לכולנו לא מעט מפגשים עם רובוטים כאלו ואחרים ואולי כדאי לכולנו לטפח קצת יותר סובלנות ולשמור איתם על יחס טוב כי מי יודע אולי אחד מהם מכיר את הביג דוג של בוסטון דיינמיקס וזה עשוי לדפוק לכם בדלת.