במקום חדשות 2: ערוץ 20 יפעיל את ערוץ הכנסת בעשור הקרוב

גבר במכרז שערכה מועצת הכבלים על הצעות של חדשות 2 וערוץ 10 ■ ערוץ 20, המזוהה עם האגף הימני במפה הפוליטית, יחל לשדר בקרוב מהדורת חדשות ■ ח"כ עיסוואי פריג': "ביקשו להפוך את ערוץ הכנסת לערוץ השלטון"

מועצת הכבלים והלוויין הודיעה היום (ה') כי ערוץ 20 זכה במכרז להפעלת ערוץ הכנסת, והוא זה שיפעיל אותו בעשר השנים הקרובות. עד כה, במשך למעלה מעשור, הופעל הערוץ על-ידי חברת החדשות של ערוץ 2. בהודעת המועצה צוין כי ערוץ 20 יחליף את חדשות 2 עם סיום מושב האביב של הכנסת, בחודש יולי השנה.

חדשות 2 התמודדו גם במכרז הנוכחי אך סיימו אותו במקום השלישי בלבד, אחרי ההצעה של RGE, בעלת ערוץ 10, שדורגה במקום השני. למקום הרביעי הגיעה קבוצה של תיא תקשורת (אולפני הרצליה) ויסמין TV (יולי אוגוסט הפקות).

כל קבוצה התחייבה להקים גוף נפרד שיהיה אחראי על הערוץ, ולפי ההצעה של ערוץ 20, בראש הגוף יעמוד כמנכ"ל מוטי שקלאר, ששימש בעבר כמנכ"ל רשות השידור וכיו"ר הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו. העורך הראשי של הערוץ מטעם ערוץ 20 יהיה חגי גולן, ששימש עד לאחרונה כעורך "גלובס". כיו"ר ישמש דוד קמיניץ, לשעבר מנכ"ל הוט.

בהודעת מועצת הכבלים והלוויין היום נכתב על ההצעה הזוכה של הערוץ כי הוצגו בה, בין היתר, "אריזה גרפית עדכנית ומיתוג מחדש של הערוץ, לצד אפיון אתר אינטרנט ייעודי כנדרש ואף פירוט אופן השקת הערוץ החדש".

התקציב שמקצה המדינה לצורך הפעלת ערוץ הכנסת עומד על 25.2 מיליון שקל בשנה, כולל מע"מ.

ערוץ 20 עלה לאוויר באוגוסט 2014 כערוץ ייעודי לענייני מורשת. הערוץ מזוהה עם האגף הימני של המפה הפוליטית, והוא נמצא בבעלותם של יצחק מירילשווילי ושל המנכ"ל אבי בר. בקרוב יחל הערוץ לשדר גם מהדורת חדשות יומית.

יו"רית מועצת הכבלים והלוויין, ד"ר יפעת בן-חי-שגב, מסרה: "בחירת הזוכה היום מסיימת כמעט שנה תמימה בה המועצה השקיעה את כל-כולה במכרז, בשל נסיבות שנוצרו שלא בשליטתה. למרות זאת, המכרז התנהל על-פי הסטנדרטים המקצועיים הגבוהים ביותר, ועדות לכך היא הרמה הגבוהה של ההצעות שהתקבלו. המועצה בחרה בהצעה הטובה ביותר, ואני מאחלת הצלחה רבה לזוכה בהפעלת הערוץ - ערוץ החיוני לדמוקרטיה ולהשקפת הפרלמנט לציבור". 

מחדשות 2 נמסר בתגובה: "עם קבלת ההודעה הרשמית, בכוונתנו לבחון את ההצעה הזוכה ואת כל הליכי המכרז שהתקיימו ולשקול את צעדינו. אנו גאים בערוץ הכנסת המצטיין שהפעלנו ב-12 השנים האחרונות ובעובדיו המסורים". 

ח"כ עיסוואי פריג' (מרצ) מתח ביקורת קשה על ההחלטה ואמר: "אפשר להכריז היום על מותו של ערוץ הכנסת ועל הקמתו של ערוץ הימין בכנסת. במקום ערוץ שאמור לשקף את מגוון הדעות בכנסת, נקבל את ערוץ הליכוד והבית היהודי. זו הייתה המטרה של מי שבחרו בערוץ 20, על-מנת שינהל את ערוץ הכנסת. הם ביקשו להפוך את ערוץ הכנסת לערוץ השלטון".