פלאפון מכריזה: נשדרג את מהירות הגלישה ללקוחות הרשת

המנכ"ל רן גוראון: "מכינים את הרשת לדור החמישי" ■ בנוסף, האפליקציות הפופולריות - פייסבוק, ווייז, אינסטגרם ועוד - יוחרגו מחבילת הגלישה

רן גוראון / צילום: יונתן בלום
רן גוראון / צילום: יונתן בלום

חברת פלאפון מכריזה על אימוץ של סדרת טכנולוגיות שיקדמו את מהירות הגלישה ברשת בצורה משמעותית. המהלך בא במקביל להשלמת העסקה מול משרד התקשורת שמעניקה לפלאפון תדרים נוספים, ובכך מעמידה אותה בעמדה שמבטלת את חסרון התדרים היחסי שלה לעומת מתחרותיה ואף משדרגת אותה משמעותית.

כפי שנחשף ב"גלובס", פלאפון מקדמת את הטכנולוגיה הקרויה MIMO 4X4, המכפילה את כמות המשדרים והמקלטים באנטנה הסלולרית, ובכך מגדילה משמעותית את הקיבולת ברשת. במקביל, החברה מטמיעה טכנולוגיות (Beam forming ו-QAM256) שיביאו, לדבריה, להכפלת מהירות הגלישה.

חלק מהטכנולוגיות לא יהיו זמינות מיידית ויהיו תלויות בציוד הקצה ובתמיכתו בטכנולוגיות כמו MIMO 4X4, כלומר מדובר בתהליך של מספר שנים. יתרונו של התהליך הוא המוכנות לתרחישים שעשויים להקשות על פלאפון במקרה שתידרש להחזיר את התדרים הזמניים שקבלה לאחרונה ממשרד התקשורת.

הקצאת התדרים היא שאפשרה לפלאפון להציע פתרון שמקדם אותה לדור 4.5 שבנוי על איחוד קבוצת תדרים ממיקומים שונים, וביחד עם הפתרונות הנוספים שעליהם היא הכריזה, היא מתכוונת להגיע בתוך חצי שנה עד שנה לקצבים של מאות מגה ללקוח.

במקביל להודעה על השדרוג הטכנולוגי, השיקה החברה חבילה חדשה, שמבוססת על סקרים שמראים כי צריכת האינטרנט הסלולרי של הלקוחות רובה מנוצלת לטובת 7 אפליקציות, ולכן אפליקציות אלה יוחרגו מחבילת הגלישה, שתושק בקמפיין בהובלתו של השחקן יהודה לוי.

החבילה כוללת גלישה ללא הגבלה באפליקציות הפופולריות ביותר: פייסבוק, ווייז, אינסטגרם, וואטסאפ וסנאפצ'ט; וגלישה חינם באפליקציות Musix ו-SuperTV מבית פלאפון, ב-3 מסלולים לבחירה.

רן גוראון, מנכ"ל פלאפון, מסר: "פלאפון גאה להיות הראשונה בישראל שמטמיעה ברשת את הטכנולוגיות החדישות והמתקדמות בעולם, ובין המפעילים המובילים המעטים בעולם המיישמים טכנולוגיות אלה. הרשת המהירה בישראל היא גם הרשת החדשנית והמתקדמת בישראל, שתספק למשתמשיה את חוויית האינטרנט הסלולרי הטובה ביותר.

"אנו פועלים כל העת לפתח את הרשת על-מנת לאפשר ללקוחותינו ליהנות מהגלישה המהירה והטובה ביותר האפשרית. הטכנולוגיות המובילות שאנו מיישמים כעת מצטרפות לאיחוד התדרים בפריסת רשת דור 4.5 הצפויה להתחיל בקרוב, ומהוות כולן את הבסיס לרשת הדור החמישי. נמשיך להשקיע בביצועי הרשת על-מנת לשמור על המובילות של פלאפון בסלולר".