אחרי שנה וחצי בלבד: דני טרגן עוזב את מעברות

וגם: מנורה מבטחים מבצעת חילופי תפקידים ושינוי מבני

בתום שנה וחצי בלבד: דני טרגן עוזב את מעברות

פורש מתפקיד מנכ"ל חברת מוצרי המזון הקיבוצית "מסיבות אישיות"

כשנה וחצי אחרי שנכנס לתפקידו כמנכ"ל חברת מוצרי מעברות, דני טרגן הודיע היום (א') על רצונו לפרוש מהתפקיד. ככל הידוע, טרגן ביקש לעזוב את התפקיד מסיבות אישיות, ובמעברות ציינו היום בהודעה שפרסמו בנושא כי "למיטב ידיעת החברה, הפרישה אינה בנסיבות שיש להביאן לידיעת המחזיקים בניירות הערך של החברה".

עוד ציינו במעברות כי לרשות החברה עומדת תקופת הודעה מוקדמת של 6 חודשים לפי ההסכם בין הצדדים, וכי "המועד הסופי לסיום הכהונה טרם נקבע".

בהחלטתו נפרד טרגן משכר של 90 אלף שקל לחודש, בנוסף לזכאות לבונוס של עד 7 משכורות בשנה, המורכב מ-1.5% מהרווח לפני מס ומ-4% מהעלייה ברווח לפני מס, בהתאם לתנאי ההסכם.

ב-2016 עלות העסקתו של טרגן עמדה על 2.9 מיליון שקל וכללה שכר של 1.45 מיליון שקל, מענק של 630 אלף שקל ואופציות פאנטום בהיקף של 800 אלף שקל.

טרגן (61) נכנס לתפקיד מנכ"ל מעברות בתחילת 2016, לאחר שכיהן בעבר כמנכ"ל יצרנית הביגוד המחויט בגיר ועמד בראש יצרנית ברי המים תמי 4.

מעברות עלתה לכותרות מוקדם יותר השנה, כשהחליטה על מימוש אופציה למכירת יתרת החזקותיה (49%) ביצרנית המזון לתינוקות מטרנה, לשותפתה אסם תמורת 550-600 מיליון שקל - עסקה הצפויה לייצר למעברות רווח הון בהיקף של כ-400-450 מיליון שקל, אחרי מס.

מלבד מטרנה פועלת מעברות בייצור, יבוא ושיווק תוספי תזונה, ויטמינים ומינרלים ומזון אורגני, מוצרי מזון לחיות מחמד ותחליפי חלב לחיות משק. בתחילת השנה דיווחה מעברות על השקעה של 5 מיליון אירו ברכישת 40% ממניות החברה הצרפתית אלגיה העוסקת בפיתוח, מכירה ושיווק חומרי גלם המופקים מאצות.

מסלול לסטארט-אפיסטים

נציגי מאסטרקארד מציבים אתגר על גלגלים

ביום חמישי השתתפו נציגי 10 חברות סטארט-אפ בתחרות אותה ארגנה חברת מאסטרקארד. הזוכים יוכלו להציג את הרעיון שלהם בתוכנית הגלובלית Start Path בלונדון, התומכת בחברות חדשניות צעירות.

מה שעוד היה מעניין בתחרות הוא שהיא שולבה במסלול רכיבה על אופניים בן 12 ק"מ ביערות חולדה. מסלול הרכיבה, יש לציין, לא היה קריטריון בבחירת הסטארט-אפים הזוכים.

צוות השופטים כלל את חוויאר פרז, נשיא מאסטרקארד אירופה, שהגיע למסלול מוכן עם תלבושת רכיבה צבעונית אותה הביא מביתו שבבלגיה; אנדרס המברגר, מנכ"ל מאסטרקארד ישראל ומזרח אירופה; ג'ייסון ליין, סגן נשיא לפיתוח עסקי אירופה; ג'ורג' סימון, נשיא מרכז ומזרח אירופה; עופר קויפמן, מנהל תחום חדשנות ודיגיטל בלאומי קארד; רועי מינקוב, מנהל מסחר אלקטרוני ורכש דיגטלי בישראכרט; תומר נוטקין, מנהל תחום חדשנות ופינטק בישראכרט; ואיתי חזן, מנהל מחלקת אסטרטגיה ופיתוח עסקי ב-Cal.

במקום הראשון זכתה חברת הסייבר Paygilant, העוסקת באבטחת תשלומים בארנקים אלקטרוניים במובייל. אל המקום השני הגיעה Jifiti, המפעילה אפליקציה לשליחת מתנה לחברים ולתשלום חברתי עבורן. היא זכתה בזוג כרטיסים לגמר ליגת האלופות.

כשאחד הסטארט-אפים הציג שירות בו למוקד טלפוני יש אפשרות לחזות מתי הלקוח פנוי לשיחה, התעניין אחד מבכירי מאסטרקארד אם השירות יכול להיות תקף גם לגבי אשתו.

אנדרס המברגר וחויאר פרז  / צילום: יוסי אלוני
 אנדרס המברגר וחויאר פרז / צילום: יוסי אלוני

גאווה ישראלית באוסטרליה

רק זיקוקים לא הודלקו בבורסה האוסטרלית בסידני 

בזמן שציינתם את יום העצמאות, נערכה גם חגיגה קטנה בבורסה האוסטרלית בסידני. בדיוק ביום בו חגג עם ישראל במנגלים בפארקים, עלתה חברת הרשתות האלחוטיות מוביליקום הישראלית למסחר בבורסה האוסטרלית (ASX).

לציון המאורע נערכה במקום חגיגה פרי יוזמה של הנספחות הכלכלית במשרד הכלכלה באוסטרליה בשיתוף הנהלת הבורסה. כך, את צלצול הפעמון ליווה פטיש עצמאות שהובא במיוחד מישראל, והושמעו שירי ארץ ישראל היפה והטובה.

בחגיגה השתתפו אנשי עסקים, משקיעים אוסטרלים, בכירי הקהילה היהודית והנהלת מוביליקום - המנכ"ל והמייסד אורן אלקיים ושותפו יוסי סגל.

אתי לוי, הנספחת הכלכלית של ישראל באוסטרליה, סיפרה בגאווה ישראלי כי 5 מתוך 23 החברות במשלחת שהתלוותה לביקורו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בפברואר השנה באוסטרליה, נמצאות בהליכי הנפקה בבורסה האוסטרלית.

יוסי סגל ואורן אלקיים / צילום: ASX
 יוסי סגל ואורן אלקיים / צילום: ASX

שינויים בצמרת

מנורה מבטחים מבצעת חילופי תפקידים ושינוי מבני

חברת מנורה מבטחים ביטוח, בניהול מוטי רוזן, מקדמת מספר שינויים בצמרתה. החברה, המחזיקה בקרן הפנסיה החדשה המקיפה הגדולה במשק - שמנוהלת בנפרד מפעילויות הביטוח, הודיעה כי משה מורגנשטרן, המשנה למנכ"ל ומנהל אגף ביטוח חיים, יסיים את תפקידו באגף המרכזי וימונה למנהל אגף מערכות מידע בחברה, במקומו של רון גריסרו, שעזב לאחרונה לטובת תפקיד בכיר בבנק הבינלאומי.

מורגנשטרן ניהל את אגף ביטוח החיים של הקבוצה, בעלת תיק ביטוח החיים החמישי בגודלו בענף הביטוח, מאז 2011.

בעקבות שינוי התפקיד של מורגנשטרן, הוחלט במנורה מבטחים ביטוח כי מבנה אגף ביטוח חיים ישונה, כך שיפוצל לתחום שירות ותפעול, התחום המקצועי, מחלקת הגבייה ותשלומי מעסיקים ומחלקת שימור לקוחות; לתחום עסקים ומוצרים, שיכלול גם את מחלקת תביעות ביטוח חיים.

מי שניהלו את שני התחומים, ויקודמו לסמנכ"לים בכירים, הם יואב הורביץ וגיל שלסקי, שמרכזים את התחומים הללו, בהתאמה, עוד קודם לשינוי.

לצד שינויים אלה, תחום מטה ומחשוב ותחום הסכמים ותגמול שנכללים כיום באגף ביטוח החיים, יועברו לאגף מערכות מידע, תחת מורגנשטרן.

 

מוטי רוזן  / צילום:תמר מצפי
 מוטי רוזן / צילום:תמר מצפי

אופרה אחרת

מי היו הראשונים לצפות בביצועים מיוחדים של האופרה?

את בוקר יום שישי פתחו חברי וחברות פורום Audi Community (קהילת הלקוחות העסקיים של אאודי) בסינמה סיטי גלילות, שם נהנו מבכורת המופע החדש של האופרה הישראלית, בו היא מבצעת את שירי אריק איינשטיין ז"ל.

הגיעו ונהנו מהביצועים האופראיים בשילוב שירתו של מיקי גבריאלוב, אנשי ונשות עסקים בהם: עמי אראל, יו"ר סלקום; פרופ' יצחק סוארי; אודי אנג'ל; יאיר המבורגר, יו"ר קבוצת הראל; פרופ' יעקב פרנקל; גליה ויהושע מאור; עמוס שפירא; ניב אורון, מנהל חטיבת אאודי, ואחרים.

מי שעוד הגיעו היו מנכ"ל טבע לשעבר, ארז ויגודמן, ורעייתו ציפי. ויגודמן, נזכיר, הופיע יום קודם למופע בכנס במרכז הבינתחומי, שם ניסה להשיב על השאלה "האם לממשלה יש אסטרטגיה כלכלית" - מה שהעלה שאלה לגבי היעד הבא שלו והאסטרטגיה שלו בדרך לשם.

ארז וציפי ויגודמן / צילום: רונן טופלברג
 ארז וציפי ויגודמן / צילום: רונן טופלברג