אלקוברה במו"מ לרכישת החברות תמיר-ביו ונוטריניה

אלקוברה בוחנת מספר פעילויות שנועדו להחליף את פעילות פיתוח התרופות שלה בתחום הפרעות הקשב, שנכשלה במספר ניסויים ■ במקביל הגיעה לפשרה עם קרן ברוש, המחזיקה ב-17% ממניות החברה, בנוגע למועד אסיפת בעלי המניות

הנהלת חברת התרופות אלקוברה והקרן האקטיביסטית ברוש שמחזיקה ב-17% ממניות חברה, הודיעו בסופ"ש על השגת הסכם פשרה נקודתי. שתי החברות היו אמורות להיפגש היום (א') בבית המשפט, על רקע דרישת קרן ברוש לזימון אסיפה כללית באלקוברה ל-23 במאי, בה ביקשה לדון בהחלפת דירקטוריון החברה. אלקוברה טענה כי הדרישה אינה חוקית.

במסגרת הפשרה הוחלט כי האסיפה תתקיים ביולי, המועד בו בדרך-כלל עורכת אלקוברה את אסיפתה השנתית, ועד אז, החברה תצטרך להביא לאישור האסיפה כל עסקה מהותית שתבקש לבצע, גם אם מבחינה חוקית ניתן היה לאשר את העסקה בדירקטוריון בלבד.

אלקוברה בוחנת מספר פעילויות שנועדו להחליף את פעילות פיתוח התרופות שלה בתחום הפרעות הקשב, שנכשלה במספר ניסויים. המו"מ המתקדם ביותר הוא עם חברת אנטרה ביו, המפתחת תרופות הניתנות בבליעה (כתחליף לזריקה), והמוצר המוביל שלה נועד לטיפול בהפרעת תת פעילות של בלוטות יותרת המוח (PSP). אנטרה היא בבעלות חברת די.אן.איי ביומד הציבורית (35%), קרן פונטיפקס הציבורית וכן משקיעים פרטיים, ביניהם מנכ"ל קייט פארמה, פרופ' אריה בלדגרין, ואיש ההון סיכון הוותיק, קנת' אברמוביץ'.

במקביל מנהלת אלקוברה מו"מ עם עוד שתי חברות. הראשונה היא ניוטריניה, אשר גם בה פונטיפקס היא בעלת מניות משמעותית לצד ארבימד, חממת NGT בנצרת וחברת מעברות (יצרנית תוסף המזון לתינוקות "מטרנה"). נוטריניה פיתחה תרכובת אינסולין לפגים וילדים, שמועילה להבשלת המעי אצל פגים ומשפרת את ההחלמה אצל ילדים שעברו ניתוח קיצור מעי. החברה החלה בנובמבר בניסוי שלב III.

כמו-כן מתנהל מו"מ עם חברת תמיר-ביו האמריקאית העוסקת בטיפול במחלות ויראליות. במארס הציגה תוצאות מניסוי ראשוני במשחה לטיפול בשלפוחיות על איברי מין הנגרמות מווירוס ההרפס. החברה כבר נסחרה אך לאחר התדרדרות שוויה היא הפכה לפרטית.

ברוש החלה לקנות מניות באלקוברה לאחר צניחת המניה בעקבות הכישלון האחרון, בינואר 2017, אשר לאחריו החברה נסחרה בשווי של כ-30 מיליון דולר אל מול קופת מזומנים של כ-50 מיליון דולר. קרן ברוש שלחה מכתב חריף להנהלת החברה, בטענה כי ההנהלה בזבזנית.