ווטרסטון האמריקאית לקראת גיוס של כ-100 מיליון דולר בת"א

S&P מעלות: "פרופיל הסיכון נתמך בעיקר ע"י פיזור הנכסים ונראות הכנסותיה בשנים הקרובות"

סוחר בבורסת ניו יורק / צילום: רויטרס
סוחר בבורסת ניו יורק / צילום: רויטרס

גם חברת ווטרסטון פרופרטיז (Waterstone Properties) מעוניינת להצטרף לגל הנפקות האג"ח של חברות נדל"ן הפועלות בארה"ב בבורסה של תל-אביב, ולקראת המהלך קיבלה היום (ב') דירוג מקדמי של A בתחזית יציבה מ-S&P מעלות, לגיוס אג"ח בהיקף של כ-100 מיליון דולר. בחברת הדירוג מציינים בין היתר, כי פרופיל הסיכון של החברה "נתמך בעיקר על-ידי פיזור הנכסים ונראות הכנסות החברה בשנים הקרובות, לאור היקף חוזי השכירות החתומים ועל-ידי שיעורי ההחזקה הגבוהים בנכסים". כחתם מתמחר בהנפקה תשמש לידר הנפקות.

"מאידך", מוסיפים במעלות, "לחברה ריכוזיות גיאוגרפית במספר מדינות מצומצם בארה"ב והיקף פורטפוליו בינוני, אשר מגבילים להערכתנו את פרופיל הסיכון העסקי". עיקר פעילותה של ווטרסטון, מקבוצת החברות Waterstone retail, שבשליטת שלושת מייסדיה - ניל שלום, אנטון מלצ'יאונדה וג'וש לוי, מתרכזת ברכישה ופיתוח של מרכזי קניות פתוחים (פאואר סנטרס) והכשרתם לתחום הקמעונות והמחסנים בחוף המזרחי של ארה"ב. הפעילות המתוכננת להיות מונפקת תכלול 49 נכסים ב-12 מדינות שונות, עם שיעור תפוסה ממוצע של יותר מ-90% ועם יותר מ-250 שוכרים.

דוחות הפרופורמה, המצורפים לטיוטת התשקיף שפרסמה ווטרסטון, מעידים כי בסיכום 2016 הכנסותיה צמחו ב-28% והתקרבו ל-33 מיליון דולר, בעיקר בזכות השכרת שטחים נוספים, ושערוכים נרחבים שביצעה לנכסיה הובילו לזינוק של כ-280% ברווחיה, שהגיעו ל-107 מיליון דולר.

עוד חושפת טיוטת התשקיף, כי ווטרסטון תשלם לחברת הניהול שלה 500 אלף דולר תמורת שירותי ניהול המטה והשירותים המקצועיים, ונוסף על כך תשלם לחברת ניהול בבעלות בעלי השליטה תגמולים עבור ניהול נכסיה - עיקרם כ-3.5%-4% מדמי השכירות בנכס. גם ווטרסון, בדומה למרבית עמיתותיה שכבר נסחרות בבורסה המקומית, התאגדה באיי הבתולה הבריטיים.

ווטרסטון

תחום פעילות: רכישה ופיתוח של מרכזי קניות פתוחים (פאואר סנטרס)

מספר נכסים: 49

בעלי שליטה: ניל שלום, אנטון מלצ'יאונדה וג'וש לוי