רשת פתאל משיקה מותג מלונות חדש: U Hotels

המותג החדש מאגד תחתיו 5 בתי מלון באילת ובטבריה ומצטרף לשאר מותגי הרשת: הרודס, לאונרדו ו-NYX ■ במקביל מכריזה הרשת על פתיחת מלון "U בוטיק כינרת", שעלות הקמתו נאמדת ב-50 מיליון שקל

רשת פתאל משיקה מותג מלונות חדש, U Hotels, ומכריזה על פתיחת מלון "U בוטיק כינרת", שעלות הקמתו נאמדת ב-50 מיליון שקל.

המותג החדש מאגד תחתיו 5 בתי מלון באילת ובטבריה ומצטרף לשאר מותגי הרשת: הרודס, לאונרדו ו-NYX.

משמעות השם "U" היא נגזרת של המילה "UNLIMITED", שמסמלת מבחינת פתאל "חוויית נופש מקסימלית וחסרת גבולות".

שאר מלונות "U" של פתאל כוללים את מג'יק פאלאס, שפונה בעיקר לקהל המשפחות, סאנרייז קלאב אילת, קורל ביץ' קלאב ו-U SUITES אילת.

כאמור, הרשת מכריזה היום (ב') גם על הקמת מלון חדש על שפת הכינרת בטבריה. המלון כולל 59 חדרי בוטיק המשתרעים על שטח של כ-30 מ"ר כל אחד. שטח המלון, שתוכנן על-ידי האדריכלים יהודה ויואל פייגין, משתרע על פני 12 דונמים, והוא מחולק למבנה מרכזי ומבנה עגול, כאשר במבנה המרכזי יפעלו מסעדת שף (במקום חדר אוכל), ספא, חדר כושר ועוד. עוד מציע המלון בריכה וגישה לחוף פרטי. על עיצוב המלון היו אמונים המעצבים מיכאל אזולאי וארי שאלתיאל.

המלון החדש ממוקם מול מלון אחר של פתאל בטבריה, מלון לאונרדו. המבנה של המלון החדש החליף מתחם ספא ואולם אירועים שהיו שייכים לפתאל.

"ראינו הזדמנות למלון לייף סטייל קרוב לכינרת, מרחק של 30 צעדים מהמים, והחלטנו להקים מלון ברמה גבוהה בטבריה, שם לא נפתח מזה שנים מלון חדש", אומר ראובן אלקס, מנכ"ל רשת פתאל.

המלון משתייך לתחום מלונות היוקרה, כשעלות הקמתו כאמור נאמדת ב-50 מיליון שקל.

- מי המתחרים שלכם באזור?

"המלון שלנו מתחרה במלון הסקוטי במלון סתאי ובמצפה ימים", אומר אלקס ומציין כי המחיר המוצע ללילה לזוג יעמוד על כ-1,800 שקל. לדבריו, "אני מסתכל על המלונות המתחרים ועל ההשקעה הגבוהה, והמחיר משקף תמורה בעד הכסף".

- מדוע החלטתם לפתוח מלון דווקא בטבריה שלא תוססת מבחינת תיירותית?

"יש לנו 3 מלונות פעילים בטבריה. העיר נמצאת תדמיתית בתקופה פחות טובה, אבל אם דוד פתאל מחליט להשקיע כל-כך הרבה כסף בהקמת מלון בטבריה, זה אומר שאנחנו מאמינים במקום הזה, ושמגיע לקהל מלון איכותי שם".

"אנחנו בטוחים שהמלון ידחוף את האזור למעלה, כשיבוא אליו קהל שלא נתן צ'אנס לטבריה עד היום", מוסיף נדב פתאל, מנהל השיווק של הרשת. "ראינו את זה גם בהרודס ים המלח. הצגנו שם מלון במיצוב גבוה שעובד מצוין, והצלחנו להביא קהלים שלא היו מגיעים לאזור הזה". נציין כי לפני זמן קצר מלון הרודס ים המלח דורג בדרגת 5 כוכבים סופרייר (לפי דירוג משרד התיירות).

- נתוני הלינות בישראל מצביעים על עלייה של תיירות חוץ. כיצד אתם מרגישים את זה במלונות פתאל?

"בטבריה למשל יש עליות בלינות של תיירים, כוללת תיירות צליינית, משפחות שבאות ממערב אירופה ומארה"ב לטיולי בר-מצווה ועוד", אומר אלקס ומציין כי "עם זאת, אנחנו מתמודדים עם גידול דרסטי בהוצאות".

- שזה מנוגד להקלות ברגולציה שמשרד התיירות פועל להוזיל?

"ההקלה ברגולציה באה לידי ביטוי בעיקר בבנייה של מלונות חדשים. אכן נעשה מאמץ על-ידי משרד התיירות להקל את הרגולציה, משום שהבינו שהתיירות היא מנוע צמיחה אדיר למדינה. תנועת התיירים אמנם גדלה, אבל עמה גם ההוצאות שלנו".

- אתם פותחים מלון יוקרתי, בשעה שבמשרד התיירות סבורים שקיים מחסור דווקא במלונות הביניים?

"אני חושב שצריך את כל סוגי המלונות - יש קהל גם למלונות היוקרה. אנחנו אוהבים תיירות ומלונאות, ושמחים על כל מלון שנפתח. אני לא מכיר ביקוש ספציפי למלונות 3 כוכבים, אבל אני מברך על הפעילות של משרד התיירות לעודד הקמה של בתי מלון חדשים - צריך שיהיה הכול מהכול".

בשלב זה לא מתוכננת הקמה של בית מלון נוסף או הסבה של מלונות פתאל למותג "U", "אבל נמשיך לפתח את המותג", אומר אלקס.

עוד הוא מציין כי פעילות המותג לא קשורה למלונות פתאל בחו"ל. בשונה מ-"U", המותג "NYX", שתחתיו פועל מלון הרשת בתל-אביב, קיים בפורמטים אורבניים דומים במילאנו, בפראג ובמדריד.