חלל תקשורת הבטיחה גיוס של 190 מיליון שקל באג"ח להמרה

למרות תקופה של תקלות שהשפיעו על הפעילות של חברת שירותי התקשורת, נרשמו במכרז המוסדי ביקושים של 765 מיליון שקל

נמשכת התנפלות המשקיעים על הנפקות האג"ח, על רקע החיפוש אחר תשואה בעולם של סביבת ריבית אפסית, והאחרונה ליהנות מכך הייתה חברת חלל תקשורת, שלמרות שנת פעילות לא פשוטה, עם תקלות משמעותיות בפעילותה, הציגה ביקושים ערים במיוחד במסגרת השלב המוסדי בהנפקת אג"ח להמרה שהיא מקדמת.

החברה, שבשליטת יורוקום של שאול אלוביץ' (בעל השליטה בבזק), העוסקת באספקת שירותי תקשורת לוויינית באמצעות לווייני "עמוס", עדכנה אמש (ד') כי הבטיחה גיוס של כ-190 מיליון שקל, לאחר שהביקושים במכרז המוסדי הצטברו ל-765 מיליון שקל.

מחיר היחידה שהציעה חלל תקשורת ושנקבע במכרז על האג"ח, בריבית שנתית קבועה של 5.5% צמוד לשער הדולר, עמד על 1,045 שקל - גבוה ב-14% ממחיר היחידה המינימלי שעמד על 920 שקל, ומשקף ריבית אפקטיבית של 4.75%. השלב הציבורי בהנפקה צפוי להתקיים בימים הקרובים. מוקדם יותר השבוע נרשמו ביקושי שיא של כ-2.2 מיליארד שקל בשלב המוסדי שביצעה שותפות חיפושי הגז והנפט ישראמקו, לגיוס אג"ח דולריות בהיקף של כ-1.6 מיליארד שקל.

את כספי הגיוס מייעדים בחלל תקשורת לפעילותה השוטפת של החברה ולמימון הלוויין "עמוס 8", הצפוי להחליף את "עמוס 7" הפועל היום.

לחלל כיום ארבע סדרות אג"ח סחירות בהיקף של כ-1.6 מיליארד שקל, בתשואות של 1.5%-4.5%.

הנפקת האג"ח של חלל תקשורת נעשית כשבוע לאחר שהחברה דיווחה על מו"מ שהיא מנהלת עם ממשלת ישראל, לעדכון ההתקשרויות בין הצדדים, שיכלול אספקה וקבלה של שירותי לוויין באמצעות "עמוס 3" ו"עמוס 7" לתקופה של ארבע שנים ובתוספת תשלום של כ-34 מיליון דולר.

חלל תקשורת עלתה לכותרות בספטמבר האחרון, אז הושמד הלוויין שלה "עמוס 6" עם התפוצצות טיל השיגור של SpaceX שתוכנן לשגר אותו לחלל, והשמיד את תוכניותיו של אלוביץ למכור את החברה, שרק כשבוע לפני כן נחתמה עסקה למכירתה לתאגיד התקשורת הסיני Xinwei תמורת 285 מיליון דולר.

 

פיצוץ "עמוס 6" נרשם קצת יותר משנה לאחר שאבד הקשר של חלל תקשורת עם הלוויין "עמוס 5", ובסוף 2016 החברה חתמה על הסכם לרכישת הלוויין הצפוי להחליף אותו - "עמוס 17" - מענקית התעופה בואינג, בהשקעה של כ-160 מיליון דולר (כ-620 מיליון שקל).

בשנה האחרונה נשחק שוויה של חלל תקשורת בכ-15% והיא נסחרת כיום בשווי של כ-600 מיליון שקל.

על רקע השיבושים הלא צפויים של הפעילות השוטפת, את 2016 סיכמה חלל תקשורת עם שחיקה של 31% בהכנסותיה, שעמדו על 68 מיליון דולר, והציגה הפסד של 30 מיליון דולר.