ממשיכה להתגרות: צפון קוריאה ביצעה עוד ניסוי בטיל בליסטי

עפ"י הדיווחים, הטיל שוגר בהצלחה לטווח של 700 ק"מ, שהה באוויר במשך חצי שעה ונחת בים בשטחה הריבוני של יפן

 קים ג`ונג און / צילום: רויטרס
קים ג`ונג און / צילום: רויטרס

ממשיכה להתגרות: סוכנויות הידיעות בעולם דיווחו לפנות בוקר (א') כי צפון קוריאה ביצעה ניסוי נוסף בטיל בליסטי. על פי הדיווחים, הטיל שוגר בהצלחה לטווח של 700 ק"מ, שהה באוויר במשך חצי שעה ונחת בים בשטחה הריבוני של יפן.

הטיל שוגר מאזור חופה המערבי של צפון קוריאה הנקרא קוסויג, צפונית מערבית לבירה פיונגיאנג. סוג הטיל עדיין לא זוהה באופן ודאי. צבא ארה"ב אישר שצפון קוריאה ביצעה ניסוי מוצלח, אך דובר הצבא האמריקאי הבהיר כי ניתוח מסלול התעופה של הטיל מצביע על כך שהטיל לא נועד לטווח ארוך.

בדרום קוריאה וביפן מיהרו לגנות את הניסוי. נשיא דרום קוריאה הנכנס, שנבחר רק בשבוע שעבר, אמר במהלך כינוסה הראשון של המועצה לביטחון לאומי שמדובר בהפרה בוטה של החלטות קודמות של מועצת הביטחון. גם יפן פרסמה הודעת גינוי דומה. צבא יפן הודיע כי הטיל הצליח להגיע לגובה של 2,000 ק"מ לפני שנחת בים.

הניסוי הקודם נערך כאמור רק לפני שבועיים והוא נכשל כישלון חרוץ. הוא התפוצץ תוך זמן קצר מרגע השיגור וכלל לא יצא מתחומי המדינה. נשיא ארצות-הברית, דונלד טראמפ, צייץ בעמוד הטוויטר שלו בתגובה לניסוי: "צפון קוריאה הפגינה חוסר כבוד כלפי סין והנשיא המוערך שלה בכך ששיגרה היום, גם אם בחוסר הצלחה, טיל בליסטי נוסף. גרוע!".

המדינה המסוגרת בעולם אמנם ביצעה שלל ניסויים בליסטיים בחודשים האחרונים, אך ניסוי זה מגיע בשיאה של מתיחות בין פיונגיאנג לוושינגטון, שרק הלכה וגברה בתקופה האחרונה. מזכיר מזכיר המדינה האמריקאי רקס טילרסון, קרא לאו"ם בתגובה לניסוי הקודם לממש את "מלוא הסנקציות האפשריות" על המדינה, ולצמצם את היחסים הדיפלומטיים עם פיונגיאנג.

"עם כל שיגור וניסוי טילים, צפון קוריאה דוחפת את צפון-מזרח אסיה ואת העולם כולו לעבר חוסר יציבות וקונפליקטים נרחבים", אמר טילרסון. "האיום שהיא תתקוף בסיאול או טוקיו הוא ממשי", הדגיש.