מנרב זכתה במכרז להקמת מקטע של הרכבת הקלה ב-224 מ' ש'

החברה, שבשליטת אברהם קוזניצקי, צפויה לסיים תוך 3 שנים את פרויקט "פורטל המסילה הטורקית" - מקטע המסילה לרכבת הקלה שיעבור בבת-ים, ת"א, רמת-גן, בני-ברק ופתח-תקווה

אברהם קוזניצקי / צילום: תמר מצפי
אברהם קוזניצקי / צילום: תמר מצפי

מנרב הנדסה ובניין, חברה-הבת של קבוצת הבנייה והתשתיות הציבורית מנרב, זכתה במכרז של נת"ע לביצוע עבודות הקמת "פורטל המסילה הטורקית" עבור הקו האדום בגוש דן בהיקף של 224 מיליון שקל בתוספת מע"מ. הקו האדום הואו הקו הראשון במערכת הסעות המונים של מטרופולין תל-אביב באורך של כ-23 ק"מ מבת-ים דרך תל-אביב, רמת-גן, בני-ברק ועד פתח-תקווה.

העבודות בפרויקט, שבו זכתה מנרב כוללות, בין היתר, את הקמת המקטע מרחוב קויפמן במערב ועד לרחוב פינס במזרח באורך של כ-1 ק"מ, לרבות הקמת תחנת אליפלט ומנהרה בשיטת חפור וכסה מהתחנה ועד לפתח היציאה ברחוב הרצל. במנרב מציינים כי תקופת הקמת הפרויקט צפויה להיות כ-36 חודשים.

המניה עלתה כבר ב-20% השנה

מניית מנרב , בה שולט אברהם קוזניצקי (מחזיק 54.6% מההון) הגיבה להודעה בעלייה של 3% והשלימה התקדמות של יותר מ-20% בשנה האחרונה. שוויה של החברה בבורסה עומד על 490 מיליון שקל.

לפני כחודש וחצי דיווחה מנרב כי חתמה על הסכם לביצוע עבודות הקמה לשלושה מבנים למעונות סטודנטים בני 13 קומות במרכז הבינתחומי הרצליה)סך הכל 750 יחידות דיור בשטח כולל של כ-29 אלף מ"ר), בהיקף של 176 מיליון שקל בתוספת מע"מ. שני המבנים הראשונים אמורים לקום בתוך 18 חודשים.

בשנה שעברה רשמה מנרב גידול של 13% בהכנסות לרמה של 889 מיליון שקל והרווח התפעולי צמח ב-33% ל-56 מיליון שקל. עלייה בהוצאות המס הביאה לירידה של 34% ברווח הנקי שהסתכם ב-35 מיליון שקל.

בסוף חודש פברואר השנה השלימה מנרב הנפקת מניות ראשונית בבורסה של חברה בת אחרת שלה, מנרב פרויקטים, שגייסה 132 מיליון שקל. שוויה של החברה בבורסה עומד על 392 מיליון שקל.

"תוספת רצויה לתיק"

מנרב פרויקטים הוקמה על-ידי מנרב ב-1998, והיא עוסקת בייזום פרויקטים למגורים, לרבות מסחר הנלווה למגורים. החברה עוסקת בתכנון, ייזום והקמת כ-2,850 דירות, וב-2016 מכרה 224 דירות בהיקף כספי של כ-338 מיליון שקל.

לפני כשלושה חודשים זכתה מנרב להמלצת "קנייה" של בית ההשקעות ווליו בייס (Value Base), עם מחיר יעד של 840 שקל - פרמיה של יותר מ-60% לעומת מחירה של המניה בעת פרסום ההמלצה, שמאז כמעט ולא זזה.

האנליסט שי ליפמן ציין כי הוא "מוצא אפסייד גבוה בתחום הייזום למגורים, שהוא בעל סיכונים נמוכים לאור הביקוש הקשיח והתחלות הבנייה הבלתי מספקות, ולאור מיקומן הגיאוגרפי של הקרקעות שבבעלות החברה ושיעור המכירות בפרויקטים, לצד ההחזקה בעיר הבה"דים ובנכסים המניבים שמהווים עוגן אל מול הייזום".

בבית ההשקעות הוסיפו כי "החזקה בחברה המנוהלת היטב, שנמצאת בתחום בעל צמיחה, יוזמת וצומחת בקצב נאה, היא תוספת רצויה לתיק ההשקעות".