בג"ץ: צו ארעי המונע הוצאת חטיבת החדשות מהתאגיד עד מחר

לצו אין משמעות מעשית, אך ייתכן שהוא מצביע על הרצינות שבה מתייחס בג"ץ לעתירות שהוגשו בעניין ■ הדיון ב-3 העתירות שהוגשו ייערך מחר ב-11:30

תאגיד השידור כאן / צילום: שלומי יוסף
תאגיד השידור כאן / צילום: שלומי יוסף

בג"ץ הוציא הערב (א') צו ארעי המשהה את כניסתו לתוקף של התיקון לחוק רשות השידור, שעיקרו הוצאת חטיבת החדשות מתוך תאגיד השידור "כאן", והפיכתה לתאגיד נפרד. הצו הוצא בעקבות עתירות בנושא שהגישו ח"כ איתן כבל, תאגיד השידור וארגון העיתונאים.

הדיון בעתירות יתקיים מחר (ב') ב-11:30, כך שלכאורה בשעות הראשונות של היום תוכניות החדשות ברדיו, שיחלו כבר מ-6:00 בבוקר, יהיו עדיין תחת אחריות תאגיד "כאן" - ולא תחת תאגיד החדשות החדש.

בפועל, אין לכך משמעות מעשית - תאגיד החדשות ממילא אמור לשדר את התוכנית שהכינו ב"כאן" - אך ייתכן כי הוצאת הצו מצביעה על הרצינות שבה מתייחס בג"ץ לעתירות שהוגשו בעניין.

זמן קצר קודם לכן הגישה המדינה את תשובתה לעתירות והודיעה כי היא מתנגדת למתן צו ביניים, שכאמור הוצא בסופו של דבר. "עיון בעתירה מעלה ספק רב בכל הנוגע לאפשרותם של העותרים לבסס פגיעה, לא כל שכן פגיעה בלתי מידתית בזכות יסוד חוקתית", נכתב בתגובה. "זאת, בשים לב לכך שהסמכויות שניתנו לתאגיד השידור הועברו במסגרת החוק לתאגיד החדשות, תוך שמירה על עצמאותו".

עתירתו של ח"כ כבל הוגשה באמצעות עורכי הדין יובל יועז ודורון ברקת. עתירת התאגיד הוגשה באמצעות עו"ד דורי קלגסבלד, ועתירת ארגון העיתונאים הוגשה באמצעות עורכי הדין מורן סבוראי ואמיר בשה.

יאיר טרצ'יצקי, יו"ר ארגון העיתונאים, מסר: "כל מי שהיה חלק מהליך החקיקה הזה מבין עד כמה פיצול התאגיד הוא מופרך, מביא לבזבוז כספי ציבור, פוגע בציבור, בעובדים ובחופש העיתונות, ואין לו שום נימוק ענייני. אנחנו מברכים על הצו שהוציא בג"ץ ומקווים שבית המשפט יהפוך מחר את הארעי לקבוע".