הרעב לתשואה: המשקיעים התנפלו על הפרויקט השני של הגשמה

בתוך פחות משעה סגרה קרן ההשקעות מימון בהיקף של כ-27 מיליון שקל לרכישת נכס במישיגן ■ יו"ר ומנכ"ל הגשמה: "בכוונתנו לפרסם תשקיף לגיוס נוסף בתקופה הקרובה" ■ זהירות מהשקעות "מפתות"

חנן שמש / צילום: איל יצהר
חנן שמש / צילום: איל יצהר

קרן ההשקעות בנדל"ן הגשמה גייסה בתוך פחות משעה כ-27 מיליון שקל (7.4 מיליון דולר) לפרויקט השני שלה באמצעות תשקיף שפרסמה בבורסה בתל-אביב. החברה דיווחה היום (ב') כי כבר במועד פתיחת ההזמנות אתמול (א') היא קיבלה הצעות בסכום גבוה יותר.

המרכז המסחרי The Marketplace at Delta Township ממוקם בצדה המערבי של לאנסינג, על שטח של כ-97 דונם, ומושכר בתפוסה של 81% ל-19 שוכרים, לתקופות של 3 עד 6.5 שנים. לפי התשקיף, הגשמה תרכוש את הנכס עם חברת GDA real estate services.

רכישת המרכז המסחרי אמורה לצאת לפועל עד סוף החודש, ולאחריה יחזיקו משקיעי הגשמה ב-90% מהנכס, ו-GDA תחזיק ב-10% הנותרים. יתרת המימון לרכישת הנכס צפויה להגיע מהון עצמי של GDA (כ-770 אלף דולר) ומחברת מימון (הלוואת משכנתא ל-10 שנים).

■■

הגיוס הנוכחי מצטרף לגיוס בהיקף של 7 מיליון ליש"ט (כ-32 מיליון שקל) בינואר השנה עבור פרויקט יזמי בלונדון, שגם הוא נסגר בתוך כשעתיים. נציין כי גם הנפקה שביצעה קרן אינטו, הפועלת באופן דומה, לפני כשבועיים, לגיוס של 17 מיליון שקל לטובת הון עצמי לפרויקט הקמת מעונות סטודנטים במדינת ויסקונסין, נסגרה זמן קצר לאחר פתיחת רשימת ההזמנות.

בעקבות הצלחת שני הגיוסים אמר חנן שמש, יו"ר ומנכ"ל הגשמה: "בכוונתנו להמשיך לפעול במודל ההשקעה בנדל"ן לא סחיר באמצעות תשקיף, ולפרסם תשקיף לגיוס נוסף בתקופה הקרובה".

את קרן הגשמה ייסד ב-2009 אבי כץ (המוכר כיזם והבעלים של רשת בתי הקפה קופיקס). כיום מחזיק כץ 30% מהקרן, ואילו חנן שמש מחזיק 18.3%. הקרן הוקמה כניסיון לחבר בין יזמים קטנים הזקוקים למימון לבין המשקיע הקטן, שאינו בעל הון עצמי משמעותי, אך מחפש השקעה בניסיון לייצר תשואה נאה על הכסף שלו. כיום, כשמונה שנים לאחר הקמתה, לקרן יש יותר מ-25 אלף משקיעים רשומים.