חשש לניגוד עניינים סביב הטיפול בנכסי דואר ישראל ברמת-גן

ראשת הוועדה המקומית ר"ג תטפל בנכסי הדואר - ליו"ר הדואר יש אינטרס בחברת נדל"ן בעיר ■ דואר ישראל: "מדובר במשרת אמון אשר אינה מחויבת בהליך מכרזי"

בכירים בחברת דואר ישראל מתריעים על חשש מניגודי עניינים במינוי הצפוי בימים הקרובים של עו"ד אביבית מאור-נמרודי לתפקיד בכיר בתחום ניהול מערך הנכסים של הדואר, ללא הליכי מיון ראויים, ומצביעים על כך שליו"ר הדואר, חזי צאיג, יש אינטרס בחברת נדל"ן משפחתית שעיקר עסקיה ברמת-גן, העיר שבה מאור-נמרודי מכהנת כיו"ר הוועדה המקומית לתכנון ובנייה.

האחריות על תחום הנכסים היא של סמנכ"ל הלוגיסטיקה בדואר, דני בוטווין, ומנהל תחום נכסים, אלון וקסמן, הכפופים למנכ"ל הדואר, דני גולדשטיין. המינוי הצפוי של מאור נמרודי הוא בכפיפות למנכ"ל, בשכר של 9,000 שקל לחודש לחצי משרה, והבכירים הביעו פליאה על תוספת התפקיד בתחום הנכסים.

לפני כחודשיים הוחלט בהנהלת הדואר למנות את מאור-נמרודי לתפקיד בכיר בטיפול בנכסי הנדל"ן של הדואר הפרושים בכל הארץ. מאור-נמרודי, התחילה את הקריירה המוניציפלית שלה בליכוד וכיום היא סגנית ראש העיר רמת-גן, יו"ר הוועדה המקומית לתכנון ובנייה ברמת-גן ומחזיקת תיק ההנדסה בעירייה. מאור-נמרודי פעילה במיוחד בפרויקטים של התחדשות עירונית, פינוי בינוי ותמ"א 38.

שושנה (שושי) צאיג, אשתו של יו"ר הדואר חזי צאיג, פעיל ליכוד שמונה על ידי גלעד ארדן, היא בעלת מניות ומנהלת ב"ש.ב.ן חברה קבלנית לבנין והשקעות", ומכוח הקשר המשפחתי חזי צאיג הוא בעל עניין בעסקיה של החברה.

עיקר פעילותה של חברת ש.ב.ן הוא בעיר רמת-גן, בה, כאמור, מאור-נמרודי היא בעלת השפעה מכריעה בהליכי תכנון ובנייה. מלבד בניינים שנבנו וכבר שווקו, כרגע יש לחברת ש.ב.ן חמישה פרויקטים פעילים של התחדשות עירונית, רובם במימון של כלל ביטוח ובנק ירושלים.

מחברת דואר ישראל נמסר בתגובה: "כידוע, חברת דואר ישראל מובילה מהלך להשבחה, רישום ומכירת חלק מנכסי החברה, בהמשך לתוכנית התייעלות, במסגרתה הוערך סך נכסי הנדל"ן של החברה בכ-1.3 מיליארד שקל.

"עו"ד נמרודי היא עורכת דין ידועה ובעלת ניסיון רב-שנים, המתמחה בתחום הנדל"ן. הגברת נמרודי חתמה על הסכם העסקה בדואר לפני מספר ימים כעוזרת מנכ"ל בחצי משרה, ותיכנס לתפקידה בימים הקרובים.

"יודגש כי מדובר במשרת אמון אשר אינה מחויבת בהליך מכרזי, ואין כוונה להרחיב משרה זו. בנוסף, הגברת נמרודי אינה מועסקת בשכר בעיריית רמת-גן, ועל פי הסדר ניגוד עניינים עליו חתמה מול עירית רמת-גן ומול דואר ישראל, היא מנועה מלעסוק בענייני הדואר בפעילותה בעיריית רמת-גן ולא תטפל בתחום נכסי הנדל"ן של הדואר בעיר רמת-גן או בכל הקשור לחברת ש.ב.ן ולמשפחת צאיג".