זינוק ברווחי פרטנר ברבעון הראשון של 2017 ל-51 מיליון שקל

זאת לעומת הפסד של 7 מיליון שקל ברבעון הקודם ורווח של 14 מיליון שקל ברבעון הראשון אשתקד ■ ההכנסות ירדו ב-18% ■ המנכ"ל איציק בנבנישתי: "פתחנו את 2017 בתנופה"

איציק בנבנישתי / צילום: יונתן בלום
איציק בנבנישתי / צילום: יונתן בלום

למרות שחיקה בשיעורים דו-ספרתיים בהכנסות וברווח הגולמי של פרטנר   ברבעון הראשון של השנה, הציגה חברת הסלולר הבוקר (ב') צמצום ניכר בהוצאותיה, שסייע לה לסכם את הרבעון עם שיפור ניכר ברווח התפעולי והנקי.

בסיכום רבעוני הציגה פרטנר קפיצה של יותר מ-60% ברווח התפעולי, שהגיע ל-88 מיליון שקל, והגדילה את רווחיה פי 3.5 לרמה של 51 מיליון שקל (לעומת 14 מיליון שקל ברבעון המקביל).

מניית פרטנר הגיבה לדוחות בקפיצה של כ-5%, והיא משקפת לחברה שווי שוק שחצה רף של 3 מיליארד שקל.

בפעילות השוטפת, פרטנר סבלה מירידה של 18% בסך הכנסותיה, שהסתכמו ב-803 מיליון שקל, והרווח הגולמי הרבעוני שלה ירד בשיעור דומה (17%), ל-149 מיליון שקל. בפילוח פעילותה למגזר הסלולר ומגזר קווי, עולה כי פעילות הסלולר שלה ירדה ב-19% ל-634 מיליון שקל - עם ירידה של 10% בהכנסות משירותים ל-489 מיליון שקל.

ירידה זו מיוחסת בעיקרה "להסכם זכויות השימוש עם הוט מובייל, אשר הוחלף בהסכם שיתוף הרשתות החל מרבעון שני 2016", וכן ל"המשך ירידת מחירים של שירותי סלולר Post-Paid ו-Pre-Paid, כתוצאה מהתחרות המתמשכת בשוק הסלולר".

ההכנסה החודשית הממוצעת למנוי (ARPU) של פרטנר ירדה ברבעון ב-9% ועמדה על 61 שקל. עוד מציגה פרטנר צניחה רבעונית של כ-40% בהכנסות מציוד במגזר הסלולר, שעמדו ברבעון על 145 מיליון שקל - מגמה המיוחסת בעיקר לצמצום מכירות ציוד, "המשקף את מדיניות הידוק האשראי של החברה".

הכנסות פרטנר מציוד במגזר הקווי ירדו ב-22% ל-18 מיליון שקל מסיבה דומה, וסך הרווח הגולמי ממכירות ציוד של פרטנר צללו ב-54% ל-26 מיליון שקל, בהשפעת צמצום המכירות וכן בשל "שיעורי רווחיות ממכירות נמוכים יותר".

סך ההכנסות של פרטנר במגזר הקווי ירד בסיכום רבעוני ב-13% ל-212 מיליון שקל, בעיקר בשל צמצום בהכנסות משיחות בינלאומיות.

לצד זאת, כאמור, פרטנר צמצמה באופן ניכר גם את הוצאות המכירה והשיווק וגם את הוצאות הנהלה וכלליות, ובחברה מציינים בין היתר צמצום הוצאות הקשורות לתפעול רשת הסלולר, צמצום הוצאות הקשורות למיתוג מחדש של החברה וצמצום הוצאות נוספות "המשקפות את תהליכי ההתייעלות השונים".

עוד עולה מדוחות פרטנר כי היא ממשיכה ליהנות מההסדר שחתמה ב-2015 מול Orange העולמית, בגין נזקים שספגה בעקבות דברי מנכ"ל החברה הצרפתית שאמר כי היה מעדיף לצאת מישראל, והוא הניב לה הכנסות של 54 מיליון שקל - בדומה לרבעון הראשון של 2016.

פרטנר מעדכנת כי בסיכום רבעוני ירד היקף מנויי הסלולר שלה בכ-28 אלף מנויים; כי סך בסיס מנויי הסלולר שלה (כולל מנויי מודם סלולרי ו-012 מובייל) עמד על 2.66 מיליון מנויים; וכי נתח השוק הסלולרי שלה מוערך ב-26%, בדומה לרבעון המקביל אשתקד.

איציק בנבנישתי, מנכ"ל פרטנר, מסר היום כי "פתחנו את שנת 2017 בתנופה, כאשר המהלכים הנרחבים שאנחנו מבצעים כבר מספר רבעונים לייעול ושיפור תהליכים ולאיחוד פעילויות בחברה, מתחילים לשאת פרי". 

תוצאות פרטנר 22.5.17
 תוצאות פרטנר 22.5.17