פרטנר בהסכם עם RGE: תציע את חמשת ערוצי "ספורט 5"

שידורי הספורט נחשבים לאחד מחסמי המעבר המרכזיים בניסיון להעביר לקוחות מ-yes ומהוט ■ פרטנר אמורה להשיק את מיזם הטלוויזיה שלה בשבועות הקרובים, וכרגע עדיין לא ידוע באיזה מחיר הוא יוצע לצרכן

חברת פרטנר הודיעה היום (ב') כי חתמה על הסכם ארוך-טווח עם RGE, בעלת ערוצי ספורט 5, שבמסגרתו יוצעו גם ללקוחות מיזם הטלוויזיה שלה, חמשת ערוצי הספורט של החברה. פרטנר אמורה להשיק את מיזם הטלוויזיה שלה בשבועות הקרובים.

לפי ההודעה, מדובר כאמור בכל חמשת ערוצי הספורט של החברה - ספורט 5, 5 פלוס, 5 לייב, 5 גולד ו-5HD - אך עדיין לא ברור כמה הם יעלו לצרכן.

סלקום TV, שנכנסה לשוק לפני כשנתיים וחצי, עלתה בתחילה עם חבילת ספורט דלה, אך בהמשך הצליחה להרחיב אותה, כך שכיום היא מציעה את כל שידורי הספורט המרכזיים. עד לאחרונה אף הציעה החברה ללקוחותיה את כל חמשת ערוצי הספורט של ספורט 5 ללא תוספת עלות לזמן מוגבל, במחיר החבילה של 99 שקל, אך כעת נכללים בחבילה הזאת רק ספורט 5 וספורט 5+, כאשר מי שמעוניין גם בערוצי הפרימיום נדרש לתשלום של 52 שקל בחודש (סכום דומה לזה שנגבה מלקוחות yes והוט).

פרטנר לא חשפה עדיין את מחיר החבילה שלה, ובהתאם לכך גם לא ניתן לדעת כרגע מה תהיה עלות תכני הספורט לצרכן, אך ניתן להניח שרף המחירים שקבעה סלקום TV יהווה כאן בנצ'מארק, ושבחברה ירצו להציג עם ההשקה חבילה שניתן יהיה להגדיר כאטרקטיבית ביחס למה שמוצע כיום בשוק. בפרטנר כן ציינו היום כי שני הערוצים הבסיסיים יותר, ספורט 5 וספורט 5 פלוס, יועברו באיכות HD.

נושא שידורי הספורט נחשב לאחד מחסמי המעבר העיקריים שמונעים מלקוחות לעזוב את הוט ו-yes, ולפחות בעבר נתקלו השחקניות החדשות בשוק, סלקום ופרטנר, בקשיים להשיג את התכנים הללו במחירים נוחים. על רקע נושא זה אף עלתה בכנסת יוזמת "חובת המכירה" של תכני ספורט לכל פלטפורמה חדשה, אך למרות שזו נכללה בחוק ההסדרים, ולמרות הבטחות נחרצות בנושא, היא תקועה כבר זמן רב בוועדת הכלכלה של הכנסת. במקביל, דווקא ניסיונותיה של פרטנר לרכוש בעצמה זכויות שידורי ספורט - הניסיון האחרון נגע לזכויות ליגת האלופות בכדורגל - יצרו מצב שבו מחירי הזכויות של כל המפעלים המרכזיים זינקו בחדות.

ערוץ הספורט מחזיק בזכויות לרבים ממפעלי הספורט האטרקטיביים, ובהם המשחק המרכזי מליגת העל בכדורגל ותוכנית סיכום המחזור, משחקי ליגת האלופות, משחקי מכבי תל-אביב ביורוליג, ליגת העל בכדורסל, ליגת ה-NBA ועוד.

מטעמו של איציק בנבנישתי, מנכ"ל קבוצת פרטנר, נמסר היום: "התוספת של תכני הספורט מבית ערוץ הספורט משלימה נבחרת מנצחת של ערוצים לינאריים ומגוון רחב של תכנים נוספים, שתיחשף בעוד שבועות בודדים בהשקת Partner TV. התכנים המצוינים, בשילוב עם ממשק חדשני ויכולות ההפעלה של אנדרואיד TV מבית גוגל, יביאו לצופים שירות טלוויזיה מליגה אחרת".