אורביט תשתלב בפרויקט מטוס הנוסעים החדש של רוסיה

חברת Irkut עדכנה את אורביט כי השלימה בהצלחה את טיסת הניסוי במטוס הנוסעים החדשני MC-21, הנחשב למתחרה בבואינג 737 ובאיירבוס A320 ■ מערכת Orion של אורביט הותקנה ושולבה בהצלחה במטוס ומהווה חלק ממערכותיו התקניות

איתן ליבנה / צילום: איל יצהר
איתן ליבנה / צילום: איל יצהר

אורביט  , העוסקת בתקשורת לוויינים, מערכות עקיבה ומערכות לניהול תקשורת ושמע במטוסים, דיווחה היום (ה') לבורסה כי חברת Irkut, יצרנית התעופה הפרטית הגדולה ברוסיה, עדכנה את החברה כי השלימה בהצלחה את טיסת הניסוי במטוס הנוסעים החדשני MC-21, הנחשב למתחרה בבואינג 737 ובאיירבוס A320.

מערכת ניהול התקשורת Orion של אורביט הותקנה ושולבה בהצלחה במטוס ומהווה חלק ממערכותיו התקניות.

פרויקט הענק הרוסי בהיקף כולל של 4.5 מיליארד דולר כבר הניב לאורביט הכנסות בהיקף של מיליוני דולרים עבור פיתוח והתאמת מערכת האוריון למטוס ה-MC-21, והחברה צפויה ליהנות מהזמנות המשך במהלך השנים הקרובות.

האוריון הינה מערכת לניהול מורכב של תקשורת מבוססת IP אשר פותחה על מנת לתת מענה למגוון מוצרי תקשורת מבוססי-רשת ויישומים בכלי טיס. מדובר בפלטפורמה המאפשרת לאורביט לבצע התאמות לצרכים השונים של שוק התעופה העולמי. אורך החיים הצפוי של המערכת הינו לכל הפחות 30 שנים, ואורביט מעריכה כי חיי המוצר יאפשרו מכירות המשך של יישומים ואפליקציות נוספות למטוס הרוסי על בסיס ההתקנה הקיימת.

מנכ"ל אורביט איתן ליבנה מסר כי "אנו גאים לקחת חלק בפרויקט תעופה מהגדולים בעולם ובהשקה של מטוס סילוני חדש ברוסיה, לראשונה זה 30 שנה. העובדה שרוסיה בחרה במערכות של אורביט לצורך שיפור התקשורת והבטיחות בטיסה מעידות יותר מכל על איכות המערכות, על יתרונן הטכנולוגי ועל יכולות ההטמעה והשירות הגבוהות של אורביט. העובדה שמערכות של אורביט משמשות כיום במטוסים של חברות התעופה המובילות בעולם, מהווה עדות להצלחת החברה ולאמינות המערכות ואנו בטוחים כי הסכמים אסטרטגיים אלו יאפשרו לאורביט להאיץ את תוכניות הצמיחה בחברה".

בעל השליטה ויו"ר הדירקטוריון זאב שטיין אמר כי "אורביט השכילה לפתח בשנים האחרונות דור חדש של מערכות ניהול תקשורת במטוסים כדי לחדור לפלחי שוק חדשים. אני שמח כי ההסכמים עליהם חתמנו מוכיחים שבחרנו נכון. מערכות אלו וההסכמים האסטרטגיים ימשיכו לחזק את בסיס ההכנסות לטווח הארוך ולייצר עבורנו הזדמנויות עסקיות נוספות".