חשד: בעל חברה לשעוני יוקרה התחמק מתשלום מע"מ

בעלי חברת כרונוטיים חשוד כי דיווח על מאות מכירות בארץ בשווי עשרות מיליוני שקלים כעסקאות לתושבי חו"ל הנהנות ממע"מ בשיעור אפס

שעון
שעון

בעל חברת כרונוטיים למכירת שעוני יוקרה ותכשיטים, ומנהל המכירות בה, נעצרו ושוחררו בערבות היום (א') בבית משפט השלום בבאר-שבע, בחשד כי מכרו מאות שעוני יוקרה בשווי עשרות מיליוני שקלים לתושבי הארץ. זאת, בעוד העובדים בחברה דיווחו על עסקאות אלה כעסקאות יצוא לחו"ל, החייבות במע"מ בשיעור "אפס".

בעקבות החקירה שבוצעה במחלקת חקירות מכס מע"מ באר-שבע, נערכה פשיטה וחיפוש בעסק, במסגרתם נתפסו ספרי הנהלת החשבונות, ונחקרו עובדים בחברה - בעל החברה ומנהלה, חגי שטמברגר (46) מפתח-תקווה, ומנהל המכירות, רועי אהרוני (40) מראשון-לציון, במעורבות ישירה בביצוע העבירות.

כמפורט בבקשת המעצר, על-פי החשד, בין השנים 2013-2017 הנפיקו השניים מאות קבלות וחשבונות ספק ליצוא בשיעור "אפס" כוזבות, המעידות לכאורה על יצואם לחו"ל של מאות שעוני יוקרה. בנוסף, נטען, דיווחו השניים על מאות רשימוני ייצוא כוזבים, הקשורים ל"יצוא" של אותם שעונים. מהחקירה עלה כי על הקבלות ורשימוני היצוא נרשמו שמות וכתובות בדויים של "לקוחות" תושבי חו"ל.

לטענת רשות המסים, העבירות נעשו בשעה שהחשודים ידעו כי מכירות השעונים היו ללקוחות תושבי הארץ ולשימושם האישי, וכי בהתאם לחוק מדובר בעסקאות חייבות במע"מ בשיעור מלא. 

עורכי הדין נתי שמחוני ויואב סננס ממשרד הרצוג-פוקס-נאמן, המייצגים את חגי שטמברגר ואת רועי אהרוני, מסרו בתגובה: "מר שטמברגר ומר אהרוני מכבדים את רשויות אכיפת החוק ומשתפים פעולה עם גורמי החקירה כדי להביא לחקר האמת. התנהלותם של מר שטמברגר ומר אהרוני - כמו גם של יתר עובדי החברה - הייתה כדין ובהתאם לנהלים וההנחיות שהותוו על-ידי רשויות המס. הם סמוכים ובטוחים כי בסופה של החקירה יוברר כי לא דבק כל רבב בהתנהלותם".