מניית קדימהסטם צנחה; הבעלים בתגובה: "נמשיך לתמוך בחברה"

בתגובה להתפטרות הדירקטורית, הודיעה החברה: "בעלי השליטה ובעלי העניין הביעו אמון מלא בהנהלה"

יוסי בן יוסף / צילום: studio one
יוסי בן יוסף / צילום: studio one

מניית חברת תאי הגזע קדימהסטם  יורדת היום (ב') מתחילת המסחר בכ-17%, לאחר שאתמול דיווחה כי עינת צפריר, דירקטורית בלתי תלויה בחברה, הודיעה על התפטרותה, תוך שהיא מנמקת את החלטתה. צפריר ציינה בהודעת ההתפטרות שלה, כי "החברה לא דיווחה שהיא במצב פיננסי קשה, וזקוקה באופן מיידי למימון נוסף לצורך המשך פעילותה כעסק חי", וכי "אם החברה לא תצליח לגייס מימון נוסף, קיים חשש ממשי שהיא לא תוכל להמשיך פעילותה, מה שעלול להביא להפסקת פעילותה בזמן הקרוב".

זמן קצר לאחר ההודעה על התפטרותה של צפריר, הודיעה קדימהסטם על קבלת מענק מהמדען הראשי, המוגדר אמנם כמענק של 12 מיליון שקל, אולם השתתפות המדע"ר היא בהיקף של כ-38% מהסכום בלבד (כ-4.5 מיליון שקל). המענק מיועד לתמיכה בתוכנית פיתוח תרופה מבוססת תאי גזע לניוון שרירים מסוג ALS.

היום פרסמה קדימהסטם תגובה רשמית לדבריה של צפריר, ובה אישררו בעלי השליטה בחברה את המחויבות שלהם לתמיכה כספית נוספת בה במקרה שהדבר יידרש. בעלי מניות עיקריים בקדימהסטם הם המשקיע הפרטי ג'וליאן רוג'רי (19.6%), יוסי בן יוסף, בעבר מייסד ומשותף מנהל בקרן הון הסיכון קדימה הייטק (12%), פרופ' מישל רבל, ממציא תרופת רביף שנמכרת היום על-ידי חברת מרק הגרמנית (11.7%), מייסד חברות הפארמה באמריקה הלטינית אבי מייזלר (7.2%) ובית ההשקעות אלטשולר שחם (5.6%).

קדימהסטם מסרה היום את ההודעה הבאה: "בשיחות נוספות שערכה הנהלת החברה עם בעלי השליטה ובעלי העניין בחברה, הביעו אלה את נכונותם וכוונתם להמשיך ולתמוך בחברה לצורך פעילותה השוטפת וכן הביעו את אמונם המלא בהנהלת החברה". במקרה של קדימהסטם ישנה חפיפה משמעותית בין בעלי השליטה לבין ההנהלה - בן יוסף מכהן כמנכ"ל החברה ורבל כמדען הראשי, יו"ר החברה הוא ד"ר אלי אופר, לשעבר המדען הראשי במשרד הכלכלה. רבל, שזכה בתמלוגים גבוהים בעקבות מכירת הזכויות למוצר הרביף, העמיד לפני כחודש ערבות בנקאית לחברה בהיקף של 0.5 מיליון שקל.

בקופת החברה היו נכון לסוף שנת 2016 כ-2.5 מיליון שקל, אך מאז היא גייסה כ-15 מיליון שקל ממשקיעים פרטיים ומהציבור. ב-2016 שרפה 13.7 מיליון שקל על פעילותה השוטפת. עד סוף השנה החברה צפויה, על פי דיווחיה, להיכנס לניסויים קליניים, אשר מצד אחד יעלו את קצב שריפת המזומנים ומנגד עשויים להקל על גיוס הון נוסף.

מניית קדימהסטם
 מניית קדימהסטם