yes מקימה זרוע בינלאומית להפצה והפקת תוכן בחו"ל

דנה שטרן, שתעמוד בראש yes studios, מסבירה כי אחת הדחיפות המרכזיות למהלך היא הצלחת הסדרה "פאודה", שנרכשה בסוף 2016 ע"י נטפליקס ומשודרת באמצעותה בלמעלה מ-200 מדינות

חברת yes הודיעה היום (ג') על הקמת זרוע בינלאומית להפצה והפקת תוכן בחו"ל שתיקרא "yes studios". עד כה תכני המקור שהפיקה ושידרה yes הופצו לחו"ל באמצעות חברות אחרות שזה תחום התמחותן, וכעת החליטו בחברה להשקיע כסף ומשאבים בהפצה עצמאית של התכנים שמיוצרים על-ידה.

דנה שטרן, מי שתעמוד בראש הזרוע החדשה, מסבירה כי אחת הדחיפות המרכזיות למהלך היא ההצלחה הגדולה של הסדרה "פאודה", שנרכשה בסוף 2016 על-ידי נטפליקס ומשודרת באמצעותה בלמעלה מ-200 מדינות.

"חזרתי עכשיו משבועיים בלוס אנג'לס, ולא היה אולפן שלא דיבר איתנו על 'פאודה', ומתי העונה השנייה ומה יש לנו עוד כמו 'פאודה'", היא מספרת.

במקביל, לאורך השנים נוצרו בין yes לבין חברות גדולות בתעשייה, כמו HBO ו-CBS, קשרים ושיתופי-פעולה, ובחברה מאמינים כי אלה יסייעו להם להפיץ בעצמם בהצלחה את התכנים שברשותם. כך, למשל, הזכויות על הסדרה "כבודו" שמשודרת בימים אלה ב-yes נרכשו עוד בשלב ההפקה על-ידי CBS האמריקאית, ולאחרונה סוכם על כך שהסדרה תועבד לגרסאות מקומיות גם בגרמניה ובאיטליה.

השינויים באופן ובדרך שהקהל צורך בשנים האחרונות סדרות טלוויזיה נתנו דחיפה אדירה לתחום הזה, וכיום מופקת בעולם כמות שיא של תוכן טלוויזיוני. הגידול בביקוש לתוכן כזה, שמלווה בסכומי כסף אדירים שמוזרמים אליו על-ידי ענקיות אמריקאיות כמו נטפליקס ואמזון, שאליהן מצטרפות גם רשתות הברודקאסט הגדולות שם, יוצר גם הזדמנות עסקית ליצרני התוכן - הזדמנות שאותה מקווים כעת ב-yes לנצל.

שטרן מדברת בהקשר זה גם על "שינוי בנכונות העולמית לקבל סדרות בשפות זרות והנכונות לקבל רעיונות ממקומות אחרים. גם קצב ההפקה בכל העולם הוא מטורף, מעולם לא היו כל-כך הרבה סדרות בהפקה ובפיתוח, ולכן יש צורך נורא גדול ברעיונות חדשים ומרעננים, ומבחינתנו יש פה הזדמנויות מדהימות".

- עד כמה העובדה שאתם מכוונים עכשיו יותר מאי-פעם לחו"ל תשפיע על מה שיראה אצלכם הצופה הישראלי?

"מבחינתנו זה עדיין קודם כל המסך שלנו. עד היום ההפקות שלנו שעבדו טוב בארץ עבדו טוב בעולם, ואני חושבת שזה קו שאנחנו נמשיך איתו בשמחה. יכול להיות שבעתיד נלך גם על פיתוחים שייעודו רק לחו"ל".