המדינה נגד אורן חזן: להחמיר בעונשו - הוא עבריין תנועה חוזר

הפרקליטות ערערה על הקנס שקיבל ח"כ חזן בגין נהיגה במהירות מופרזת, האשימה את ביהמ"ש בהקלה בעונשו רק כי הוא נבחר ציבור ופירטה את כל עברו התעבורתי ■ סנגורו: "היותו חבר כנסת מביאה לרדיפה אישית"

אורן חזן / צילום: תמר מצפי
אורן חזן / צילום: תמר מצפי

הפרקליטות ערערה לבית המשפט המחוזי בבאר-שבע בעקבות עונש הקנס שח"כ אורן חזן קיבל בגין נהיגה במהירות מופרזת ודרשה להחמיר בעונשו - דווקא בשל היותו חבר כנסת.

כזכור, חזן הורשע במאי האחרון בבית המשפט לתעבורה באילת ונידון לקנס של 1,500 שקל. זאת, לאחר שבדצמבר 2016 נסע במהירות של 142 קמ"ש בכביש 900 בדרכו לעיר הדרומית. ,

בהמשך כתבה הפרקליטות כי "לא ברור כיצד הגיע בית המשפט למסקנה כי התביעה מחמירה עם הנאשם רק בגלל מעמדו. לאור טיבם של מעשיו של חזן, בהתעלמו מציות לתמרורי הדרך המורים על נהיגה מותרת של 90 קמ"ש, והפרזתו במהירות עד כדי חציית הרף בחוק, על בית המשפט היה לשוות לנגד עיניו אף את תעוזת הנאשם לעשות זאת. יש בהפרזה מעין זאת פוטנציאל מוגבר לתאונות דרכים".

אלא שהמדינה לא מסתפקת במילים החריפות הללו ומציינת גם את עברו התעבורתי של חזן: הרשעה באי-מתן אפשרות להולך רגל להשלים מעבר חציה, חמש הרשעות בנהיגה מופרזת, הרשעה בשימוש בפלאפון בעת נהיגה, 4 הרשעות בנהיגה ללא חגורה, שתי הרשעות בחניה במקום אסור, שתי הרשעות באי-אחזקת רישיונות, שתי הרשעות בעבירות של חניה כפולה והרשעה נוספת בנהיגה - 18 עבירות תנועה בסך-הכול.

"לאור מכלול הנתונים טעה בית המשפט כשגזר על חזן עונש שאינו מרתיע, וזאת בהתייחס להיותו של הנאשם עבריין תנועה רצידיוויסט (תופעה שבה עבריין חוזר ומבצע עבירות - י.ב.) יש להטיל עליו עונש שירתיעו מביצוע עבירות עתידות ולכל הפחות עונש צופה פני עתיד", מבקשת המדינה. "הותרת העונש על כנו תהווה תמריץ שלילי לעברייני תנועה ואף תטשטש את הרתעתו של חזן לגבי חומרת העבירות ולגבי דרך הטיפול בהן. על בית המשפט היה לתת משקל לנסיבות העבירה ולא הקל על הנאשם בשל מעמדו".

לבסוף מבקשת המדינה להטיל על חזן עונש של פסילת רישיונו וכן קנס כספי גבוה יותר. 

סנגורו של ח"כ חזן, עו"ד איתי יצחק, מסר בתגובה: "מדובר ברדיפה מתמשכת של אורן חזן. מעולם המדינה לא הגישה ערעור לבית משפט מחוזי על תיק כשמדובר בחריגת מהירות של 2 קמ"ש בלבד מברירת המשפט. המדינה מגיעה כל יום למאות עסקאות טיעון עם נאשמים במהירויות זהות בעונשים פחותים ממה שקיבל ח"כ חזן. היותו חבר כנסת מביאה לרדיפה אישית".