חברת הרדיו Sirius XM משקיעה קרוב לחצי מיליארד דולר בפנדורה

חלוצת הרדיו האינטרנטי, שמנסה להחזיר את עצמה לתחרות בזירת הזרמת המוזיקה, גם תמכור ב-200 מיליון דולר את הסטארט-אפ בתחום מכירת הכרטיסים, שאותו רכשה ב-2015 תמורת 450 מיליון דולר

חברת Sirius XM Holdings / צילום: בלומברג
חברת Sirius XM Holdings / צילום: בלומברג

חברת הרדיו Sirius XM ישקיע 480 מיליון דולר בחלוצת הרדיו-האינטרנטי פנדורה (Pandora) - כך הודיעו החברות בהודעה משותפת אתמול (ו'). 

פנדורה גם תמכור את "טיקטפליי", סטארט-אפ מכירת הכרטיסים שאותו רכשה תמורת 450 מיליון דולר ב-2015, לחברת Eventbrite, תמורת 200 מיליון דולר. אתמול בבוקר טיפסה מניית פנדורה בכ-5%.

על פי תנאי עסקת ההשקעה, חברה בת של ענקית הרדיו הלווייני תרכוש מניות בכורה מונפקות הניתנות להמרה, מסדרה A, המהוות 19 אחוז מהון המניות המונפקות של החברה.

העסקה מגיעה לאחר שבחודש שעבר הסכימה פירמת הפרייבט אקוויטי KKR & Co LP להשקיע 150 מיליון דולר בפנדורה. ההסכם עם KKR העניק לפנדורה 30 יום כדי לחפש עסקה חלופית. התקופה עמדה להסתיים ביום חמישי האחרון, כך ש-Sirius XM פעלה עד מאוחר ביום רביעי כדי לעמוד בדדליין ולהבטיח את השקעתה שלה לפנדורה. עם זאת, ביום חמישי הודיעה פנדורה כי דחתה את המועד הסופי כדי "לבחון עניין שהביע משקיע אסטרטגי בביצוע השקעת מיעוט משמעותית בפנדורה, במקום KKR". כעת כאמור ידוע שהמשקיע הזה הוא Sirius XM.

במשך חודשים רחשו שמועות בנוגע למיזוג או מכירה של פנדורה, בעוד החברה מנסה להמציא מחדש את התחום שבו היא פועלת באמצעות השקת חברה בתחום המוזיקה לפי דרישה, שתתחרה בספוטיפיי ובאפל מיוזיק. המוצר האמור סיים את החשיפה שלו באפריל.

ליברטי מדיה, ששולטת בחברת הרדיו בלוויין Sirius XM, נראתה כמועמדת האפשרית היחידה לרכישה. פירוש הדבר היה שמניית פנדורה סבלה מתנודתיות בכל פעם שמנכ"ל ליברטי מדיה גרג מאפי דיבר בפומבי על החברה, וזה קרה לעתים קרובות. 

ההשקעה כעת כוללת גם תנאים שאינם מאפשרים לחברת הרדיו להגיע להחזקה של יותר מ-31.5% מפנדורה, ללא הסכמת הדירקטוריון של האחרונה.