בעל חברה נעצר בחשד לקיזוז חשבוניות פיקטיביות בכ-60 מ' ש'

החשוד, מנהל חברת גי.אי נדל"ן, מכחיש את החשדות ■ עד כה אותרו חשבוניות מזויפות על שמן של החברות מוזס עינת אחזקות בית כלל, א.ח.מ בנייה ופיתוח ומודוס בנייה

שוחד / צילום: Shutterstock
שוחד / צילום: Shutterstock

רשות המסים עצרה בעל חברה בתחום הנדל"ן בחשד להפצת חשבוניות פיקטיביות בהיקף 60 מיליון שקל, תוך העלמת מס בהיקף 10 מיליון שקל.

כמפורט בבקשת המעצר, החשוד, אליעזר שלמה לודמיר (31) מבית"ר עילית, הוא מנהלה של חברת גי.אי נדל"ן. על-פי החשד, לודמיר עשה שימוש בחשבוניות פיקטיביות ומזויפות.

במסגרת החקירה, שהחלה במחלקת הביקורת של מע"מ רמלה והמשיכה בשיתוף-פעולה עם חקירות מכס ומע"מ ירושלים, אותרו עד כה חשבוניות מזויפות על שמן של החברות מוזס עינת אחזקות בית כלל, א.ח.מ בנייה ופיתוח ומודוס בנייה.

על-פי החשד, היקף השימוש בחשבוניות הפיקטיביות והמזויפות עומד כאמור על כ-60 מיליון שקל, שהמס הנובע מהן הוא כ-10 מיליון שקל. בעלי החברות שעל שמן הוצאו החשבוניות נחקרו, ומחקירתם עולה כי אכן מדובר בחשבוניות מזויפות שלא בוצעו בגינן שום עבודות. כמו כן, בעלי החברות העידו כי אינם מכירים את לודמיר ואת חברת אי.גי נדל"ן.

לודימיר נעצר בשבוע שעבר, ומעצרו הוארך עד היום (א'). 

עו"ד שרון פישמן, מנהלת מחלקת מיסוי פלילי בפירמת עורכי הדין דורון, טיקוצקי, קנטור, גוטמן, צדרבוים ושות', המייצגת את החשוד בקיזוז חשבוניות פיקטיביות מבית"ר עלית, מסרה: "החשוד מכחיש כל קשר לפרשה. החשבוניות שהחברה קיזזה הן אמיתיות ולא מזויפות או פיקטיביות, וחפותו של החשוד תתברר לאחר שהתיק יתנהל בפני בית המשפט".