אפקון תבנה עם בסט נדל"ן מגדל משרדים בפ"ת בכ-380 מיליון ש'

פרויקט "גלובל טאוורס" יכלול 120 אלף מ"ר של משרדים, מסחר וחניון תת-קרקעי

חברת אפקון החזקות  החזקות מקבוצת שלמה תבנה ביחד עם בסט נדל"ן מגדל משרדים בפתח-תקווה, בסכום של כ-380 מיליון שקל. מדובר בפרויקט "גלובל טאוורס" שמקדמת חברת הנדל"ן המניב מגדלי ישראל, הממוקם בצומת הרחובות יצחק רבין ודרך ז'בוטינסקי בפתח-תקווה, ויכלול 120 אלף מ"ר משרדים, מסחר וחניון תת-קרקעי.

תקופת הביצוע צפויה להיות כ-34 חודשים ממועד הוצאת צו תחילת עבודה, שצפוי להימסר בשבועות הקרובים. ביצוע הפרויקט כפוף לאישור הבנק המממן. למגדלי ישראל יש אופציה, עד לסוף אוגוסט 2019, לדרוש מאפקון ובסט נדל"ן להקים מגדל נוסף באתר במחיר ובתנאים הקבועים בהסכם.

שותפות לחברה הבת עם בסט נדל"ן

ההסכם מותנה בכך שתנאיו יאושרו בידי הבנק שילווה את הפרויקט מטעם הלקוח, עד למועד סיום ביצוע עבודות שנקבעו בהסכם, שהיקפן אינו מהותי לאפקון. ככל שיידרשו שינויים על ידי הבנק והצדדים לא יסכימו עליהם עד לחתימת הסכם הליווי, יבוטל ההסכם ואפקון תהיה זכאית לסכומים בגין העבודות הנ"ל.

לצורך בניית הפרויקט תקים החברה הבת של אפקון, אפקון בנייה, שותפות בהחזקה משותפת עם בסט נדל"ן. אפקון בנייה תהיה זכאית לכשליש מהרווח שייצבר בשותפות. חברה נוספת בבעלות מלאה של אפקון צפויה לבצע את כל עבודת המערכות האלקטרו-מכאניות בפרויקט, כקבלן משנה של השותפות.

פעילותה של אפקון, הנמצאת בשליטת משפחת שמלצר ומנוהלת על ידי ג'רי שנירר, מתחלקת לארבעה מגזרים עיקריים: ליווי והקמת פרויקטים למבנים ותשתיות; פתרונות בקרה ואוטומציה; שיווק והפצה של ציוד ורכיבים בתחומי החשמל והבקרה (פעילות סחר); ופיתוח ושיווק מערכות תקשורת לעסקים. החברה נסחרת בבורסה בשווי של 770 מיליון שקל, לאחר עלייה של 25% במניה בשנה האחרונה (ו-430% בחמש השנים האחרונות).

בתחילת החודש דיווחה אפקון כי החברה הבת שלה, אפקון בקרה ואוטומציה, חתמה על מזכר הבנות במסגרתו תשקיע 4 מיליון דולר בחברת מאגוס, בתמורה להקצאה של שליש מזכויות ההון וההצבעה בחברה. מאגוס עוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק של מכ"מים מתקדמים להגנת מתקנים. בהתאם למזכר יחתמו הצדדים עד לסוף החודש על הסכם רכישה מפורט, בכפוף להשלמת בדיקת נאותות שתבצע אפקון.

את הרבעון הראשון סיימה אפקון עם עלייה של 24% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל, לכ-388 מיליון שקל, בעיקר על רקע גידול בהכנסות מגזרים פרויקטים למבנים ותשתיות. בשורה התפעולית רשמה אפקון עלייה של 8% ברווח ל-21.6 מיליון שקל, ובשורה התחתונה הרוויחה 13.4 מיליון שקל, 30% יותר מברבעון המקביל ב-2016.