עונת המימושים: משה ממרוד מכר מניות תדיראן ב-34 מיליון ש'

המכירה מגיעה לאחר זינוק של כ-450% בשווי המניה תוך 3 שנים ■ ממרוד הגדיר את 2016 "השנה החזקה ביותר בהיסטוריה של תדיראן בכל מדדי הרווח"

משה ממרוד / צילום: איל יצהר
משה ממרוד / צילום: איל יצהר

נמשך גל המימושים של בעלי שליטה ובעלי עניין בבורסה, והפעם תורו של משה ממרוד, בעל השליטה ביבואנית מכשירי החשמל תדיראן , שמכר כ-4% מהון החברה (כ-346 אלף מניות) תמורת כ-34 מיליון שקל. המכירה, שבוצעה אתמול מחוץ לבורסה, נעשתה לפי מחיר מניה של 97 שקל - נמוך ב-1% משוויה בעת פתיחת המסחר אתמול, אותו סיימה בירידה של כ-3%. בעקבות המכירה, חלקו של ממרוד בתדיראן ירד מ-74% ל-70% מההון.

המימוש של ממרוד נעשה לאחר טיפוס של יותר מ-30% במניית תדיראן בשנה האחרונה, המשלים זינוק של כ-450% בשוויה תוך שלוש שנים - לשווי חברה נוכחי של כ-820 מיליון שקל. כך, היא ממוקמת בצמרת המניות בעלות הביצועים הטובים ביותר לתקופה זו.

מכירת המניות של ממרוד ממשיכה את הגל המתגבר של מימושים שמבצעים בעלי עניין, בעיקר במניות השורה השנייה של הבורסה, בהיקף המצטבר מתחילת השנה לכ-1.5 מיליארד שקל. רק בשבוע האחרון היו אלה האחים דורי ושאול נאוי, בעלי השליטה בחברת המימון החוץ בנקאית אחים נאוי, שמכרו ממניותיהם תמורת כ-70 מיליון שקל, וחברי קיבוץ יזרעאל, בעלי השליטה ביצרנית הרובוטים לניקוי בריכות שחייה מיטרוניקס, שמכרו ממניותיהם תמורת כ-75 מיליון שקל.

מיקדה פעילות והגדילה הרווח

עיקר פעילותה של תדיראן הולדינגס מתרכזת ביבוא, ייצור ושיווק מזגנים ומערכות מיזוג אוויר לשוק הביתי, המסחרי והתעשייתי, בעיקר תחת המותגים תדיראן, אמקור וטושיבה. בנוסף, החברה משווקת מוצרי חשמל "קטנים" לשימוש ביתי ומשרדי תחת המותגים קריסטל, אמקור, תדיראן וספקטרה. זאת, אחרי שהחליטה במהלך 2015 לצאת מתחום פעילות השיווק של מוצרי חשמל "לבנים" (מקררים, מדיחי כלים, תנורים וכו'), ולהתמקד בתחום האנרגיה ובפעילות המזגנים המסורתית שלה. החברה מעסיקה כ-350 עובדים.

אחרי שסיכמה את 2016 בחיוב, בשנה שהוגדרה על-ידי ממרוד כ"שנה החזקה ביותר בהיסטוריה של תדיראן בכל מדדי הרווח", את הרבעון הראשון של 2017 היא סיכמה עם עלייה של 2.5% בהכנסות, שהגיעו ל-156 מיליון שקל, תוך הצגת שיפור ברווח הגולמי והתפעולי, בזכות קיטון בעלויות הרכש ושינויי מט"ח. הרווח הנקי שלה לרבעון הראשון עלה ב-1% לכ-9 מיליון שקל.