הפיץ חשבוניות פיקטיביות בכ-5.6 מ' ש' - וייכלא ל-8 חודשים

ביהמ"ש גזר 8 חודשי מאסר בפועל, קנס בסך 25,000 שקל ו-10 חודשי מאסר על-תנאי על נאדר עבד אל האדי, שהורשע, עפ"י הודאתו במסגרת הסדר טיעון, בהפצת חשבוניות פיקטיביות במיליונים

דולרים שוחד אזיקים פשע משטרה / צלם: thinkstock
דולרים שוחד אזיקים פשע משטרה / צלם: thinkstock

כמה חודשי מאסר שוות 27 חשבוניות פיקטיביות בהיקף 5.6 מיליון שקל, שהובילו להעלמת כ-750 אלף שקל מע"מ מהמדינה?

בית משפט השלום ברמלה גזר 8 חודשי מאסר בפועל, קנס בסך 25,000 שקל ו-10 חודשי מאסר על-תנאי על נאדר עבד אל האדי, שהורשע, על-פי הודאתו במסגרת הסדר טיעון, בהפצת חשבוניות פיקטיביות בסך של כ-5.6 מיליון שקל.

אל האדי הודה בעובדות כתב האישום המתוקן בביצוען של 27 עבירות של ביצוע פעולות במטרה להביא לכך שאדם אחר יתחמק מתשלום מע"מ.

על-פי עובדות כתב האישום המתוקן, בין השנים 2008-2009 ביצע אל האדי עסקאות עם החברות א.ד. עוף בע"מ וברקאי למהדרין בע"מ והוציא להן 27 מסמכים הנחזים לחשבוניות מס על-שם 3 עוסקים שונים, וזאת מבלי שעוסקים אלה עשו או התכוונו לעשות עסקאות עם חברת א.ד. עוף בע"מ וברקאי למהדרין בע"מ. זאת, כאמור, במטרה להתחמק מתשלום מס הגלום בעסקאות שביצע ואשר בגינן הוצאו החשבוניות הכוזבות. המס הגלום בחשבוניות הכוזבות שהוציא עמד על סך כ-750 אלף שקל.

המדינה, באמצעות עו"ד כרמל קדור מהיחידה המשפטית מרכז ותיקים מיוחדים ברשות המסים, והנאשם, באמצעות עו"ד שלומי קלימיאן, הגיעו להסדר טיעון, לפיו יושת על אל האדי עונש מוסכם של 8 חודשי מאסר בפועל. בנוסף, סוכם ביניהם כי יושת קנס וגם מאסר על-תנאי, כאשר לגבי שני רכיבים אלה יטענו באופן פתוח.

עו"ד  קדור טען כי מתחם הקנס ההולם צריך לנוע בין 37,000-75,000 שקל;  מנגד טען עו"ד קלימיאן כי העונש הראוי הוא של אלפי שקלים ולכל היותר קנס בסך של 20,000 שקל.

עוד הציגה המדינה את הרישום הפלילי של אל האדי, אשר כולל 19 הרשעות קודמות בעבירות נשק, סמים, אלימות ורכוש; ומנגד הציג הסנגור מסמכים שונים שנוגעים לנסיבותיו האישיות של הנאשם: סיכום מידע רפואי, לפיו הנאשם סובל מסוכרת ולחץ דם גבוה; הנאשם מקבל גמלת הבטחת הכנסה מהמוסד לביטוח לאומי - כאינדיקציה למצבו הכלכלי הקשה.

בנוסף טען הסנגור כי החברות שקיבלו את החשבוניות מאל האדי הגיעו להסדר עם רשויות המס, לפיו הוטל עליהן לשלם כופר - שכבר שולם. לטענתו, בנסיבות אלה יש לראות את המחדל נשוא כתב האישום כמחדל שכבר הוסר.

"במקרה שבפניי, לצורך קביעת מתחם הקנס ההולם לקחתי בחשבון הן את מצבו הכלכלי של הנאשם והן את חומרת העבירות שבוצעו על-ידו. בנוסף, לקחתי בחשבון גם את העובדה שהמאשימה טענה כי התקרה העליונה של מתחם הקנס ההולם הוא 75,000 שקל, ולכן אאמץ את התקרה העליונה לעניין מתחם הקנס שאקבע. יחד עם זאת, לדעתי מתחם הקנס ההולם יכול להתחיל מ-20,000 שקל, וזאת לאור מצבו הכלכלי של הנאשם", קבע השופט הישאם אבו שחאדה בגזר הדין.