אגוד: הדולר צפוי להתחזק; תמיכה קרובה - 3.5 שקלים"

כלכלני בנק אגוד בסקירה השבועית: "בתמהיל המנייתי אנו ממליצים על חלוקה שווה בין ישראל לחו"ל" ■ בנק לאומי: מומלצת החזקה מהותית במניות ישראל

אירו, דולר  מט"ח / צילום: רויטרס
אירו, דולר מט"ח / צילום: רויטרס

כלכלני בנק אגוד מתייחסים היום (ו') בסקירתם השבועית לשוק המט"ח ומעריכים כי הדולר צפוי להתחזק אל מול המטבעות העיקריים בעולם בטווח הבינוני- הארוך. זאת בשל פערי הריביות בין ארה"ב לעולם, צפי להמשך העלאות ריבית בארה"ב בקצב מתון ומדוד וחוזקה היחסי של הכלכלה האמריקאית מול רוב המדינות בעולם.

נקודת תמיכה קרובה לדולר עומדת על 3.5 שקלים ורחוקה על 3.4 שקלים, ונקודת ההתנגדות הקרובה לדולר עומדת על 3.7 שקלים והרחוקה על 3.75 שקלים.

באגוד מוסיפים כי "השקל מושפע מ-3 גורמים עיקריים כגון: עסקאות נפט וגז, אקזיטים למיניהם וצמיחה חזקה. שלושת גורמים אלו חיזקו לאחרונה את השקל אל מול הדולר, אך בטווח הארוך הפער עשוי להצטמצם, זאת בעקבות צפי העלאות הריבית בארה"ב מול צפי העלאות הריבית בישראל וכן ההפרש בין רמות האינפלציה השונות והיעדים להעלאת ריבית שהציבו בנק ישראל והבנק הפדרלי".

באגוד מתייחסים בנוסף לשוק המניות וכותבים כי "החשיפה המנייתית המומלצת בתיק מייצג נמצאת על 18% ובתיק הספקולטיבי על 36%. בתמהיל המנייתי אנו ממליצים על חלוקה שווה בין ישראל לחו"ל. בהתייחס לחשיפה הגיאוגרפית בחו"ל העדפתנו לארה"ב בדגש על סקטורים העשויים להמשיך וליהנות מחוזקה היחסי של הכלכלה האמריקאית נותרת, אך יחד עם זאת ממליצים על מימוש רווחים והסטה של כ-2% מארה"ב לאירופה, כך שהחלוקה הגיאוגרפית המומלצת בחו"ל היא: ארה"ב הפחתה מ-60% ל-58%, אירופה-22% הגדלה מ-20% ל-22%. יפן-9%, אסיה ללא יפן-11%".

לאומי: מומלצת החזקה מהותית במניות ישראל

בבנק לאומי ממשיכים להמליץ על חשיפה מנייתית ממוצעת. "התמחור באפיק זה אמנם גבוה, אך זאת במקביל לתמחור יקר גם בשאר אפיקי ההשקעה. בהתחשב בכך, האפיק המנייתי נותר אפיק מרכזי בתיק ההשקעות המומלץ".

בלאומי ממליצים בנוסף על החזקה מהותית במניות ישראל. "רווחי הפירמות המקומיות צפויים להמשיך ולגדול לאור השיפור בקצב ובהרכב הצמיחה בישראל, שוק העבודה החזק, וההערכה שהעלאת ריבית בישראל לא צפויה בחודשים הקרובים. בשל התמחור הגבוה בשווקים - קיימת עדיפות לבחירת מניות באופן סלקטיבי ולא באמצעות רכישת המדדים הכלליים, הן בישראל והן בחו"ל", נכתב בסקירה.

בנוסף, כלכלני הבנק מעריכים כי הפער בין הריביות המוניטאריות של ארה"ב ושל ישראל צפוי להמשיך ולהתרחב גם במחצית השנייה של שנת 2017. "התרחבות זו עשויה להביא לעלייה בתנודתיות שער החליפין, ולמתן את הלחצים הבסיסיים לתיסוף השקל. אנו ממליצים על חשיפה מט"חית בתיק ההשקעות באמצעות החזקות באפיק המנייתי והקונצרני בחו"ל ללא גידור החשיפה המטבעית", נכתב.