ביהמ"ש: אבו-סובחי לא יעסוק בענייני קבוצת הכדורגל בני לוד

זאת כחלק מההגבלות החלות עליו במסגרת הפרשה בה הואשם בעבירות של קבלת דבר במירמה, חשבוניות פיקטיביות, הלבנת הון ועבירות נוספות

עבירת צווארון לבן / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
עבירת צווארון לבן / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

מחמד אזברגה, המכונה "אבו-סובחי", אינו יכול עוד לעסוק בעניינה של קבוצת הכדורגל בני לוד שבבעלותו - כך קבע היום (א') שופט בית המשפט המחוזי מרכז, ד"ר עמי קובו, שקיבל את בקשת פרקליטות מיסוי וכלכלה וקבע כי לאזברגה אסור לעמוד בקשר עם עמותת בני לוד או לעסוק בה, וכן אסר את כניסתו לאצטדיון העירוני בלוד.

זאת, כחלק מההגבלות החלות עליו במסגרת הפרשה בה הואשם בעבירות של קבלת דבר במירמה, חשבוניות פיקטיביות, הלבנת הון ועבירות נוספות.

בפברואר השנה הגישה פרקליטות מחוז תל-אביב (מיסוי וכלכלה) לבית המשפט המחוזי מרכז כתב אישום כנגד עבד אלגאני עבאס, מחמד אזברגה, איברהים אבו-טחישר וחברות שונות, ביניהן עמותת בני לוד רכבת. לנאשמים מיוחסות, כל אחד על-פי חלקו בכתב האישום, עבירות של קבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות, רישום כוזב במסמכי תאגיד, קשירת קשר לביצוע פשע, עבירות על-פי חוק מע"מ ועבירות הלבנת הון, בהיקף של מעל מיליארד שקל.

​לפי כתב האישום, במטרה להתגבר על הסדרים רגולטוריים שמנעו מהם את האפשרות לעסוק ולשלוט בחברות תיווך של עובדים זרים לתעשיית הבנייה, השתלטו אזברגה וירון סולמי על תאגיד כוח-אדם להעסקת עובדים זרים. זאת, תוך שהם מסתירים את פעילותם מהרשויות באמצעות רישום מניותיהם על-שם אדם אחר.

לפי האישום, ההיתר להפעלת התאגיד התקבל במירמה בנסיבות מחמירות. כדי להעביר את הכנסותיה של החברה לידם, נטע, ביצעו אזברגה וירון סולמי פעולות מירמה מתוחכמות, לרבות שימוש בחשבוניות כוזבות, וכן העבירו כספים בכסות של חסויות לקבוצת הכדורגל "בני לוד הרכבת", שבשליטתו של אזברגה.

בנוסף, אזברגה וסולמי נזקקו לכספים רבים, הנאמדים במאות מיליוני שקלים במזומן, בין היתר לצורך תשלומי שכר לעובדים זרים. על כן קשרו השניים ביחד עם עבאס קשר להפצה וקיזוז של חשבוניות פיקטיביות, באמצעות חברות שונות בהן אזברגה שלט, העוסקות לכאורה בקבלנות בניין, וזאת בהיקף של מעל ל-800 מיליון שקל, ובתוך כך אף ביצעו פעולות הלבנת הון.

לאחר הגשת כתב האישום ביקשה הפרקליטות מבית המשפט לאסור על אזברגה כל פעילות בקבוצת בני לוד שבבעלותו, ובין היתר לקיים קשרים עם אנשי בני לוד. בנוסף ביקשה הפרקליטות לאסור עליו כניסה לאצטדיון ולמשרדי הקבוצה, כל זאת עד שיסתיימו כל ההליכים המשפטיים נגדו.

סנגורו של אזברגה ביקש לדחות הדיון מספר פעמים, ואולם לאחר שמיעת טיעוני הצדדים נעתר בית המשפט לבקשת הפרקליטות ואסר את הקשר בין הבעלים לקבוצה.