הדואר מוכר מגרש של 4.4 דונם המיועד למגורים בדרום ת"א

על המגרש עומד מבנה ישן המשמש כמרכז של הדואר ■ בשטח יכולות להיבנות 87 יח"ד ו-700 מ"ר למסחר, כחלק ממתחם של 730 דירות ■ גורמים בענף מעריכים כי ההצעות במכרז יהיו גבוהות מ-50 מיליון שקל

מנכל דואר ישראל דני גולדשטיין / צילום:דוברות חברת דואר ישראל
מנכל דואר ישראל דני גולדשטיין / צילום:דוברות חברת דואר ישראל

חברת דואר ישראל יצאה בימים אלה במכרז למכירת זכויותה בנכס בדרום תל-אביב-יפו: מגרש בשטח של כ-4.4 דונם הממוקם בדרך בן צבי 49 פינת רחוב היתד, שכעת יש עליו מבנה ישן בן קומה אחת, והוא משמש כמרכז תחבורה של דואר ישראל כיום.

על פי מסמכי המכרז של דואר ישראל, המגרש האמור נמצא בתחומי תוכנית תא/4000 המייעדת את כלל השטח לשכונת מגורים חדשה שתכלול כ-730 יחידות דיור למגורים לצד שטחי מסחר, משרדים, מבני חינוך, מוסדות ציבור ושטחים פתוחים.

עוד על פי המכרז, "בהתאם לטבלת האיזון של תוכנית זו המפורסמת במסמכי המכרז, זכויות הבנייה של חברת הדואר בנכס הן 87 יחידות דיור ו-700 מ"ר שטחים מסחריים".

"זכויות חברת הדואר בנכס הנן מכוח הסכם העברת נכסים שנחתם בין מדינת ישראל לחברת הדואר בתאריך 7.12.2005", נאמר במכרז. חברת הדואר פועלת אל מול רשות מקרקעי ישראל לשם חתימה על הסכם חכירה למשך 49 שנים החל מיום 1.3.2006 עם זכות לחכירה ל-49 שנים נוספות".

נציין כי המגרש נמכר כפי שהוא, כולל המבנה הבנוי. המכרז עתיד להיסגר למתן הצעות ב-27 ביוני. גורמים בענף מעריכים כי ההצעות ינועו סביב 50 מיליון שקל ומעלה. נציין כי על פי התוכנית שאושרה למתחם, אופי הבינוי יהיה מ-6 קומות ועד 16 קומות עם חזית מסחרית לכיוון הרחובות הראשיים.

המגרש אותו מעמיד הדואר למכירה הוא חלק ממתחם "פארק החורשות", תוכנית הכוללת לצד דירות המגורים גם זכויות לכ-3,700 מ"ר מסחר וכ-2,250 מ"ר לתעסוקה.

"בימים אלה אנו פועלים למיפוי, השבחת ומימוש נכסי הנדל"ן שאינם בשימוש או שאין כדאיות להמשיך ולהחזיק בהם, על מנת למנף באמצעות מכירתם פעילויות מרכזיות כמו תחום הסחר המקוון ומרכז הסחר המקוון במודיעין, מרכזים לוגיסטיים ועוד", כך אמר דני גולדשטיין, מנכ"ל דואר ישראל.