יזמי מלון קרלטון: להרוס המלון ולהקים חדש עם דירות מגורים

היזמים מבקשים להקים את המלון החדש במקביל לבנייה של 3 מגדלים בכיכר אתרים, במטרה להימנע ממצב שתיירים לא יפקדו את המלון בזמן העבודות

יזמי מלון קרלטון בתל-אביב, מבקשים לחבור לתוכנית כיכר אתרים להקים מגדל חדש במקום המלון הקיים. את התוכנית הציגה העירייה אמש, בהליך שיתוף ציבורי עם התושבים המתגוררים בסמוך לכיכר אתרים בעיר.

לתוכנית מסתמנת התנגדות גדולה מצד התושבים המתגוררים בסמוך לכיכר, שטוענים כי האזור גם כך מאופיין בעומסי תנועה, מצוקת חניות. לדברי ארתור רשקובן תושב רחוב אדוארד ברנשטיין: "התוכנית תמיט אסון על תושבי האזור לא רק בתקופת הבנייה אלא גם אחריה, כל הקסם ייעלם ולא יהיה לנו למה להישאר לגור במקום הכה יקר הזה. במקום תוכנית למגדלים ראוי היה שהעירייה תכין תוכנית לשיקום כיכר אתרים שבעבר הייתה שוקקת חיים".

התושבים צפויים להגיש התנגדות לשתי התוכניות עם הפקדתן להתנגדויות הציבור, וכבר הקימו קבוצות פייסבוק תחת השם "לא לתוכנית המגדלים בכיכר אתרים". "אם סברתם לתומכם שמדובר בשלושה מגדלים, טעות בידכם. 4 מגדלים ועוד היד נטויה. בשיטת ההחדרה השקטה, הציגו לנו הערב גם את מגדל קרלטון, לפחות 26 קומות, שיוקם במקביל ל-3 המגדלים בכיכר אתרים", כתבו התושבים.

כזכור, באוקטובר 2010 אישרה הוועדה המקומית לתכנון ובנייה את תוכנית כיכר אתרים, לפיה יוקמו על הכיכר שלושה מגדלים בגובה של עד 36 קומות, הכוללים 26 אלף מ"ר שטחים עיקריים למגורים, 26 אלף מ"ר שטחים עיקריים למלונאות, 6,000 מ"ר שטחי מסחר, 4,000 מ"ר מבני ציבור, ובסך הכל 63 אלף מ"ר.

בנוסף, לשטחים הבנויים, העירייה תקים חניון ציבורי הכולל 352 מקומות חניה. התוכנית שתואמת את תוכנית המתאר של תל-אביב אינה זקוקה לאישור הוועדה המחוזית והיא צפויה להיות מופקדת להתנגדויות הציבור בוועדה המקומית לתכנון ובנייה אחרי החגים.

לאחר אישור התוכנית בוועדה המקומית באוקטובר האחרון, פנו בעלי מלון קרלטון הסמוך לוועדה המקומית, וביקשו להכין תוכנית למלון חדש. זאת בשל ההערכות כי בזמן העבודות להקמת המגדלים בכיכר אתרים, המלון יסבול ממחסור בתיירים שיעדיפו לא לשהות בו בשל הסמיכות לאתר הבנייה.

היזמים מבקשים להרוס את המלון במקביל להריסת כיכר אתרים, ולהקים במקומו מלון חדש, הכולל גם דירות מגורים. לדברי אורלי אראל סגנית מהנדס העירייה, "מלון קרלטון הוא מלון עם ביקוש גבוה מאחר והוא דומה למלון 4 כוכבים והמחירים בו סבירים בהשוואה למלונות אחרים. במטרה לממן את פרויקט הריסה והקמת המלון מחדש, ביקשו יזמי המלון גם זכויות בנייה למגורים. מאחר ומדובר בשינוי יעוד ממלונאות למגורים הם יידרשו גם לאישור הוועדה המחוזית. התנאי שלנו להמלצה על התוכנית הוא שהתוכנית החדשה לא תפחית ממספר החדרים הקיים היום, ובסך הכל 600 חדרים, וש-10% מחדרי המלון יהיו ברמה של שני כוכבים, ועלותם לתייר תהיה נמוכה.

תנאי נוסף שהתוכנית תפריש גם שטח ציבורי לכיכר אתרים, וש-340 הדירות המבוקשות יהיו דירות בשטח 80 מ"ר ממוצע, ותהיה חניה לכל דירה. כמו כן עמדנו על כך שגובה הקומות לא יעלה על 26 קומות, לעומת המלון הנוכחי הכולל 17 קומות".

אראל הוסיפה כי תנאי למימוש התוכנת להריסת מלון קרלטון, הוא מימוש התוכנית לכיכר אתרים. "הריסת מלון קרלטון הנוכחי מיטיבה עם התוכנית לכל כיכר אתרים, כי כך ניתן ביעילות רבה יותר להרוס את ההפרדה המפלסית שהייתה בין רחוב הירקון לרחוב בן-גוריון, וליצור רצף בין רחוב בן-גוריון לים" מסבירה אראל. "גם המבט לים יישמר כל שהמרחק בין המגדלים שיוקמו בכיכר אתרים יהיה זהה למרחק בין הבניינים משני צידי שדרות בן-גוריון. המטרה היא לחבר את העיר לים".