ניסיון נוסף למכור את הקרקע של אלביט הדמיה ופלאזה בהודו

שתי החברות חתמו פעם נוספת על הסכם מכירה למשקיע מקומי, שמגדיל את התמורה למוכרות

מסביב לגלובוס -הודו / צילום: רויטרס
מסביב לגלובוס -הודו / צילום: רויטרס

חברת אלביט הדמיה  והחברה הבת פלאזה סנטרס ממשיכות בניסיונן לחסל את פעילותן המשותפת בהודו. שתי החברות דיווחו השבוע, כי חתמו פעם נוספת על הסכם למכירת הקרקע שבעיר בנגלור למשקיע מקומי. ההסכם החדש מגדיל את התמורה למוכרות ב-2.4 מיליון אירו, ואמור לחזק את ביטחון המוכרות ביכולת הרוכש להשלימו.

לאלביט הדמיה ולפלאזה סנטרס  בעלות משותפת (בחלקים שווים) על חברה בת בשם EPI, שמחזיקה בשתי קרקעות למגורים, אחת בעיר צ'נאי והשנייה בעיר בנגלור. הקרקע בבנגלור מתפרסת על פני שטח של כ-54 אקר (כ-216 דונם), והיא הוערכה עד כה בדוחות שתי החברות לפי שווי של 154 מיליון שקל.

בדצמבר 2015 חתמה EPI על הסכם למכירת הקרקע למשקיע מקומי תמורת כ-44.6 מיליון אירו, אולם במשך שנה שלמה לא הצליח המשקיע המקומי להשלים את העסקה, ואף לא עמד בתשלום המקדמות שסוכמו.

לאחרונה דיווחה אלביט הדמיה, כי היא בוחנת את האפשרויות המשפטיות השונות שעומדות בפניה, ובמקביל מנסה לקדם הליך של מכירת הפרויקט לצדדים שלישיים. אלא שהשבוע דווח כאמור על חתימת הסכם מתוקן עם הרוכש המקומי, שלפיו התמורה ממכירת הקרקע תועלה ל-47 מיליון אירו.

כמו כן, הוסכם כי עד מועד השלמת העסקה ישלם הרוכש ל-EPI כ-15.3 מיליון אירו מהתמורה בתשלומים. יתרת התמורה אמורה להיות משולמת במועד השלמת העסקה, שנקבע ל-1 בספטמבר 2018. אם הרוכש ייקלע לקשיים טרם השלמת העסקה, תהיה EPI רשאית להותיר בידיה חלק מהתשלומים.

יש להדגיש, כי EPI ניסתה בשנים האחרונות לחסל את פעילותה בהודו, אולם לפי שעה מהלכיה בנושא לא צלחו. בעיר צ'נאי מחזיקה כאמור EPI בבעלות מלאה על קרקע אחרת, בשטח של 74 אקר (קרוב ל-300 דונם), הרשומה בספרים לפי שווי של כ-84 מיליון שקל. בעבר החזיקה EPI רק ב-80% מהקרקע, אולם היא עברה לבעלותה המלאה, לאחר שהשותף המקומי בקרקע נכשל בניסיונו להשלים את רכישת מלוא הבעלות בה מידי EPI.

באוגוסט אשתקד חתמה EPI על הסכם קומבינציה עם יזם מקומי, שלפיו היא תקצה את הקרקע והוא יישא בעלויות הכרוכות בפיתוח הפרויקט. על פי התוכנית, 67% משטח הפרויקט מיועד למכירת קרקעות מפותחות לבנייה, בעוד שהיתרה מיועדת לבניית וילות ומכירתן.

EPI עצמה אמורה ליהנות מ-73% מההכנסות שיתקבלו ממכירת הקרקעות ומ-40% מההכנסות שיתקבלו ממכירת הווילות, ואת יתרת ההכנסות יקבל היזם המקומי. נוסף על כך, תקבל EPI עוד כ-4.5 מיליון אירו בכפוף להתקיימותם של תנאים מסוימים.

לאלביט הדמיה חוב של כ-520 מיליון שקל למחזיקי האג"ח שלה בישראל ועוד כ-60 מיליון שקל לבנק הפועלים, וזאת לאחר שעברה בעבר הסדר חוב שבמסגרתו הסכימו מחזיקי האג"ח שלה לספוג מחיקת חוב של כ-1.8 מיליארד שקל. לפלאזה סנטרס חוב של כ-576 מיליון שקל למחזיקי האג"ח שלה בישראל ובפולין. החברה עברה גם היא הסדר חוב, אולם זה לא כלל מחיקת חובות אלא דחייה בלבד במועד פירעונם.