עילדב תשקיע במתחמי הבילוי iJump לפי שווי של 15 מיליון ש'

תשקיע לצד אבישי קוטליצקי באיי ג'אמפ, שנוסדה לפני כשנתיים וסיימה את 2016 עם הכנסות של 23 מיליון שקל ורווח של 2.6 מיליון שקל

מתחם איי ג'אמפ / צילום: אתר החברה
מתחם איי ג'אמפ / צילום: אתר החברה

חברת ההשקעות עילדב  של רוני שטרנבך מזהה פוטנציאל בפעילות מתחמי הקפיצות וההרפתקאות איי ג'אמפ (iJump). אחרי תקופה ארוכה של שקט, עדכנה החברה על השקעה של 6.8 מיליון שקל שתבצע יחד עם שותפים בחברה הפועלת בתחום הפנאי והבילוי לילדים ונוער. לפי העדכון של עילדב מהבוקר, החברה יחד עם אבישי קוטליצקי, המחזיק ב-5.5% ממניות עילדב ומוגדר כחלק מקבוצת השליטה בה, חתמו על הסכמים לרכישת 46% מהונה של איי ג'אמפ. חלקה של עילדב ברכישה הוא 30% והשקעתה תעמוד על כ-4.5 מיליון שקל. ההשקעה משקפת שווי של 15 מיליון שקל ל-איי ג'אמפ.

ההסכם בין הצדדים כולל "רכישת זכויות בהלוואות בעלים שהועמדו לאיי ג'אמפ על-ידי המוכרים בסך של כ-2.1 מיליון שקל", וחלקה של עילדב באותה הלוואה יעמוד על 1.4 מיליון שקל. התמורה בעסקה תשולם במועד השלמתה, הדורש התקיימות כמה תנאים ובהם "אי התקיימות שינוי מהותי לרעה בעסקיה של איי ג'אמפ".

אופציה להלוואות ב-5 מיליון שקל

לפי עילדב, איי ג'אמפ "הינה מהחברות המובילות בישראל בהקמה ופיתוח של מתחמי בילוי וספורט, לילדים ולנוער, הכוללים פעילויות כגון מתחמי קפיצות חופשיות, במות קפיצה, קירות טיפוס ופארקי חבלים". כיום מפעילה החברה שני פארקים קבועים בפתח תקווה וחיפה, מרכז נייד בתל אביב ובשבועות האחרונים היא החלה להפעיל גם מרכז חדש במטולה במודל של זכיינות.

בעילדב מציינים כי מספר המבקרים בפארקים שלה ב-2015-2016 הגיע ליותר מ-500 אלף איש, ומאתר החברה עולה כי על הפרק עומדים פתיחתם של פארקים בבאר שבע, מרכז עזריאלי תל אביב, ראשון לציון, נתניה, כרמיאל ואילת. לגבי גורמי הסיכון בפעילות, מציינים בעילדב בין היתר את המצב הביטחוני, וכן חשיפה לתחרות ממתחמי פנאי ובילוי אחרים.

מהעדכון של עילדב בנושא עולה כי הכנסותיה של איי ג'אמפ ב-2016 הצטברו ל-23 מיליון שקל, הרווח התפעולי שלה עמד על 3.7 מיליון שקל והרווח הנקי שלה הגיע ל-2.6 מיליון שקל. שווי נכסיה התקרב ל-17 מיליון שקל, מול התחייבויות של כ-13 מיליון שקל.

עוד במסגרת ההסכם בין הצדדים, עילדב וקוטליצקי מעניקים לאיי ג'אמפ אופציה לקבלת הלוואות מהם בהיקף של עד 5 מיליון שקל (חלקה של עילדב - עד 3.3 מיליון שקל), תוך שנתיים ממועד השלמת העסקה, בריבית שנתית קבועה של 9% ואשר תיפרענה בשלושה תשלומים שנתיים שווים. לאחר השלמתה, איי ג'אמפ תשלם לעילדב דמי ניהול חודשיים של כ-23 אלף שקל, בתוספת מע"מ, וזאת בנוסף למענק שנתי של 1% מהרווח השנתי של איי ג'אמפ לפני מס, במידה ויגיע ליותר מ-3.5 מיליון שקל. קוטליצקי יסתפק בדמי ניהול חודשיים של 13 אלף שקל, ולמענק שנתי של 0.55% - "מסך הרווח המזכה במענק בגין שירותי ניהול בתחום הקמה ובינוי של מתחמים חדשים".

קומסק מספקת את הסחורה

קוטליצקי, כאמור, חתום יחד עם גבי ואתי רוטר, בעלי השליטה בחברת האופנה קסטרו המחזיקים בכ-7% ממניות עילדב, על הסכם בעלי מניות בעילדב מול שטרנבך, יו"ר החברה המחזיק בכ-47% מהונה (חלק מההחזקה עם שותפים).

מניית עילדב התחזקה בשנה האחרונה בכ-25% ומשקפת לחברה שווי של כ-70 מיליון שקל. פעילותה העיקרית עוסקת בפתרונות בתחום אבטחת המידע והסייבר, ומכירת מוצרי תוכנה וחומרה של אבטחת מידע, באמצעות חברת קומסק, אותה רכשה במהלך 2014 מידי ניסים בר אל תמורת 76 מיליון שקל - עסקה שבוצעה לאחר אקזיט מוצלח שרשמה בחברת הציוד הרפואי מדטכניקה. בנוסף, מחזיקה עילדב ב-2.5% ממניות חברת החיתום פועלים אי.בי.אי.

עילדב עברה לפרסם דוחות שנתיים במתכונת חצי שנתית, ובסיכום 2016 נהנתה מצמיחה בפעילות קומסק, שהגדילה את הכנסותיה ב-20% ל-137 מיליון שקל. הצמיחה בהכנסות סייעה לעילדב לשפר את הרווח הגולמי, לצמצם את ההפסד התפעולי בכ-65% לכ-3.5 מיליון שקל ולהציג רווח נקי של כ-1 מיליון שקל, אחרי הפסד של כ-8 מיליון שקל ב-2015.

איי ג'אמפ

שנת הקמה: 2015

תחום פעילות: הקמה ופיתוח פארקים של קפיצות חופשיות ואטרקציות

מרכזי פעילות נוכחיים: פתח תקווה, חיפה, תל אביב ומטולה

מספר מבקרים ב-2015-2016: יותר מ-500 אלף

הכנסות ב-2016: 23 מיליון שקל

רווח תפעולי ב-2016: 3.7 מיליון שקל

רווח נקי ב-2016: 2.6 מיליון שקל