החברה שגרמה לריקול הרכב הגדול אי פעם - פושטת רגל

פרשת כריות האוויר של חברת טקאטה ממשיכה להסתעף, וכעת מתכננים בחברה להכריז על פשיטת רגל ביפן ובארה"ב - מהלך שימנע ממנה לסיים החלפת כ-100 מיליון כריות אוויר תקולות

חדשות הרכב, כריות אוויר / צילום: מתוך הוידאו
חדשות הרכב, כריות אוויר / צילום: מתוך הוידאו

פרשת כריות האוויר של חברת טקאטה ממשיכה להסתעף, וכעת החברה נכריזה על פשיטת רגל ביפן ובארה"ב. במקביל מנהלת חברת טקאטה משא ומתן עם יצרן חלפים אמריקני, חברת קי סייפטי סיסטם, שמעוניינת לרכוש חלק מנכסי החברה היפנית כחלק מתהליך פשיטת הרגל.

בעיתון היפני ניקיי דווח כי חברה חדשה שתוקם תחת קי סיסטם תרכוש את זרוע הייצור של טקאטה תמורת 1.6 מיליארד דולר, ותמשיך לייצר אביזרים כגון חגורות בטיחות וכריות אוויר. עם זאת, נמסר כי בטקאטה מתכננים להפסיק ולייצר כריות אוויר תחת החברה החדשה, לאחר שיסיימו עם הריקול העולמי. להזכירכם, מדובר על ריקול עולמי שבא להחליף כ-100 מיליון יחידות ניפוח של כריות האוויר שהותקנו במכוניות מתוצרת מספר רב של יצרנים, ואשר יכולה להתפוצץ במקרי חום קיצוניים.

על פי הערכות, כריות האוויר התקולות אחראיות למותם של 16 אנשים ברחבי העולם, ולפציעתם של כ-180. בחודש ינואר השנה הסכימה טקאטה לשלם מיליארד דולר למשרד המשפטים האמריקני עקב הפרשה. מקור המעורב בעניין אמר לרויטרס כי פשיטת רגל בכל קונסטלציה שהיא תהווה מכשול ליכולת של טקאטה לסיים את הריקול הענק.

מכיוון שכך, מפעיל הממשל האמריקני לחץ על החברה היפנית ויצרני הרכב הקשורים להאיץ את קצב החלפות כריות האוויר ככל הניתן. אלא, שנכון לעתה טקאטה עדיין לא החליפה כ-65% מ-46 מיליון כריות האוויר שנמצאו תקולות בארה"ב לבדה.