טבע נכשלה בניסוי תרופה לשיכוך כאבים לחולי שלבקת חוגרת

הפיתוח המשותף לטבע וחברת XENON לא השיג את היעדים הראשוניים שהוצבו לו, והניסוי הופסק ■ מניית XENON קורסת במסחר המוקדם ביותר מ-20%

חברת טבע   נכשלה בניסוי של תרופה המיועדת לטיפול בכאבים בקרב חולי שלבקת חוגרת. מהודעת החברה עולה כי הניסוי המשותף לה ולחברת XENON לא השיג את היעדים הראשונים שהוצבו לו ואף לא את היעדים המשניים, ולכן החברות הפסיקו בשלב זה את הניסוי. שתי החברות הודיעו כי ינתחו את תוצאות הניסוי ויציגו אותם בכנס רפואי רלוונטי קרוב, ככל שיהיה כזה.

"המחקר שלב 2 לבחינת TV-45070 טופיקאלי (מקומי) במטופלים הסובלים מנוירלגיה פוסט-הרפטית לא עמד ביעד המרכזי של מובהקות סטטיסטית של שינוי בכאב מהנתונים ההתחלתיים ועד לשבוע הרביעי, כפי שנקבע באמצעות מדד מספרי. יעדים משניים גם כן לא הושגו. לא עלו בעיות בטיחות במחקר", נכתב בהודעת החברה

טבע מסרה כי מדובר במחקר בשלב 2 המיועד להוכיח תיאוריה הבוחנת את הפוטנציאל למתן טופיקאלי של חסימת ערוץ הנתרן Nav1.7 בנוירלגיה פוסט-הרפטית. סיימון פינסטון, נשיא ומנכ"ל Xenon: "בעוד שהתוצאות הללו הן מאכזבות מהפן המדעי ומבחינת המטופלים הזקוקים לטיפולים חדשים עבור כאב נוירופטי כרוני, Xenon ממשיכה להיות ממוקדת בקידום צבר מוצריה הנוירולוגיים, עם מספר מוצרים הצפויים להיכנס לפיתוח קליני ב-2017".

מניית XENON (סימול:XENE) צוללת במסחר המוקדם בוול סטריט ביותר מ-20% בעוד מניית טבע שנהנית מראלי בימים האחרונים מגיבה באיפוק.

יש לציין כי נושא הטיפול הנויירולוגי הוא מרכזי בתוכניות טבע. אמנם לכישלון בניסוי אין השפעה כרגע על המניה, אך הוא מדגיש את הסיכון שקיים בפעילות החברה.

טבע רכשה את הזכויות לפיתוח התרופה בכ-40 מיליון דולר והתחייבה לתשלומי תמלוגים של כ-300 מיליון דולר ל-XENON.