גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

פרופיל: איל הנדל"ן שרוצה להשתלט על קבוצת אלוביץ'

כתבה זו פורסמה באוגוסט האחרון במוסף G על רקע הניסיון המתמשך של משפחת סיידוף לרכוש את השליטה באפריקה ישראל ■ היום, לאור הניסיון של המשפחה להשתלט על חברת יורוקום של שאול אלוביץ', היא רלוונטית מתמיד

נתי סיידוף / צילום: אבי שאולי
נתי סיידוף / צילום: אבי שאולי

רק בשבוע שעבר, יותר מחצי שנה אחרי שהחל המירוץ לרכישת אפריקה ישראל, הגיע איש הנדל"ן האמריקאי-ישראלי נתי סיידוף למפגש ראשון עם מחזיקי האג"ח של החברה. הרבה משקל כנראה לא היה לפגישה הזאת, שכן ההצבעה שהייתה אמורה להכריע מי יהיה הבעלים הבא של אפריקה - סיידוף, מוטי בן משה ולב לבייב, או מחזיקי אג"ח ומוסדיים שהגישו הצעה - התקיימה כמה ימים קודם לכן.

באותה הצבעה, הצעת האחים נתי ועופר סיידוף לרכישת החברה ללא ביצוע דיו דיליג'נס ותמורת 2.2 מיליארד שקל, שמגלמים תספורת של 25% למחזיקי האג"ח, קיבלה את מרב הקולות. אך מאחר שההצעה לא השיגה רוב של 75% (כפי שנדרש לפחות לפי אחת הפרשנויות), החליטו הנאמנים, עורכי הדין דן אבנון ומירב עופר להעביר את ההכרעה לבית המשפט.

גורמים שונים שהיו מעורבים בהליך אומרים כי אם סיידוף היה מגיע קודם, "מסתכל למחזיקים בלבן של העיניים ורוכש את אמונם", יש סיכוי טוב שהיה משיג את הרוב הנדרש להכרעה. "כך או אחרת", טוען גורם המעורב בעסקת אפריקה, "נראה לי מוזר לקנות חברה בלי להיות בישראל, בלי להיפגש עם המנכ"ל ובלי לבחון לעומק".

"אף אחד לא יגיד שזה לא תמוה שהוא לא עשה דיו דיליג'נס", מוסיף גורם אחר, "אבל יש כנראה אנשים שעושים עסקים גם כך".

מקורביו של סיידוף דוחים את הדברים: "הוא הבטיח שאם הרוב יבחר בו, הוא יגיע. בביקור הזה הוא נפגש עם כולם".

המקורבים מוסיפים כי ההצבעה כלל לא הייתה מתרחשת אלמלא הלחץ מצידו של סיידוף. "ההתנהלות בחצי השנה האחרונה לא אותתה שהעניין הולך לקראת סגירה. האסיפה התקיימה כי הוא שם הצעה על השולחן וביקש שיעלו אותה להצבעה. בדיעבד, אפשר להגיד שהמוסדיים עשו עבודה יסודית סביב ההצעה שלו, ביקשו הבהרות, ביקשו הוכחת יכולת, עשו באמת עבודה כמו שצריך. עם זאת, היכרות אישית בוודאי יכולה לעזור, ולכן הוא הגיע עכשיו ופגש את כולם".

- אולי זה קצת באיחור? אם הפגישות היו מתקיימות לפני ההצבעה, אולי הוא היה מגיע לרף הנדרש.

"אולי, אבל צריך להבין שהמנטליות העסקית המקובלת בארצות-הברית שונה ומבוססת על 'דיבור בניירות'. השיח שם הוא מאוד ענייני - אין שם עניין של היכרות מוקדמת אלא של הצעה. לסיידוף יש יכולת כספית והוא הוכיח את זה לבעלי האג"ח כאן".

גורם מקרב מחזיקי האג"ח שתמך בהצעת סיידוף אומר כי האחים הפגינו רצינות בניגוד לגופים בינלאומיים אחרים: "שימי לב שכל גוף בינלאומי שהתעניין באפריקה פרש. חלק פרשו רק בגלל הקושי לנהל מו"מ תכליתי כאשר כמו שמקובל כאן כל אחד מהמעורבים (הכוונה למוסדיים, ה' מ') מושך לכיוון אחר. אגיד לך את האמת, התפלאתי שהסיידופים בכל פעם חזרו".

- יש חשדנות טבעית כלפי מי שלא מכירים ומגיע לבצע רכישה גדולה. זה לא הגיוני בסיטואציה כזאת לדקדק בפרטים?

"אני חושב שבאופן כללי, כדאי להיות קצת יותר פתוחים. התרגלנו לטיפוסים הקיימים ויעשה לנו טוב אם נגוון קצת את ההשקעות ונביא לכאן תפיסות ושחקנים בינלאומיים. זה כסף זר ברמה מאוד גבוהה, שמחפש השקעה, וככל שנביא יותר ממנו, זה רק יעודד את הכלכלה".

בניינים בלוס אנג'לס

נתי (63) ועופר (58) סיידוף נולדו בירושלים וגדלו בה ובהרצליה. פרט טריוויה שחביב מאוד על התקשורת האמריקאית והוזכר בכתבות שפורסמו על נתי הוא שכנער, העביר שנה מחייו כילד חוץ בקיבוץ.

בתחילת שנות העשרים שלו נסע נתי ללמוד כלכלה ב-UCLA בלוס אנג'לס. כשסיים את לימודיו בהצטיינות, הוא החל לעסוק בסחר יהלומים וכעבור תקופה לא ארוכה הצטרף אליו אחיו הצעיר.

במהלך שנות ה-80 החלו האחים להשקיע גם בנדל"ן מניב שכלל מתחמים להשכרה, משרדים וקרקעות. מנהל העסקים שלהם בישראל, עו"ד תמיר כהן, העריך בדברים שאמר לגלובס, שהקבוצה מחזיקה כיום בנדל"ן בארה"ב בשווי של מיליארדי דולרים וברמת מינוף נמוכה עד אפסית.

בתקופת המשבר של 2008 נכנסו האחים גם לתחום הפיננסים כשרכשו מהבנקים האמריקאים הלוואות מגובות נדל"ן. הבנקים באותה תקופה רק חיפשו איך לנקות את ההלוואות הללו מהמאזנים שלהם ושמחו למכור אותן בזול. שנים לאחר מכן, ערך הבטוחות זינק והסיידופים הרוויחו, והרבה. "המשבר מבחינתם היה הזדמנות", אומר גורם מקורב.

בשנים האחרונות השקיעה החברה של האחים - קפיטל פורסייט - השקעות גדולות במרכז לוס אנג'לס; ב-2013 לבדה רכשה החברה כ-10 בניינים מרכזיים בלב העיר, מה שגרם לאתר האינטרנט המקומי "אל.איי דאון טאון" להעניק לסיידוף את התואר "אחד מבעלי הבניינים הגדולים והמסתוריים בקהילת הנדל"ן של לוס אנג'לס".

למה דווקא לוס אנג'לס? גורמים המכירים את סיידוף אומרים ששנים רבות יש לו אחזקה משמעותית בעיר ובסביבותיה כולל נכסים היסטוריים. מעבר לכך, הם אומרים, לפני כשש שנים החליט ראש העיר כי הוא רוצה לפתח את מרכז העיר ולהעניק לה "אופי ניו-יורקי יותר" (לוס אנג'לס מאופיינת באופי פרברי מבוזר ובבנייה נמוכה יחסית, ה' מ'), מה שתרם לאטרקטיביות של ההשקעה שם.

למרות היקף נכסיו, מציין אתר האינטרנט "אל.איי דאון טאון", סיידוף נותר אלמוני במעגל הנדל"ן בלוס אנג'לס כשהוא מקפיד להתרחק גם מכלי התקשורת. "זה לא במקרה שלקבוצה אין אפילו אתר אינטרנט", אומר המקורב, "אלה האנשים וזה הסגנון שלהם".

האתר גם טוען שהחברה נזילה מאוד, מצב שמאפשר לה לפעול במהירות כשצריך. כך מובאת שם כדוגמה עסקה שבה בתוך יום הביאו הסיידופים פיקדון של 500 מיליון דולר. "הם זריזים, ויש להם חושים טובים לגבי השוק", אומר גורם בתחום הנדל"ן בעיר שמצוטט באתר. "יש להם יכולת להסתכל על התמונה הכוללת ולא על הפרטים. העובדה שהם נזילים, מאפשרת להם לעיתים לרכוש נכסים במחיר נמוך ואטרקטיבי".

גם במקרה של אפריקה, אומר גורם המעורב בעסקה, "הנזילות שלהם העניקה להם יתרון. הם מביאים 40% יותר מזומן בעסקה מאשר ההצעה של לבייב ובן משה - 485 מיליון שקל במזומן, לעומת 350 מיליון שקל".

הקשר הישראלי

לצד פעילותו העסקית, סיידוף פעיל מאוד בכל הנוגע לישראל. הוא יושב בחבר הנאמנים של שני ארגונים הפועלים בארה"ב בעניינים ישראלים - stand with us, והקונסוליה של המנהיגות היהודית. לפני כמה שנים, כשפסטיבל יום העצמאות שנערך בלוס אנג'לס וכולל גם צעדה ארוכה, נותר בלא מימון, סיידוף יזם פסטיבל חלופי, סולידי יותר עם מסלול הליכה קצר. "מצאנו את עצמנו בלי פסטיבל", הוא סיפר אז לידיעות אמריקה. "יש פה עיר של 600 אלף יהודים, מתוכם 250 אלף ישראלים, בלי מסיבת יום העצמאות. זה הדיר שינה מעיניי. לא הצלחתי לחיות עם המחשבה שהדור הצעיר שלנו יגדל מבלי לחוש מה זו מסיבה אמיתית למדינה. שיגדל בלי לחוות מה זה לצעוד, לשמוע ולנפנף בדגל כחול-לבן".

"היום, יותר מתמיד", הוא הוסיף באותו ראיון, "לאור המצב באירופה, שבה יהודים מפחדים ללכת עם סמלים כמו מגן דוד על הצוואר או כיפה על הראש, עולה הצורך להראות סולידיות עם המדינה שלנו במקום שבו אנחנו לא צריכים לפחד (...). זה כיף לחגוג את החג של מדינת ישראל בצורה חופשית, זו פריבילגיה. מצווה עלינו להשתמש בפריבילגיה הזו. זה גם המסר שלי לילדים שלי. הילדים שלי (הוא אב לשניים, ה' מ') מאוד קשורים למדינת ישראל, הם מאוד ציוניים. הם נסעו פעם בשנה לישראל כי יש להם אבא ישראלי, אבל הרבה ילדים וגם מבוגרים לא יכולים להגיע לישראל. למעשה, רוב היהודים בארה"ב לא מגיעים למדינת ישראל".

לפי הערכות שונות, סיידוף תרם במצטבר עשרות מיליוני דולרים לטובת פעילויות למען ישראל ונגד פעילות ה-BDS. "הם לעולם לא מפרסמים על התרומות שלהם", מספר מקורב. "אם יודעים על תרומות, זה רק בגלל שהגוף הנתרם חשף".

הקשר העסקי

העניין של סיידוף בפעילות עסקית בישראל החל רק לאחרונה. לפני כשנה, ניסה לרכוש את כלכלית ירושלים שנמכרה בשל חובותיו של אליעזר פישמן. האחים סיידוף הציעו לרכוש רבע מכלכלית, אך הצעת הרכש לא התקבלה. "הם רצו לקנות במסגרת ההנפקה", מסביר גורם שהיה מעורב במהלך, "ונכנסו בכמות מאוד קטנה. מחיר המינימום שלהם היה נמוך ביחס למחיר של החברה".

- אולי אם הם היו מציעים יותר מהמינימום הם היו זוכים.

"אולי. אבל הם אנשים מאוד זהירים".

- למה הם החליטו לעשות עסקים בישראל?

"לפעמים, כשמזדקנים, רוצים שיהיה משהו כאן. הם דוברי עברית ברמה גבוהה, והם מרגישים קשר עמוק לישראל".

"ההחלטה להשקיע בישראל", אומר גורם נוסף, "נובעת מהרצון להיות במקום שבו הלב נמצא. הם תורמים עשרות מיליוני דולרים למטרות כמו המאבק בחרם, ועכשיו הם רוצים גם לפעול ולהיות נוכחים כאן".

- בכל זאת, למה דווקא עכשיו?

"אני מעריך שזה שילוב של גיל ויכולת כלכלית. זה גם תלוי בעסקאות שנמצאות על הפרק. עד עכשיו, הם לא מצאו משהו משמעותי שמתאים לגודל של הקבוצה, למעט כלכלית ואפריקה".

- מה העניין שלהם באפריקה?

"כחברת נדל"ן, אפריקה נוגעת בדיוק בתחומים שהם משקיעים בהם בארה"ב. זה אמנם לא מגיע לגודל של קבוצת סיידוף בארה"ב, אבל זה פחות או יותר מתאים לגודל שהם מחפשים. אם היה יותר גדול, היו שמחים, אבל זו ה'כלה'".

- ומה התוכניות שלהם לגבי אפריקה?

"אפריקה היא חברה שמתנהלת תחת אי ודאות משמעותית וזה לא בריא לה. הם מאמינים בחברות שנמצאות באפריקה - אפריקה מגורים, דניה סיבוס. אלה חברות שמדורגות טוב, והם מעריכים שצריך בשלב ראשון לייצר ודאות, ובשלב השני לפתח, הן מבחינת העסקים האורגניים של החברה שיתנו לה את הגב הפיננסי ואת היכולת לעבוד בשקט; הן מבחינת עסקים חדשים - יכול להיות שהם יחליטו על כל מיני עסקאות בארה"ב. יש לסיידוף יתרון משמעותי בארה"ב מבחינת הידע והנגישות, וזה שוק גדול שיכול להציף הרבה ערך. הם ישתמשו ביכולות הללו כדי להכניס את אפריקה לארה"ב".

- זה יכול ליצור קניבליזציה בין חברות שבבעלותם.

"אפריקה היא אולי חברה גדולה, אבל היא לא תמיד נמצאת על גבול היכולת של קבוצת סיידוף. הקבוצה הזו יכולה לעזור לאפריקה, בעוד שאני לא יודע במה אפריקה יכולה לעזור לקבוצה. הם יודעים לנהל נכסים, הם רוצים פלטפורמה שתביא לביטוי את היכולות הניהוליות שלהם. אפריקה היום היא בעיקר נדל"ן, ואת זה ללא ספק הם יודעים לעשות".

השבוע, עוד בטרם התקבלה החלטת בית המשפט, פנו האחים סיידוף, באמצעות עו"ד אמיר דולב, למייצגי הנאמנים, עו"ד גיא גיסין ואופיר נאור, ודרשו כי ימנעו מלקיים משא ומתן כלשהו עם לבייב ובן-משה. זאת בטענה, שבאסיפת מחזיקי האג"ח הושג רוב לניהול מו"מ בלעדי איתם.

- זו בקשה יוצאת דופן במיוחד לאור העובדה שהם ממתינים להנחיות בית המשפט

"הנאמנים אמרו מראש, שאם התוצאות יהיו בין 50% ל-75%, הם יפנו לבית המשפט לקבל הוראות, וזה מה שהם עשו. אנחנו טוענים, שלא צריך להחלטה רוב מיוחס ובכל מקרה סיידוף קיבלו הרבה יותר קולות משתי ההצעות האחרות. כך או אחרת על פי תנאי ההצעה, הנאמנים יכולים לנהל מו"מ רק עם מציע אחד, ומאחר שהרוב הצביעו בעד סיידוף, הנאמנים לא יכולים לפעול אחרת".

עוד כתבות

מירי רגב, ליכוד / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

ועדות חקירה ממלכתיות תמיד הטילו אחריות אישית על ראש הממשלה?

עד כמה חריפה הביקורת שנמתחה על נתניהו בדוח מירון בהשוואה היסטורית? בדקנו ● המשרוקית של גלובס

ינקי קוינט, מנכ''ל רמי ומ''מ מנהל רשות החברות / צילום: יוסי זמיר

מתחנות כוח ועד מוסכי רכבת: בענף התשתיות טוענים שרמ"י תוקעת מיזמים

בפנייה דחופה מבקשים במינהל התכנון מרשות מקרקעי ישראל לשחרר היתרים למיזמי תשתית לאומיים ● ברקע זה, גורמים בענף טוענים כי פרויקטים גדולים, בהם תחנות כוח ומוסכים של הרכבת הקלה, תקועים בגלל התנהלות הרשות ● רמ"י: "חלק מהפרויקטים יצאו לדרך"

שי אהרונוביץ׳, מנהל רשות המסים / צילום: ניב קנטור

מס דירה שלישית חוזר לשולחן: "המערכות כבר מוכנות"

לדברי מנהל רשות המסים, שי אהרונוביץ', המדינה צריכה ליצור אחידות ולהפסיק לשנות את שיעורי מיסוי הנדל"ן בתדירות גבוהה ● עוד הוא הוסיף כי צריך לחשוב על מס דירה שלישית: "מבחינתנו זה צעד נכון שיעלה בתקציב 2025"

ביתן של קבוצת צ'אנגן בתערוכת מכוניות בסין / צילום: ap, Ng Han Guan

קבוצת הרכב השלישית בגודלה בסין בדרך לישראל

משלחת בכירה של צ'אנגן (Changan) סינית נערכת לייצא לישראל, הכניסה של החברה לישראל היא חלק ממהלך ההתרחבות הגלובלית שעליו הכריזה השנה ● מרצדס E קלאס והקרוסאובר של פורד: הדגמים החשמליים שבדרך ● השבוע בענף הרכב

המדינה החדשה שמצטרפת להליך נגד ישראל בהאג

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: רוב האמריקאים מתנגדים להמשך המלחמה, הממשלה הצרפתית מצהירה שלא סיפקה נשק לישראל מאז ה-7 באוקטובר, ואירלנד מצטרפת לתביעה נגד ישראל בהאג ● כותרות העיתונים בעולם 

הראלי בוול סטריט יימשך? זה מה שמלמדת ההיסטוריה

מדד המניות המוביל S&P 500 עשוי לסיים את הרבעון הראשון עם עלייה של 10% ● האם ניתן להסיק מכך שהמשך השנה יתאפיין בראלי? לפי מחקרים של כמה גופי השקעות, החדשות הרעות נוטות להגיע במחצית השנה השנייה

הסכם אינו נדרש כתנאי עבור זוגות במערכות יחסים כאלה ואחרות / צילום: Shutterstock, Viacheslav Lopatin

זוג הקפיא עוברים ואז נפרד. האם האישה תוכל להשתמש בהם?

כשלושה עשורים לאחר פרשת נחמני, בתי המשפט עדיין נאלצים לדון בתביעות בלתי אפשריות לגבי גורלם של עוברים מוקפאים ● מן הראוי היה לחייב כל זוג שפונה לבצע הפריה חוץ-גופית, לחתום על הסכם שמתייחס לאפשרות הריאלית של פרידה במהלך הזמן שחולף בין יצירת העוברים המוקפאים לבין השימוש בהם

גל בר-דעה, מנכ''ל וואן זירו / צילום: איל יצהר

הבנק הדיגיטלי כבר שרף כ-800 מיליון שקל; המנכ"ל: "המשקיעים ימשיכו לתמוך"

לוואן זירו כבר יש כ-100 אלף לקוחות והמנכ"ל גל בר דעה מעריך כי "נהפוך לרווחיים כשנגיע ל-200 אלף לקוחות" ● את 2023 סיים הבנק של אמנון שעשוע עם הפסד של 357 מיליון שקל, אך בר דעה אופטימי:  "ההכנסה מלקוח יותר גבוהה ממה שחשבנו. אם נמשיך כך ונגביר פעילות אנחנו על דרך המלך"

פרופ' דניאל כהנמן / צילום: יח''צ מטר

פרופ' דניאל כהנמן, זוכה פרס נובל לכלכלה, הלך לעולמו

כהנמן, בן 90 במותו, זכה בפרס נובל בכלכלה בשנת 2002 על מחקר בתחום של קבלת החלטות בתנאי אי-ודאות

גזירת סרט בפתיחת משרדי ASI, חברת הבת בהודו יחד עם שגריר ישראל בהודו, נאור גילאון / צילום: תעשייה אווירית

מתחת לרדאר: התעשייה האווירית הקימה חברה בת בהודו

התעשייה האווירית השיקה השבוע את חברת הבת ההודית שלה בניו דלהי ● החברה הוקמה במסגרת שיתוף הפעולה בין התעשייה האווירית לבין DRDO, גוף המחקר והפיתוח בנושאי הגנה של ממשלת הודו

איל וולדמן / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

שר החינוך התקפל ולאיל וולדמן יוענק פרס ישראל

לפני מספר שבועות הודיע שר החינוך יואב קיש כי הוא מבטל את טקס פרס ישראל, זאת בין היתר על רקע הפרסומים כי אחד מן הזוכים הוא היזם איל וולדמן ● כעת, חזר בו קיש מעמדתו והוא מכריז כי הטקס יתקיים כסדרו בשדרות ● ומי עוד בין הזוכים?

סם בנקמן-פריד / צילום: ap, Bebeto Matthews

סם בנקמן-פריד, מייסד בורסת הקריפטו FTX, נידון ל-25 שנות מאסר

בנובמבר האחרון חבר מושבעים בארה"ב מצא את סם בנקמן-פריד אשם ● היום, השופט בתיק קבע כי הוא ירצה 25 שנות מאסר ● "אני הייתי המנכ"ל ולכן האחריות היא עלי", אמר בנקמן-פריד עם מתן גזר הדין

בנק ההשקעות ג'יי. פי מורגן / צילום: Reuters, Mike Segar

האסטרטג של הבנק הגדול בעולם: "אתם לא תדעו כשהירידות יגיעו"

בבנק ג'יי פי מורגן שוב מזהירים מפני ירידות בשווקים, למרות שהתחזיות שלהם לא פוגעות כבר שנתיים וחצי ● האם הפעם התחזיות שלהם יתממשו? ומה הם ממליצים למשקיעים?

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: שלומי יוסף

העליון מגדיר מחדש את גבולות שכר הטרחה לעורכי דין בתביעות ייצוגיות

פסק דין שאישר פשרה עם סופרגז ואמישראגז קבע תקדימים בעניין שכר טרחת עורכי דין בתביעות ייצוגיות ● בין השאר נקבע כי שר הטרחה יוגבל לפי מדרגות מקסימליות, ודרך היישום לתשלום הובהרה ● בשוק יש שמברכים על ההסדרה, ואולם אחרים מזהירים: תפגע בתמריץ להשיג פיצוי מרבי

מבצע לתשלום חלקי על דירה על הנייר / צילום: דרור מרמור

מספר הדירות שנרכשות רק עולה, אז למה נתוני המשכנתאות נמוכים?

נתוני המשכנתאות החדשות שניטלו ממשיכים לדשדש כבר כמה חודשים, למרות העלייה ברכישת דירות ● האם מבצעי הקבלנים המאפשרים לשלם רק 10% בתשלום הראשון ואת היתר במסירה, יתבטאו במשכנתאות בעוד שנתיים־שלוש?

מערכת ReDrone של אלביט / צילום: אלביט מערכות

הנקמה של פוטין בהודו, ומערכת יירוט הרחפנים החדשה של אלביט

אלביט הציגה ללקוחות אירופאיים את מערכת היירוט המתקדמת שלה, אלג'יריה מצאה מענה בסין מול עוצמת המל"טים מתוצרת ישראל, ארה"ב שמה את מבטחה בלייזר, והנקמה של פוטין בראש ממשלת הודו • השבוע בתעשיות הביטחוניות

אסדת קידוח ''לוויתן'' / צילום: אלבטרוס

במשרד האנרגיה בוחנים: הקמת מתקן להנזלת גז בהשקעה של 7 מיליארד דולר

חלק משמעותי מיצוא הגז של ישראל תלוי היום במצרים, ומתקן הנזלה יאפשר יצוא לרחבי העולם כדי לבזר את הסיכונים ● מי יממן את עלויות ההקמה האדירות?

איציק וייץ, מנכ''ל קבוצת קרסו מוטורס / צילום: אלעד גוטמן

המספרים חושפים: כך הפך מותג בנזין סיני אלמוני למכרה הזהב של קבוצת קרסו

הכתבה הזו היתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● מהדוח השנתי של יבואנית הרכב עולה כי המותג צ'רי, שמכירותיו זינקו ב-2023, הקפיץ את נתח השוק שלה וסייע לה להציג רווח מכובד בתקופה קשה ● אבל ל"אסטרטגיה הסינית" הזו, שמשנה בצורה משמעותית את הפוקוס העסקי של הקבוצה, יש מחיר - ובראשו דריסת מותגים ותיקים

חברת הסייבר הישראלית Coro (קורו) / צילום: CORO

המשבר בהייטק נגמר? סטארט-אפ ישראלי שני מודיע בתוך שבוע על גיוס של 100 מיליון דולר

חברת קורו (Coro) הישראלית, העוסקת במכירת מערכות סייבר לעסקים קטנים ובינוניים, הודיעה על גיוס של 100 מיליון דולר ● ככל שנודע, כספי הגיוס כולם הושקעו בחברה ולא בקניית מניות מיזמים או משקיעים קודמים ● כל הגיוס התבצע מקרנות הון סיכון זרות

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי / אילוסטרציה: Shutterstock

הטבת המס הגדולה שהבטיחה הממשלה נכנסה לתוקף. מה יקרה לנטו שלכם?

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי, אשר תגדיל להם את ההכנסה הפנויה ● ואולם, מומחים טוענים כי הטבת המס לא תשפיע על מי שבאמת זקוק לה