נוחי דנקנר שילם היום ל-6 בנקים 32 מיליון שקל

בשנה האחרונה פרע דנקנר חוב של 74 מיליון שקל מתוך 480 מיליון שקל ■ התשלום הבא - בסך 20 מיליון שקל - בעוד שנתיים

נוחי דנקנר / צילום: תמר מצפי
נוחי דנקנר / צילום: תמר מצפי

נוחי דנקנר ממשיך ליישם את הסדר החוב של עם הבנקים. ל"גלובס" נודע כי דנקנר העביר היום 32 מיליון שקל ל-6 בנקים, כחלק מהסדר החוב שחתם עימם לפני שנה. בסך-הכול שילם עד כה לבנקים במסגרת ההסדר 74 מיליון שקל. התשלום הבא צפוי רק בעוד שנתיים ויעמוד על 20 מיליון שקל, ו-60 מיליון שקל נוספים ישולמו שנתיים לאחר מכן.

גורם מרכזי שמסייע לדנקנר בהזרמת הכספים לבנקים הוא אביו, יצחק דנקנר, הנחשב לאדם אמיד מאוד. עו"ד המקורב להסדר אמר היום (ה') כי דנקנר מתכוון לעמוד בכל תשלומי החוב כסדרם ובמועדם.

נזכיר כי היקף החובות הפרטיים של דנקנר ל-6 בנקים (פועלים, לאומי, דיסקונט, מזרחי-טפחות, אגוד וקרדיט סוויס) עומד על כ-480 מיליון שקל. מדובר בהלוואות של החברות הפרטיות גנדן וטומהוק, שדרכן שלט בעבר בקונצרן אי.די.בי. סך החוב של שתי החברות לבנקים הוערך בעבר ביותר מ-800 מיליון שקל, ובמסגרת הסדר החוב נידון כאמור סכום של פחות מחצי מיליארד שקל, שהוא גובה הערבות האישית של דנקנר לסך החוב.

הבנקים העדיפו הליך של הסדר מול דנקנר על פני הליך פשיטת רגל, שכן בפשיטת רגל היו מצליחים לחלץ לכל היותר כמה עשרות מיליוני שקלים, ולא היו "נהנים" מתרומת אביו של דנקנר כמו בהליך ההסדר.

לפני תנאי ההסדר, יחזיר דנקנר 150 מיליון שקל בתוך חמש שנים (כמחצית מהסכום הועברה בשנה האחרונה). יתרת החוב אמנם לא נמחקה באופן רשמי, אולם פירעון חוב זה ישולם בהתאם להכנסות עתידיות של דנקנר.

 

עוד נציין כי מקור נוסף להחזר החוב של דנקנר הוא ממכירת הווילה שבבעלותו בהרצליה פיתוח. דנקנר ורעייתו פינו את הבית לפני שנה, ומאז הוא עומד למכירה. דנקנר מנהל את הליך המכירה תחת אישורם של הבנקים. לפי הערכות, דנקנר דורש בעבור הבית מחיר שנקבע בהערכת שמאי העומד על 45-50 מיליון שקל. נזכיר כי מכירת נכס שכזה אינה פשוטה, במיוחד במצב הנוכחי בו יש האטה בפלח בתי היוקרה. בכל אופן, כאמור דנקנר כבר עזב את ביתו, ולפי פרסומים בתקשורת עבר להתגורר בשכירות בווילה אחרת לא הרחק ממקום מגוריו.

עוד נזכיר כי דנקנר הורשע בעבירות בתחום ניירות ערך, ולפני כחצי שנה נגזר עליו מאסר של שנתיים. דנקנר הגיש ערעור על ההרשעה, ומועד הדיון בבית המשפט עליון נקבע רק לאפריל בשנה הבאה. נציין כי גם אם דנקנר ייכנס אל הכלא, הדבר לא אמור לפגוע בהסדר החוב, שממילא נשען בעיקר על הזרמות מצד אביו.