מסתמן: ייסגר התיק נגד ח"כ סלומינסקי שנחשד בעבירות מין

לאחר שנחשד בשורת הטרדות מיניות, צפויה החקירה נגד ח"כ ניסן סלומינסקי להסגר מחוסר ראיות - זאת לאחר ש-8 הנשים שהתלוננו נגדו בוועדת הרבנים סירבו לשתף פעולה עם המשטרה ■ סלומינסקי הכחיש בעבר את החשדות

לאחר שבחודש מאי האחרון ח"כ ניסן סלומינסקי (הבית היהודי) נחקר באזהרה בחשד להטרדות מיניות, היום (א') מסתמן כי המשטרה תמליץ לסגור את התיק נגד חבר הכנסת מחוסר ראיות.

ההמלצה תתקבל בכפוף להשלמת חקירה אחת, שככל הנראה לא תשנה מהותית את ההמלצה, שכן החוקרים הגיעו למסקנה כי לא התגבשה תשתית ראייתית נגד חבר הכנסת: במהלך החקירה התברר כי אף אחת מ-8 הנשים שהתלוננו על המעשים בפני קבוצת רבנים אינה מוכנה לשתף פעולה עם החוקרים, וודאי שלא להופיע בבית המשפט אם תידרשנה לכך.

בסוף 2016 נחשף כי מספר נשים התלוננו נגד סלומינסקי על הטרדה מינית בפני ועדת הרבנים. הוועדה עימתה את חבר הכנסת עם הטענות, והוא מצדו טען כי מדובר בסדרת "אירועים לבביים שהתפרשו לא נכון". מרבית הנשים שהעזו להתלונן נגדו הין נשים דתיות. החקירה במשרדי להב 433, שנמשכה כ-4 שעות, התקיימה לאחר אישורו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט.

כששר החינוך ויו"ר המפלגה נפתלי בנט שמע על הטענות, הוא זימן אליו את סלומינסקי, שהכחיש את הדברים. בנט הורה על הקמת ועדת הרבנים שבדקה את החשדות, בה היו חברים בין היתר הרב שמואל אליהו, רבה הראשי של צפת, והרב איתן אייזמן, המכהן כחבר בפורום "תקנה".

סלומינסקי עצמו אמר בתגובה לדברים כי "נודע לי מגורמים שונים כי הובא בפניהם מידע מנשים מכובדות ששמעו מנשים אחרות על כך שנפגעו ממני. אני מאוד כואב ומצטער על כך. מעולם לא התכוונתי לפגוע באישה או איש, ואם אישה כלשהי נעלבה, נפגעה או חשה אי-נוחות כתוצאה מהתנהגותי, הרי שאני מתנצל על כך, והייתי מתנצל אף בפניה מעומק לבי לו ידעתי מי היא".

"אני מוכר בקהילות רבות כאדם שתמיד נכון לסייע וכאיש חם ולבבי, וכמקובל בפוליטיקה הישראלית אני מחבק ולוחץ יד או אוחז מרפק, ללא שום כוונה מינית, רומנטית או פוגענית", הוסיף סלומינסקי. "היות ואיני יודע במי מדובר, הרי שעצם המחשבה שנוצרה פגיעה כלשהי מסבה לי צער וכאב עמוק".